Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav ThomasMason » søn 18.07.2010 0:04

Heisann!

Lurte på om det er noen som har erfaringer med NetworkNorway? Positive eller negative?
Hva var bra og hva var dårlig?

Har dere et eller har dere da hatt et kundeforhold direkte til NN eller via en forhandler som Officer?

Bedriften sitter å lurer på å bytte til NetworkNorway og kjøpe inn iPhone4 til hele gjengen, grunnet enkelt brukergrensesnitt, som er et must i vår bedrift.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav oyvind0402 » søn 18.07.2010 0:18

Jobben til faren min bruker NWN :)
Har bare hørt positive ting om dem ;)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav Dykkeren » søn 18.07.2010 6:35

Vi har brukt Network Norway (NN) i flere år. Gikk over til Telenor i april (trodde vi skulle spare penger, men glemte alle tilleggene de kommer med) og siden har det bare vært rot med fakturaene. Går nå tilbake til NN, enkelt brukegrensesnitt og ikke minst oversiktlige fakturaer. Ingen problemer og support som faktisk svarer på dagen. NN har også enkelt sentralbordprogram som kan installeres på Mac.
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav ThomasMason » søn 18.07.2010 12:39

Vi vurderer å gå over av den enkle grunnen at systemet vi bruker i dag ikke er iphone kompatibelt, og vi har et en egen server som opptar noe plass. Dette gjør at vi ikke kan organsiere telefonsamtaler med mindre vi er på kontoret, noe vi ikke alltid er.

Etter hva jeg har skjønt så er NWN sitt sentralbordprogram også nettbasert?

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav nicho » søn 18.07.2010 13:59

Jeg har brukt NwN som mobiloperatør en stund, og både deres bedrift og famileabonnement syns jeg er kjempebra. Min samboer har famileabo, og hun sier hun har aldri hatt lavere regninger.

Officer er jeg mer skeptisk til, jeg vil på det sterkeste anbefalle deg å unngå Officer, og heller oppsøke noen andre som fører NwN, eller ta kontakt med NwN direkte.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav ThomasMason » man 19.07.2010 20:37

Hvorfor er du skeptisk til Officer?
Hvorfor ville Network Norway hatt så stort samarbeid med Officer hvis det ikke er så bra som det burde?

Har jo sjekket ut litt, og det virker som at NWN kun forholder seg via forhandlere?

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav AndreNOR » man 19.07.2010 23:42

Er i samme situasjon og lurer veldig på hvordan dette er, har blitt kontaktet av officer og har hørt mye bra om de fra andre firmaer... hva er du skeptisk til nicho?

Network Norway skriver på sine nettsider at de kan levere iPhone4, men vil det da si at de kan levere 30juli?
medlem i 164 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav nicho » tir 20.07.2010 7:31

Nå er det jo slik at man ikke skal slå alle under en kam, de erfaringene jeg har kan jeg nesten ikke diskuetere her, men på http://www.networknorway.no/nb-no/Toppmeny/Om_Network_Norway/Forhandlere.aspx finner dere jo samtlige forhandlere.

Om dere velger å gå for Officer så vær i allefall på den sikre siden å få alt skriftlig. Officer har et meget godt konsept, men desverre er min erfaring at det i visse tilfeller er tomme ord.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav abarth » tir 20.07.2010 10:35

Jeg må dessverre si at vi har dårlig erfaring med NwN. Gikk over til dem for kort tid siden etter å ha slitt med NetCom i 2 år. Problemet er brutte samtaler og dekningsutfall og det skjer på helt random tidspunkt og steder.

Det var dette vi ville vekk fra, pris er underordnet i denne sammenheng. Det hjelper ikke at det er billig hvis det ikke funker.

Nå opplever vi at vi har dekningsutfall og brutte samtaler, samtaler går direkte til mobilsvar uten å ringe i telefonen først. Når vi blir oppringt kan det ringe og ringe i telefonen til den som ringer, men UTEN at det ringer i mottakerapparatet :-(

Man kan lett tenke seg at man får både dårlig omdømme og business når telefonsystemet er slik. Vi har nå fått låst samtlige telefoner til Telenor som er backup nettet til NwN, uten at det hjelper en pøkk.

Har hatt GSM telefon siden den ble lansert tidlig på 90 tallet og har ikke vært borti maken til ustabile teleoperatører.
Til info har vi både iPhone og Nokia telefoner i bedriften og ingen telefoner skiller seg ut i forhold til problemene.
Når det gjelder webløsningen til NwN er den NetCom helt overlegen både når det gjelder innhold og funksjon. det hjelper bare så lite når vi ikke kan ringe..

Det hører med til historien at forhandleren, Laurel, som var svært så entusiastiske og gode på oppfølging FØR vi signerte avtalen, er nå helt fraværende. Jeg føler ikke at vi har fått nok oppfølging fra NwN heller dessverre. Jeg ble advart mot NwN fra flere hold men ga dem en sjanse likevel.

Så nå må jeg ut å lete i telejungelen igjen etter en operatør som kan levere varene ordentlig. Vi benytter kun mobiltelefoner og automatisk (web) sentralbord.

Forslag anyone? :-!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav Telekomkaren » tir 20.07.2010 10:44

abarth:

Hvor i verden holder du til?

Jobber i telekombransjen som telekommunikasjonsrådgiver.
Vet hvor kjederlig det er når ikke løsningene fungerer.

Send meg en PM så kan jeg komme med noen forslag til løsninger for dere.
medlem i 164 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav ThomasMason » tir 20.07.2010 11:17

Sannheten er vell faktisk at samtalebrudd og oppkobling mot nettet ved innkommende og utgående samtaler kommer ann på dekningsgrad i området du er i og kvaliteten på antennen i telefonene osv.

Jeg har hatt samme problemet med Netcom, Telenor, OneCall og Tidligere MTU.
Per dags dato så har det veldig lite å si hvilken operatør du har, så lenge man holder seg til de største.

Når man bruker feks Network Norway så vil man ha samme dekningsgrad som Telenor(hvis man setter det til å kun koble til Telenor), som er det største GSM/UMTS nettet i Norge.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav Telekomkaren » tir 20.07.2010 11:37

Abarth, At forhandleren er fraværende er jo et stort problem, for da går det heller ikke ann å finne en løsning.

Det er desverre for dårlig kundeservice i markedet både hos forhandlere og hos operatørenes kundeservice. Det er studenter som ikke interesserer seg i det heletatt hos mange forhandlere og på kundeservice.
Noe jeg merker spesiellt selv, det er irriterende å ringe kundeservice for å få hjelp for å til slutt fortelle kundebehandleren hva han/hun skal gjøre for å løse problemet.

Hvis det er andre som har liknende problemer med enten NWN eller andre operatører så ta kontakt med meg.

Så kan vi sammen finne ut hva egentlig problemet er, for så å finne en løsning.

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å ta betalt for noen ting, men vil kun være en hjelpende hånd for folket på iPod1, og fordi jeg er drittlei dårlige forhandlere og kundeservice hos operatørene!

Send meg en PM med info om hvordan jeg kan kontakte deg, helst mail.
medlem i 164 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav segrov » tir 20.07.2010 12:02

Er et par år siden jeg brukte NwN (som en del av en NwN-test der jeg jobbet) og for å si det sånn: telefonløsningen fungerte svært dårlig, mange opplevde å ikke komme i kontakt med meg og jeg hadde mye problemer med brutte samtaler.

Etter det betaler jeg heller litt ekstra for NetCom som alltid har gitt meg god service. En telefon som ikke fungerer blir fort veldig dyrt.

Dette er riktignok noen år siden, men jeg skjelver fortsatt i buksene av tanken på å bruke NwN igjen...
medlem i 248 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav nicho » tir 20.07.2010 15:47

Jeg var veldig fornøyd med NwN sine tjenester og priser.
Det er forhandleren jeg ikke vil anbefale.

bare så det er klart, "lissåm"

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav Telekomkaren » ons 21.07.2010 11:50

Dette er ikke et forsøk på å snakke for forhandlerne, men til tross for at jeg vet hvor dårlig enkelte/mange av forhandlere er på kundeservice og oppfølging så syns jeg det er for teit å gå ut å si at man skal holde seg unna enkelte navngitte forhandlere uten å gi begrunnelse.
At du også nevner at du ikke vil/kan si det, gjør meg enda mer suspekt.

Hva vet vi om det er noe personlig eller noe annet som spiller inn?

Jeg tror trådstarter ønsker å få konstruktiv tilbakemelding, selvfølgelig både negativ og positiv.
medlem i 164 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron