Facetime priser hos Netcom?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Facetime priser hos Netcom?

Innleggav thorvildsen » fre 10.09.2010 15:37

Hei, jeg lurer hva Netcom tar betalt for en samtale over face time?
Betaler man vanlig minutt pris som en vanlig samtale, Eller er det egne priser?

Har prøvd å søke både her og på Netcom sine sider, uten å finne noe svar.
medlem i 197 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav katermuc » fre 10.09.2010 15:40

Du betaler for datatrafikk.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav thorvildsen » fre 10.09.2010 15:43

Facetime går jo over wifi, så er ikke det litt rart?
Men hvis så er tilfellet, så har jeg italk small hvor datatrafikk er inkludert Til en viss mengde
medlem i 197 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav katermuc » fre 10.09.2010 15:47

det er sant, glemte at det kun går via wifi. Ja... da trekker jeg tilbake det jeg skrev istad.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav womba » fre 10.09.2010 16:00

er det umulig å ha videosamtaler med iphone?
har sett en del patcher som enabler facetime over 3g, men funker dette om jeg
ringer til noen med F.eks nokia?

eller må jeg bruke noe så "praktisk" som sikkert heter ichat? :-P

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav thorvildsen » fre 10.09.2010 16:05

Facetime er videosamtaler over wifi iPhone 4 Til iPhone 4.
Den kan burkes over 3G men da må telefonen jailbreakes, vet ikke da om det går Til Andre telephoner enn iPhone 4.

Men tilbake Til spørsmålet mitt, hva koster det I bruk?
medlem i 197 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav HenrikWL » fre 10.09.2010 16:08

Uten jailbreak (altså bare over WiFi) så er det gratis selvfølgelig. Netcom har jo ikke noe med hva du bruker din internettlinje til. Det er mulig du må betale for én enkelt SMS som blir sendt for å sette opp FaceTime samtalen.

Har du jailbreaket og bruker det over 3G nettet, så koster det datatrafikk på lik linje med all annen trafikk som går over 3G nettet.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav thorvildsen » fre 10.09.2010 16:12

takker for svar :)

skulle jo bare mangle at det var gratis, men var ikke sikker :)
medlem i 197 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav kris--- » ons 03.11.2010 10:59

Vil dette si at hvis man har en vanlig telefonsamatale mellom to iphone4, og man går over til FaceTime underveis i samtalen, blir samtalen egentlig avsluttet og Wi-Fi tar over?
medlem i 213 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav xTyson » ons 03.11.2010 11:07

Jeg synes også dette er rotete og vanskelig å finne informasjon om. Jeg vet riktignok at om en starter facetime direkte fra en kontakt i kontaktlisten og ikke iløpet av en vanlig samtale er det hele gratis. Jeg kan bekrefte dette ved at jeg har testet at en kan ringe på den måten med facetime med airplanemodus på, altså ingen kontakt med mobilopperatør kun wifi...
medlem i 194 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav Emperor_1111 » ons 03.11.2010 11:14

Dersom man går over til Facetime slutter samtalen, og wifi står for datatrafikken. Altså 100% gratis i bruk. I samtalelisten står praten oppført som er telefondamtale og en facetimesamtale.

Kan også informere om at du kan legge inn Facetime på Macen, og bruke denne til å "ringe" andre Macer og iPhones. Du registrerer deg på Macen med epostadresse. Det er også mulig å "ringe" opp en Mac fra en iphone dersom Facetime er åpent på Macen.
:bitchin:
medlem i 182 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav xTyson » ons 03.11.2010 11:21

Men hvordan fungerer dette? Min antagelse:

1. Når facetime aktiveres på iphonen sender iphonen informasjon til en apple server som registrerer telefonnumre mitt som en bruker som har aktiv facetime
2.Når noen ringer meg "pushes" informasjon til min telefon om at vedkommende prøver å nå meg via facetime fordi han prøver å nå meg med numre han har lagret i sin kontaktliste som jeg da har registrert på apples servere

Hverken vedkommende som ringer eller som mottar en facetimesamtale har gjort noe aktivt ift registrering, og samtidig, hvordan vet appleserveren hvor den skal addressere samtalen. Serveren vet jo ikke til en hver tid hvor min iphone befinner seg og hvilken ipaddresse denne har?
medlem i 194 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav KnethJensen » ons 03.11.2010 11:22

Emperor har helt rett ja.. og det eneste som koster er oppkobling/sms ang facetime forespørsel. Resten tar internett seg av. Som strengt tatt ikke er gratis siden du betaler månedtlig avdrag på dette også ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav krokan » ons 03.11.2010 11:28

Facetime startes ved at det sendes en sms i bakrunnen til et nummer i UK, så helt gratis i bruk er det ikke.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Facetime priser hos Netcom?

Innleggav xTyson » ons 03.11.2010 12:29

Det er feil. SMS'en til UK sendes kun når FaceTime aktiveres, altså at nummeret ditt registreres hos apples servere. SMS'en sendes når du går inn i instillinger, phone og deretter endrer FaceTime fra off til on.

SMS'en sendes altså kun en gang for å aktivere facetime...

(Unntak: Hvis du gjennoppretter \ resetter telefonen å må bytte facetime-instillingen fra off til on en gang til sendes SMS'en pånytt)

Så lenge FaceTime-settingen står konstant på on vil tjenesten være gratis...
Dette bekreftes ved at facetime fungerer i airplanemodus kune med wifi på. Da er det ikke mulig at smser sendes eller at teleselskapet belaster deg på noen annen måte...
medlem i 194 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]