Jeg må dessverre si at vi har dårlig erfaring med NwN. Gikk over til dem for kort tid siden etter å ha slitt med NetCom i 2 år. Problemet er brutte samtaler og dekningsutfall og det skjer på helt random tidspunkt og steder.
Det var dette vi ville vekk fra, pris er underordnet i denne sammenheng. Det hjelper ikke at det er billig hvis det ikke funker.
Nå opplever vi at vi har dekningsutfall og brutte samtaler, samtaler går direkte til mobilsvar uten å ringe i telefonen først. Når vi blir oppringt kan det ringe og ringe i telefonen til den som ringer, men UTEN at det ringer i mottakerapparatet
Man kan lett tenke seg at man får både dårlig omdømme og business når telefonsystemet er slik. Vi har nå fått låst samtlige telefoner til Telenor som er backup nettet til NwN, uten at det hjelper en pøkk.
Har hatt GSM telefon siden den ble lansert tidlig på 90 tallet og har ikke vært borti maken til ustabile teleoperatører.
Til info har vi både iPhone og Nokia telefoner i bedriften og ingen telefoner skiller seg ut i forhold til problemene.
Når det gjelder webløsningen til NwN er den NetCom helt overlegen både når det gjelder innhold og funksjon. det hjelper bare så lite når vi ikke kan ringe..
Det hører med til historien at forhandleren, Laurel, som var svært så entusiastiske og gode på oppfølging FØR vi signerte avtalen, er nå helt fraværende. Jeg føler ikke at vi har fått nok oppfølging fra NwN heller dessverre. Jeg ble advart mot NwN fra flere hold men ga dem en sjanse likevel.
Så nå må jeg ut å lete i telejungelen igjen etter en operatør som kan levere varene ordentlig. Vi benytter kun mobiltelefoner og automatisk (web) sentralbord.
Forslag anyone?