Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav nicho » ons 21.07.2010 12:53

Jeg forstår det dithen at du ønsker en begrunnelse, og tolker det slik at du jobber i telekombransjen og ønsker å fremstå som en hjelpende hånd for å selge mer.

Trådstarter spurte om folks erfaringer, og det er det jeg gir, mine erfaringer. På hvilket grunnlag er en annen sak. Det kan jo være flere ting; jeg har jobbet /eller jobberi NwN eller Officer, har bekjente som gjør det, har vært kunde hos de, har fått høre det fra folk som har vert kunder/er kunder, osv. etc.

Jeg velger da å ikke fortelle hvorfor eller hvordan jeg har tilegnet meg de erfaringene og synspunktene jeg har, men jeg føler selv at jeg har en relevant erfaring/informasjon til å gi et råd til en bruker her inne som søker andre sine erfaringer.

Det her helt opp til deg, og trådstarter selvfølgelig, om dere vil ta mitt råd til etterretning.

Jeg vurderte lenge for og i mot om jeg skulle utdype dette; om det var en avdeling av Officer, kjeden, eller kjedekontoret, som har gitt meg den erfaringen jeg har. For jeg syns det er dumt å slå alle under en kam. Så istedet for å utdype det mer gjør jeg trådstarter oppmerksom på at han må passe på å få alle tilbud, lovnader og korrespondsnse skriftlig, om han skulle velge Officer.

Jeg mener aldeles ikke at Officer er reinkarnasjonen av Satans avkom, for å sette det på spissen, det er jo helt vanlige mennesker som jobber der og. Jeg sier at jeg ville aldri ha anbefalt en bekjent om å benytte seg av de utenom å helgardere seg. For produktene som Officer fører, de som NwN har, er virkelig gode.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav MS377 » ons 21.07.2010 13:17

Mine erfaringer er desverre også dårlige, dvs det var Onecall som var leverandør da men gjennom NWN sitt nett.
Det som skjedde var samtaler rett til Mobilsvar, brutte samtaler pluss at batteriet gikk tomt på No time på Iphonen pga at den stadig søkte og byttet nett der jeg bodde.

Det virker som om denne nett byttet ikke gikk så sømløst som det burde gjøre , forsøkte å låse det til telenor nettet men det falt bort hver gang jeg lo av telefonen.
Nå har eg Ludomobil med Datapakke på 1000 MB og er meget fornøyd, Tvillingsim til Ipaden også.
medlem i 186 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav ThomasMason » ons 21.07.2010 21:24

Jeg er selvfølgelig på jakt etter konstruktive tilbakemeldinger, så det har dere helt rett i.
Det er klart at det ikke er nødvendig eller påbudt å gi begrunnelse for hvorfor eller hvordan man har fått den erfaringen man har.
Men jeg ville ihvertfall satt pris på en utdypende forklaring på hva man føler har vært problemet, noe jeg ser mange har gjort også :-)

Når man da leser tråden så kan man selv danne et delvis helhetlig bilde av hva man burde være ops på om man skal gå inn på en avtale med denne eller andre telekjeder.

Når det gjelder Officer så har jeg noe kjennskap til enkelte av forhandlerne, men ikke i området jeg har fått tilbud fra. Den oppfattningen jeg har fått selv og fått fra andre de siste dagene er at Officer konseptet er unikt ifht serviceavtaler osv sammen med NWN produktene. MEN at servicen kan være varierende hos de forskjellige forhandlerne.

Men slik er det vell i alle bransjer egentlig?

Å "helgardere" seg burde man jo gjøre uansett hvordan avtale man inngår, uansett hvem du inngår avtale med.

MS377 skrev:Det virker som om denne nett byttet ikke gikk så sømløst som det burde gjøre , forsøkte å låse det til telenor nettet men det falt bort hver gang jeg lo av telefonen.
Nå har eg Ludomobil med Datapakke på 1000 MB og er meget fornøyd, Tvillingsim til Ipaden også.


De som er skeptiske til Mobile Norway aka Network Norway sitt nett så må man huske det at dette er 50% eid av Tele2 og 50% av NetworkNorway.

Hvis man går nærmere inn på disse to selskapene så finner man disse aksjonærene:

NWN: Hafslund Venture AS
Orkla ASA

Tele2: Telia Sonera

Det man kan tolke ut av dette er at det er selskaper som er store eiere av flere operatører i norden(blandt annet: Netcom og Onecall), og vil utvikle det nettet de nå har konsesjon for å bygge ut og har bygget ut i noen av Norges byer. Dette nettet vil etter hva jeg tror bli like stort som Netcom sitt.

Tenk dere når Netcom var i startgropa så var det veldig få som trodde de ville bli så store og en så stor utfordrer til Telenor. Hva tror man og sier om Network Norway nå?

Jeg vet også at det er et lite problem med Network Norway sitt nett, men de er de mest nytenkende og det er de som kan effektivisere min arbeidsflyt mest.

Jeg er veldig spent på utviklingen til NWN, jeg vil velge å gå inn på avtale med Officer og NWN.
Men selvfølgelig ha ALT skriftlig!!


Jeg vil komme tilbake med min tilbakemelding på deres tjenester senere!

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav nicho » ons 21.07.2010 21:54

Da har du valgt en god operatør, men vær skeptisk til serviceavtalen.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav brodering » ons 21.07.2010 22:31

Vi har brukt trådøs bedrift hos Netcom i mange år, men byttet 1. juni til NwN. Vi bruker Officer i Bergen, og vår kontakt er Kyrre. Kan bare skryte uhemmet både før og etter.

Det å kunne se kø og status på samtlige medarbeidere IRL er perfekt. og dette via vanlig web grensesnitt. Jeg kan til og med bruke Ipaden som statusskjerm.

På mitt abo har jeg trillingsim og fullkontroll abo som inkluderer fri datatrafikk på min Iphone, Ipad og GSMrouter som jeg har til min og gutungenes laptoper på hytten.

Alt fungerer utmerket.
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav ThomasMason » ons 21.07.2010 22:35

Brodering:

Kan du fortelle mer om opplevelsen du har med servicen hos Officer?

Hvilken serviceavtale har du?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav Telekomkaren » søn 25.07.2010 0:47

Hvor bra serviceavtalen er med officer kommer jo ann på hvor bra hver forhandler ønsker å gjøre den? Servicen som er å få hos de officer forhandlerne jeg kjenner til er unik, ingen andre forhandlere står på så mye for kundene sine.

Jeg kjenner godt til Officer, og vet at de ved behov har dratt ut til kunder på lørdagskvelden for å fikse ny telefon dersom kundens telefon er tapt eller ødelagt.

Vet dere om noen forhandler som er å nå på telefon hver dag, nesten hele året(bortsett fra helligdager)?
medlem i 164 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav ThomasMason » tor 12.08.2010 21:37

bump

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav xblast » tor 12.08.2010 22:11

10 kroner på at Telekomkaren jobber for Officer!
medlem i 231 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav nicho » fre 13.08.2010 6:42

Skulle ikke forundre meg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav thfroysa » søn 13.05.2012 22:56

Noen som har flere erfaringer å dele ang. Network Norway nå etter at NN har hatt enda flere år på baken ?

Forhandler her i distriktet er også Officer-kjeden. Må si at det inntrykket jeg har etter bare et møte er veldig bra. Virker positiv og oppriktig interessert, men en kan jo også si at det er en selgers oppgave...

Som sagt... Noen som har noe mer å dele om NN ? Eller andre bedriftsabb. for den del....

-Tor H-
medlem i 191 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav nicho » man 14.05.2012 15:42

Jeg ville ha undersøkt om det også er en annen forhandler enn Officer som du kan benytte. Nå skal det jo legges til at Officer har blitt kjøpt opp av NWN og derfor en en direkte del av operatøren. Så der er vel mindre sjanse for salgscowboyer nå..

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav win_xp » man 14.05.2012 22:22

Har brukt onecall en stund, de bruker nwn, har og erfart at de kan falle ut til tider.

men de har avtale om at er det ikke dekning der du er roamer du på telenor sitt nett.

Så jeg tok bare å satte telenor som fast nett :)
null tull og bra fart på 3g

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav Wavelength » man 14.05.2012 22:28

Min erfaring med One Call og NWN i Østfold er at nettet ofte faller ut på dataoverføring. Telefon og SMS fungerer veldig bra, men 3G kan av og til ikke fungere selv med full dekning. Flere andre venner sier det samme. Har derfor valgt å kjøre Telenor-nett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Erfaringer med Network Norway? iPhone4?

Innleggav Soft » tir 15.05.2012 9:38

Til dere som har NwNw,
Har dere mulighet til å velge å KUN bruke Telenor som operatør?
Siden NwN også har sitt eget nett, vil jeg tro at de setter "regler" som tvinger telefonen over til deres nett, som sikkert ikke har stor dekning, og da vil telefonen hoppe mellom disse nettene hele tiden.
Og av erfaring vet jeg at IPhone er treeeeg til å bytte og finne alternativt nett, om den mister tillgang.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere