Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav Black_Knight » ons 25.08.2010 7:23

Får ikke tlf på nett, og håper noen kan hjelpe her.

Har prøv følgende oppsett hos onecall.
http://www.onecall.no/kundeservice/iphoneoppsett.php
Da har jeg på Mobildata og Dataroaming. og mellom hvert oppsett som jeg hat testet har jeg tatt restart på tlf.

I tillegg har jeg også prøvd Telenor sitt oppsett uten at det har fungert.

Telefonen er kjøpt på apple.no uten abonoment og telefonen har hvert brukt med vanlig sim som ble tilpasset. Senere er det installert microsim. Simkortet er ikke låst mot noen telefon og microsimen er aktivert og fungerer.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav Castle » ons 25.08.2010 9:11

Har iphone 4 med onecall jeg og, men har ingen problemer med å skrive inn instillingene og få den på nett. Gjør du noe spesielt eller noe? Gjerne forklare hva du gjør :P btw, trenger i utganspunktet ikke restart for at telefonen skal ta instillingene, hvertfall ikke hos meg...
medlem i 176 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav Black_Knight » ons 25.08.2010 9:18

takk for svar.

Glemte og nevne at jeg har oppdatert til 4.0.2 vet ikke om det kan ha trigget feilen.

Gjør ikke noe spesielt.
Jeg prøver og gå på nett og da får jeg Safari kan ikke åpne siden fordi det ikke er noe Internett-forbindelse.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav MrP » ons 25.08.2010 9:41

Jeg kjører og 4.02 med One Call sim, uten problemer. Forsøk å gjør et nettverkssøk og velg Telenor (altså lås den til telenors nett)
medlem i 176 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav Black_Knight » ons 25.08.2010 10:13

Har nå prøvd det også.
og med oppsettet telenor som apn og dj som bruker og passord, Samme feil.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav MrP » ons 25.08.2010 10:30

Prøvd å resette nettverksinnstillinger på telefonen? Dersom det ikke virker så gjennopprett i iTunes
medlem i 176 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav Black_Knight » ons 25.08.2010 10:37

Takk alle sammen og Spesielt MrP.

At jeg ikke tenkte på det selv.
Resette nettverksinstillingen og etterpå telenor som apn og dj med bruker og passord fungerte det.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav MrP » ons 25.08.2010 10:43

Smooth :D
medlem i 176 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav Castle » ons 25.08.2010 11:06

Flott!

Selv velger jeg alltid telenor som "operatør", føler jeg får bedre dekning der enn med network norway. Så plotter jeg bare inn mms instillingene til onecall (de bruker dog network norway sine instillinger) og vips er jeg på nett.
medlem i 176 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav gojensen » fre 27.08.2010 9:54

Satt og spekulerte på samme ting i går... siden jeg kun fikk EDGE sålenge telefonen var knyttet til Mobile Network Norway.

Gidder ikke surfe på EDGE vel? Så satt jeg operatør til Telenor og da dukket 3G merket opp...

Men må jeg endre APN innstillingene? Brukte bare innstillingene fra OneCall jeg og det ser tilsynelatende ut til å fungere på Telenor nettet.

Tåpelig av NWN/OneCall å ikke tilby 3G, så vidt jeg kan se vil iphone da koble til via EDGE når den er på NWN nettet selv om Telenor ligger ved siden av med sin fine 3G.

Jeg har dog også inntrykk av at Telenor prioriterer sine egne kunder fremfor "lånere" i nettet... får endel disconnects og endel dårligere dekning med Telenor enn jeg hadde ventet. (Sentralt i Trondheim)
medlem i 181 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav MrP » fre 27.08.2010 12:14

Realtivt enkelt svar på dette... Network Norway har ikke bygd 3G nett foreløpig, men det kommer mot slutten av året eller noe sånnt.. det var svaret sist jeg hørte med One Call hvertfall
medlem i 176 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav Castle » fre 27.08.2010 13:32

Jeg bruker onecall med telenor sitt nettverk som nevnt, jeg har aldri hatt problemer med dekning på min iphone 3g/iphone nå. Så tror ikke de som "låner" nettet er mindre prioritert, tror det er lite sannsynlig i det hele tatt å få til. Onecall får 10% av nettet mens resten går til telenor? Nei, trokke det du...
medlem i 176 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav gojensen » man 30.08.2010 12:05

Nuvel, tror ikke det er så komplisert å prioritere kunder i gsm basene. Tror nok "alle" gjør det for å tilby ekstra tjenester o.l. til bedriftskundene sine... så for en base å si "sorry" det er fullt her dersom det er mange pålogget og det kommer en "gjest" tror jeg ikke er noe problem.

For å si det sånn, om jeg hadde vært kunde av Telenor men den dekingen jeg får som "gjest" ville jeg klagd rimelig kjapt. Opplever stadig at jeg mister "nettforbindelsen" på 3G eks... Men men... NWN gir bedre dekningen "generelt" her i byen for meg så jeg skal vel ikke klage for mye (selv om akkurat DET er litt pussig :))
medlem i 181 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav tg » tir 31.08.2010 17:12

Funker det så bra med iPhone med OneCall? De har jo ingen dataplaner så vidt jeg har sett? Bruker OneCall Faktura nå med billigtelefon, og er veldig fornøyd, og skulle gjerne hatt det på nye iPhonen også...men er det noe måte å kjøpe eks. 500mb ekstra i måneden?
medlem i 221 måneder
 

Re: Onecall Edge og 3g på Iphone 4G

Innleggav oysteinhermansen » tir 31.08.2010 17:36

Ikke for å være smart, men har du sjekket med OneCall. Et enkelt oppslag ga meg dette http://www.onecall.no/tilleggstjenester/extradata.php

medlem i 178 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron