Aktivering av microsim hos Tele2

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav lindini82 » fre 01.10.2010 18:04

I dag mottok jeg endelig microsim fra Tele2 etter flere ukers venting. Ringte så kundeservice for å aktivere slik de har skrevet du må. Fikk beskjed at den ble aktivert i løpet av 5-10min. Nå har det altså gått snart 1t og jeg har ingen kontakt med nettverket. Det gamle sim kortet er ugyldig og kan ikke brukes. Ser på det arket som simkortet var klistra på at sim kortet blir aktivert innen 24t etter kjøp, gjelder dette eller det som han på telefonen sa?

Lurte bare på om andre også måtte vente en stund før microsim kortet kunne tas i bruk?

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav krokan » fre 01.10.2010 18:20

Har du prøvd å restarte telefonen?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav lindini82 » fre 01.10.2010 18:23

jupp, flere ganger. Nå prøvde jeg simkortet i en annen tlf, og det gikk. Nå får jeg opp ugyldig simkort på iPhonen. Er det operatørlåsen som gjør dette. Og kan jeg fjerne denne i f.eks iTunes?

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav Tele2_ks » man 04.10.2010 16:40

Hei Lindini82,

jeg vil anta det er operatørlåsen på din iPhone som er årsaken til din feilmelding.
På følgende side får du beskrivelse på hvordan denne kan fjernes.

http://www.tele2.no/kundeservice/iphone ... atoer.html

Mvh
Henrik Lindblom
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav Ronso » søn 24.10.2010 13:31

Nok en gang må jeg si det, kjempe flott service fra Tele2 her på forumet! :-D Henrik, så lenge du er medlem her på forumet skal jeg så lenge jeg har iPhone være en trofast Tele2 kunde<3

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav Tele2_ks » man 25.10.2010 16:12

Hei Ronso,

takk for hyggelig tilbakemelding, og for at du er kunde hos oss.
:)

Mvh
Henrik Lindblom
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav desibabu » man 25.10.2010 16:17

Nå som jeg har også skaffet meg en iphone og tele2 abn men lurer på hvorfor jeg må alltid ha dataroaming på for å bruke mobildata?
Slår jeg den av så får jeg ikke sjekket mailen min eller safari fungerer ikke.
Er redd dette kan komme med høye kostnader hvis roaming er på!
medlem i 183 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav Tele2_ks » man 25.10.2010 16:35

Hei desbabu,

grunnen til at du må aktivere dataroaming er grunnet vårt hjemmenett er Tele2 i Sverige.
Våre kunder roamer derfor i Norge.

Du betaler ikke noe utover vanlig takst iht. ditt abonnement ved bruk av mobildata i Norge og Sverige.

Skal du til utlandet med unntak av Sverige vil jeg imidlertid anbefale deg å deaktivere dataroaming for å unngå dyr mobildata-trafikk.

Mvh
Henrik Lindblom
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav ageNine » man 25.10.2010 16:44

Hadde bare alle operatører vært som Tele2; aktiv på ipod1...........

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav zuzu » lør 30.10.2010 21:01

hei,

fikk tre dager siden sim kort + nytt nr fra tele2 og har prøvet å aktivere den, men får ikke til.Operatørlåsen på min iPhone er fjernet. Har følget alle deres "oppskrifter", har logget meg på itunes, restored og hele pakka.
Allikevel får jeg "no service" ...og får ikke brukt tlf.... Er det noe som jeg har gjørt feil her? :rolls eyes:
medlem i 162 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav Tele2_ks » man 01.11.2010 15:45

Hei Zuzu,

prøv å skru av flymodus dersom dette er aktivt.
Send oss gjerne ditt mobilnummer på PM så kan vi sjekke at alt er som det skal på abonnementet ditt.
Fungerer SIMkortet i en annen telefon?

Mvh
Henrik Lindblom
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav master » man 01.11.2010 15:52

Hei Henrik

Mine sider fungerer ikke, jeg skulle registere meg for å holde oversikt over hva jeg bruker av abn men får opp en teknisk feil! Meldt inn til tele2 for 10 dager siden men ser ut som om teknisk avdeling har dårlig respons!

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav Tele2_ks » man 01.11.2010 17:25

Hei Master,

dette er dessverre en fellesfeil som det jobbes med å få rettet, men foreløpig har vi ikke noe rettetidspunkt.
Beklager at dette tar tid.

Mvh
Henrik Lindblom
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav halvork » man 01.11.2010 19:25

Wow,

Dette er den beste Tele2 reklamen jeg har sett!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Aktivering av microsim hos Tele2

Innleggav Jon74 » fre 05.11.2010 11:52

Hei.
Det er også et problem med å få aktivert microsimkort til Iphone her i huset. Har ringt utallige ganger til kundeservice, og prata med svært hjelpsomme og også ubrukelige kundebehandlere. Ønsker derfor å prøve her. Vi tok kontakt med Tele2 torsdag forrige uke, og fikk ny pinkode for å aktivere abonnementet. Telefonen ble lovet å fungere i løpet av kort tid. Prøvde igjen på fredag, og etter en ny runde fikk vi beskjed om å ta kontakt om det ikke var i orden innen 20:00 om kvelden. Heldigvis virker det gamle simkortet ennå, men det er ifølge en av de hjelpsomme kundebehandlerne tegn på at det nye ikke er aktivert... Nå er uka etter gått, og flere telefoner til kundeservice, med forskjellige beskjeder fra alle. Saken ble tirsdag sendt til teknisk som hastesak, og ingenting skjer. Vi blir svært irritert over at vi hele tiden får forskjellige tilbakemeldinger fra kundeservice.
medlem i 161 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]