Netcom nekter å låse opp etter 12 mnd..

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Netcom nekter å låse opp etter 12 mnd..

Innleggav hanzk » ons 13.10.2010 12:52

Jeg kjøpte en brukt telefon (3G), som ble resatt før jeg fikk den. Den viste seg å være låst til Netcom, men de vil ikke åpne den pga at de har en inkassosak på gang mot opprinnelig eier (ikke han jeg kjøpte den av). Har de lov til dette da? Den er vel ca 2 år gammel.. de har da vel ingen "panterett" i telefonen, som ved bil-lån og lignende?!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Netcom nekter å låse opp etter 12 mnd..

Innleggav xenonfluoride » ons 13.10.2010 13:37

sjekk ifon1.no for sim-opplåsing :)
medlem i 163 måneder
 

Re: Netcom nekter å låse opp etter 12 mnd..

Innleggav ivan_danko » lør 16.10.2010 23:23

De har rett til det ja, dersom kravet som er oversendt til inkasso inneholder enten bruddgebyr på abonnementet, eller månedsavgift (med nedbetaling på telefonen) som er fakturert i avtaletiden.
medlem i 185 måneder
 

Re: Netcom nekter å låse opp etter 12 mnd..

Innleggav SpecialForce » lør 16.10.2010 23:38

Ok, vi forstår problemstillingen, har du hørt med selger om han er på vei til å ordne opp i det det, så du faktisk kan bruke telefonen din som du skal?
Forresten, stod det noe i annonsen om at den var opplåst?
Det eneste jeg kan tenke meg er mulig her, er å ordne ting med selger, det er økonomisk greit for deg. Det er ikke DU som skal gi penger til netcom.
medlem i 170 måneder
 

Re: Netcom nekter å låse opp etter 12 mnd..

Innleggav hanzk » fre 22.10.2010 10:17

jeg kjøpte ikke telefonen av opprinnelig eier, og jeg ble opplyst om at den var netcom-låst.. var dum nok til å oppgradere iOS, og fikk derfor heller ikke jailbreaket. Men via diverse bakveier, er telefonen nå opplåst på mer eller mindre lovlig vis ;) case closed.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron