Fungerer Ludo Mobil bra?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav odiboy » man 05.10.2009 11:19

Jeg har funnet ut at Ludo Mobil sitt abbonnement Terningkast 6 virker å være veldig billig og fint. MEN jeg lurer på om noen allerede har testet dette ut med iPhone for å se hvorrdan det fungerer.
Når jeg for en god stund siden skiftet til OneCall fikk jeg en del problemer med blant annet nummervisning og Edge (har "gammel" iPhone).

Så hadde satt stor pris på om noen kunne dele erfaringer så det blir lettere å bestemme seg for om jeg skal bytte til Ludo eller ikke :-)
medlem i 192 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav thada » man 05.10.2009 11:50

Jeg vurderte også å bytte fra OneCall til Ludo 6, men slo dette fra meg da dataprisen hos ludo er ganske stiv.
medlem i 174 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav odiboy » tir 06.10.2009 10:16

Ok, men jeg lurte egentlig på om noen hadde skiftet allerede og har erfaringer med om det kommer noen problemer eller om det fungerer helt fint?
medlem i 192 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav Link » tir 06.10.2009 18:22

Får T6 på lørdag, så da får vi se :)
medlem i 185 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav odiboy » ons 07.10.2009 12:38

Ok. Hadde satt STOOR pris på om du kunne gitt meg en lyd når du har fått teste det litt. Orker bare ikkje å bytte til T6 for å finne ut at eg må igjennom alt det sammet tullet som når eg byttet til OneCall forrige gangen...
medlem i 192 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav iBoy » ons 07.10.2009 13:13

Har bestilt dette abonnementet selv, og det ser iallfall veldig lovende ut. De benytter jo Telenors nett, så jeg kan ikke se at dekningen skal by på noen problemer. Bruker mobilen og mobilt Internett veldig lite, så jeg vil sjelden overstige de gratis ringeminuttene jeg får hver måned.

Jeg kan nok ønske meg en billigere datapris når jeg skal reise på ferie neste sommer, og da bytter jeg kanskje abonnement igjen, men det er lenge til!
medlem i 245 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav Link » ons 14.10.2009 18:56

Har fått prøvd ut ludmobil litt nå, alt fungerer bra untatt wap. Får det rett og slett ikke til å fungere. Noen som har fått det til? Har prøvd apn: internet.ventelo.no
medlem i 185 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav odiboy » tor 15.10.2009 16:26

du mener EDGE eller? uansett.. var akkurat det der eg fikk problemer med når eg skiftet til OneCall første gangen. Eg ville ringt inn til de og sagt at du har iPhone og spurt om ka du må gjøre for å få det til å fungere. Det eg måtte gjøre mange ganger, og etter 3-4 nye sim kort var det endelig funksjon på det..

EDIT: hmm.. merkelig, no ser det ut til at eg ikkje har innstillingsmeny til EDGE lenger..
Sist endret av odiboy den tor 15.10.2009 17:27, endret 1 gang
medlem i 192 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav Link » tor 15.10.2009 17:13

Iflg. ludomobil har jeg allerede gjort alt som skal til. EDGE
medlem i 185 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav odiboy » tor 15.10.2009 17:30

Ja, då kan det se ut til at vi bare sliter med samme problemet som onecall sleit med då desverre.. :(
Har du en EDGE-meny du altså? Under instillinger -> Generelt -> Nettverk -> ??
Hos meg har det som sagt forsvunnet, kanskje når jeg oppdaterte til nyeste firmware versjon,? ikkje vet eg.
medlem i 192 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav Link » fre 16.10.2009 13:27

Mobildatanettverk

Innstillingen skal være samme som hos Ventelo.

1. Åpne hovedmenyen.
2. Velg "Innstillinger" og rull og velg "Generelt".
3. Velg "Nettverk" og velg "Mobildatanettverk".
4. Velg "APN" og tast inn internet.ventelo.no.
5. Velg "Brukernavn" og tast inn (Leave field blank).
6. Velg "Passord" og tast inn (Leave field blank).
7. Velg "Nettverk" for å fullføre.
8. Trykk på "Center"-knappen for å komme tilbake til hovedmenyen.
9. Konfigureringen er utført.


Edit: Fikk det til å fungere, var bare å resette settingsene på telefonen :)
Sist endret av svar den man 05.07.2010 18:47, endret 1 gang
Grunn: Unødvendig bruk av sitering, §2.8
medlem i 185 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav odiboy » fre 16.10.2009 21:55

Bra det fungerte! lurer på om eg ikkje skal ta å bestille meg det sjøl då.
Men nei, inne i "Nettverk" har eg ikkje et valg som heter "Mobildatanettverk".. Vetsje helt koffor den ikkje e der eg, men det fungerer no ihvertfall :)
medlem i 192 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav keyboardcat » man 26.10.2009 0:57

Har hatt Ludo Terningkast 6 på min iPhone 3GS i noen uker nå, og alle "telefonfunksjoner" fungerer knirkefritt - da mener jeg å ringe, sms, mms og intenett over 3G. Du må selvfølgelig fylle inn noe informasjon manuelt for å få 3G-internett og mms, men disse opplysningene kan du enkelt finne ut av på nettsidene deres.

Det jeg ikke får til er internett-deling. Noen som et om dette er mulig hos Ludo Mobil og i tilfelle har fått det til?

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav petrus764 » man 26.10.2009 1:33

Tethering på ikke-offisielle operatører kan være noe dritt. På 3.0.x var det ikke noe problem å fikse, men på 3.1.x har apple sperret mer effektivt.

http://thebeatmix.blogspot.com/2009/10/ ... ly-3g.html

http://wikee.iphwn.org/howto:random

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Fungerer Ludo Mobil bra?

Innleggav oysteinhermansen » man 26.10.2009 13:35

Betyr det at dersom du har en iPhone du har fått låst opp på lovlig vis og har siste firmware, og bytter til en "Ikke-iPhone-partner" (dvs ikke har Chess, Netcom eller Telenor), så kan du ikke lenger bruke din iPhone til Tethering ?

Slik jeg leser guidene så må du jailbrake telefonen. Er det korrekt ?

/Øystein
medlem i 178 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]