OneCall forsikring og iPhone

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

OneCall forsikring og iPhone

Innleggav xdim » fre 21.08.2009 17:18

Noen som har onecall med forsikring og iPhone som evt. har fått ødelagt/mistet telefonen? Er onecall forsikring noe tess? Lurer på om jeg skal ha forsikring på telefonen eller ikke...
medlem i 185 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav TheRealChristoffer » fre 21.08.2009 17:23

lurer på dette jeg selv. og hvordan man får ny iphone om noe har skjedd, siden det ikke selges iphone uten binding noen steder

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav YBD » ons 07.10.2009 0:39

Noen som har funnet svar på dette? Lurer selv på å tegne forsikring hos OneCall, om det nytter.
medlem i 208 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav eriken » ons 07.10.2009 8:04

De har en avtale med moobi. Og viss du trenger ny iPhone på forsikringa så sjekker de om iphonen er lovlig opplåst og slik, og viss den er det så får du en opplåst telefon fra moobi.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav stooy » ons 07.10.2009 10:08

Man kan vel bruke denne forsikringen selv om telefonen er kjøpt fra telenor? Kravet er vel bare at man har onecall simkort i telefonen som skal forsikres?
medlem i 204 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav turimblar » ons 07.10.2009 11:42

Noen som vil tillegge noe om denne forsikringen (noen som har måtte bruke forsikringen), spesielt hvordan One Call og Moobi håndterer dette i praksis?
Jeg gidder ikke betale for noe hvis jeg bare møter en uvillig vegg den dagen et uhell skulle skje.
medlem i 227 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav YBD » ons 07.10.2009 20:27

Sendte e-post til OneCall om dette i går kveld, og fikk følgende svar:

Saksbehandler, White Label Insurance AS skrev:Viser til din henvendelse. Du har kjøpt en forsikring gjennom OneCall som går på simkortet ikke på selve produktet. Så lenge du har kjøpt Iphonen gjennom Netcom, Chess eller Telenor er du dekket. Er den kjøpt for hacket bruk i Norge hr du ikke krav på Iphone tilbake da produktet er låst mot de overnevnte mobiloperatørene i Norge.
Viktig at du leser vilkårene som du finner på Onecalls hjemmesider.
medlem i 208 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav desibabu » ons 07.10.2009 21:10

Det stod ikke noe om slikt i forsikringsvilkår da jeg bestilte min forsikring.
Det står: 4. HVA FORSIKRINGEN OMFATTER
Den mobiltelefon som forsikringen gjelder. Det forutsettes at mobiltelefonen har installert et aktivt One Call-SIM-kort med gyldig One Call Forsikring på skadetidspunktet.
Tap som følge av misbruk av mobiltelefonen, i form av fakturerbare samtaleavgifter påført abonnement med gyldig forsikring, inntil abonnementet er sperret. Abonnementet kan sperres via Mine sider eller forholdet er meldt One Call Kundesenter på tlf. 04300 – Åpningstidene er tilgjengelige på http://www.onecall.no. (Utenfor åpningstid skal anvisningen på telefonsvareren følges).

Dersom du får avslag så må du ta kontakt med forbrukerrådet.
medlem i 183 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav vougeswear1 » tir 20.10.2009 11:20

Hei folkens!
Jeg må støtte meg til det "desibabu" påpeker her.

Forsikrningsvilkårene til Onecall sier ingen ting om at telefonen ikke kan være opplåst av forbrukeren selv. Dette taler for at man har en berettiget forventning om at så lenge man har oppfylt ordlyden i det aktuelle vilkåret så skal man ha en berettiget forvetning om at man er dekket av forsikringen.

Da Onecall ble kontaktet via mail med spørsmål om forsikringen dekket opplåste telefoner så var svaret avkreftende. De tok dermed et forbehold mot slike opplåste telefoner, selv om et slikt forbehold ikke var tatt inn i noe vilkår som var gjort tilgjengelig for forbrukeren. Dette taler for at Onecall ikke kan påberope seg et slikt forbehold.

Jeg mener også at dette bør klages inn til Forbrukerrådet og se hva de mener om saken.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav havardr » tir 26.10.2010 12:46

Hvordan gikk saken? Ble den dekket?
Har en knust skjerm på min iPhone 3gs og forsikring via One Call. De dekker vel dette?
medlem i 196 måneder
 

Re: OneCall forsikring og iPhone

Innleggav dundee » tir 26.10.2010 13:16

Tror aldri det helt var noen sak, men snarere et forsøk på å avklare dekningen for telefon som er kjøpt i utlandet...

Ellers tok jeg en kjapp kikk på vilkårene, og dekningen vil være avhengig av hva som forårsaket skaden. Så litt mer info om hva som skjedde er nok nødvendig.
Er også verdt å merke seg at egenandelen første 3 måneder er 1000,- og deretter 500,- Så jeg ville undersøkt prisen for å bytte glasset først.
medlem i 174 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]