Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Nafoni » søn 05.07.2009 19:21

Nå er det jo cirka en uke siden jeg leste dette, så kan godt hende at dere har rett. Får litt følelsen at denne tråden har hjulpet med å få Netcom til å tilby tethering :-P

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Centurion » tir 07.07.2009 7:37

Kom igjen netcom, hvor lang tid har dere tenkt å bruke? Det holder ikke å lansere tjenesten bare noen dager før 3GS kommer. Da har dere ikke gjort noen verdens ting i praksis!

Hva er status, og når kan vi regne med at tjenesten blir tilgjengelig?
medlem i 182 måneder
 

Oppskrift fra Chess

Innleggav leifhar » søn 12.07.2009 14:21

Jeg ser det ligger en oppskrift på hjemmesida til Chess (se nedenfor), lurer på om den funker greit mot Netcom og. Jeg er litt utålmodig, og ønsker ikke å vente til slutten av juli før Netcom får ordnet dette. Jeg betaler alt nå i dyre dommer for "fri datanedlastning" (iConnect), ønsker selvsagt ikke å betale dobbelt for et ekstra bredbåndsabonnement.
.......
https://www.chess.no/kundeservice/#291
Etter oppgraderingen til iPhone OS 3.0 er det muligheter for å bruke telefonen som modem. Apple har ikke kommet med noe offisielt program som muliggjør å bruke telefonen som modem, men det finnes 3. parts programvare som muliggjør dette.

Chess er ikke ansvarlig for 3. parts programvare, og programmet lastes ned og installeres på egen risiko. Chess har ikke noe support på dette programmet, og fraskriver seg ethvert ansvar ovenfor kunde ved nedlastning og bruk av dette programmet, herunder problemer med selve programmet eller andre problemer som kan oppstå ved bruk av dette.

Veiledning:
1. Oppgrader iTunes til siste versjon, og koble til telefonen
2. Oppgrader telefonen til versjon 3.0 via iTunes
3. Åpne Safari å gå til denne linken: http://help.benm.at/help.php
4. Under Tethering & internet setting, velg mobile configs download
5. Velg Norway
6. Velg Netcom
7. Velg Installer
8. Velg Innstaller nå
9. Velg Ferdig
10. Gå tilbake til meny ved å trykke på ”hjem” knappen
11. Naviger til følgende sted: Innstillinger > Generelt > Nettverk > Mobildatanettverk
12. Rediger følgende: Rediger APN på alle 3 steder til: netcom
13. Gå tilbake til meny ved å trykke på ”hjem” knappen
14. Slå av og på telefon

Bruke telefonen som modem:
Internettdeling finner du her: Innstillinger > Generelt > Nettverk > Internett-deling
medlem i 188 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Vassago » tir 14.07.2009 10:42

Da håper jeg det kommer snart, ellers forlater jeg Netcom nå som bindingstiden sikkert ca. er utgått. (Kjøpte med en gang 3G kom.)
medlem i 220 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Centurion » ons 15.07.2009 12:12

Hvis netcom ikke får dette på plass i god tid før 3GS kommer, kan man vel bare konkludere med at netcom driter i kundene sine, og følgelig bør man råde alle man kjenner til å velge andre teleoperatører.
Alle som allerede er netcomkunder bør også bytte operatør asap til en som fremstår som mer seriøs.

Jeg vil ikke "hacke" telefonen min for å få en funksjon andre operatører allerede tilbyr, da bytter jeg heller operatør!!
medlem i 182 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Nafoni » ons 15.07.2009 12:48

Husk nå at NetCom har Visual Voicemail, noe som Telenor ikke har ( foreløpig )
Jeg, personlig synes at Visual Voicemail er viktigere enn Tethering.
Uansett kommer vi jo sikkert aldri til å bruke tethering, fordi vi har jo nett på PCen eller Mac nesten hele tiden, og har vi ikke det, så har vi 3G / EDGE på iPhone :D
Ihvertsfall så er ikke jeg avhengig av og være på iPod1 på PCen, funker fint å skrive i landscape på iFon :D

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Centurion » ons 15.07.2009 14:59

Det at de tilbyr en annen tjeneste rettferdigjør på ingen måte at de har VALGT bort en tjeneste for å tvinge folk til å kjøpe et annet produkt i tillegg.
Dette er rimelig råtten markedsføring. Og viser helt klart at de ikke har forandret seg stort siden slutten av nittitallet.
medlem i 182 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Juke » tir 21.07.2009 12:58

Jeg ringte NetCom kundeservice nettopp, og spurte om status på tethering for iPhone. Beskjeden jeg fikk var at dette vil bli tilgjengelig 31. juli.

Ikke særlig overraskende kanskje, men likevel irriterende. NetCom har informert kundene sine om at vi skulle få dette snarest mulig, og da synes jeg det er merkelig og skuffende at det skal ta en hel måned å få til noe som bør være veldig raskt og enkelt å få til rent teknisk sett.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav KnethJensen » tir 21.07.2009 14:04

kanskje det bare kommer tethering på 3gs telefoner ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Kashmar » tir 21.07.2009 15:50

fhjelle skrev:Jeg gidder ikke å klage! - Jeg bytter til Telenor

Det gjorde jeg og.. Ikke bare pga. tethering da, men det var en meget stor grunn til at jeg byttet.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav lokbrod » fre 31.07.2009 14:55

Sendte en mail til NetCom kundeservice i dag med spørsmål om når tethering vil bli "offisielt" aktivert fra deres side og om det var noe påkrevd aktivitet for å få dette til å virke. Dette var svaret:

"Hei,

Dette vil automatisk bli aktivert på din telfon, vi har desverre ikke en konkret dato for når dette blir gjort enda.

Ha en forsatt fin dag.

Mvh
NetCom Kundesenter"

Så da var det vel ikke så mye i lovnadene om aktivering den 31.juli likevel da...
medlem i 191 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav KnethJensen » fre 31.07.2009 15:11

tipper den kommer like rundt hjørnet. har vel fokus på å opushe 3gs til folket akkurat nå :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Centurion » fre 31.07.2009 17:02

Ifølge kundeservice kommer ikke tethering før neste oppdatering av firmwaren til iPhone.
Hvem vet når det blir, forhåpentligvis skjer det snart.

Netcom er merkelig tause i denne tråden, kom igjen Øyvind Vederhus, fortell oss hvorfor dere ikke gidder å innføre tethering for iPhone enda!

Sålenge dere er tause kan vi bare anta at det er fordi dere ikke vil innføre det i det hele tatt, og bare utsetter det gang på gang. :-(
medlem i 182 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav kewell79 » fre 31.07.2009 17:08

det fungerer på 3.1 uten noe triksing

så det er bare å vente på den, kommer i begynnelsen av SEP (sier ryktene)
medlem i 193 måneder
 

NetCom og tethering

Innleggav weggis » man 03.08.2009 14:20

Sendte mail til NetCom ang. tethering i forrige uke, og fikk i dag følgende svar:
Det virker ikke rett ut av esken fordi det er en tjeneste vi valgte og først ikke støtte.
Vi har nå valgt og støtte tjenesten men har ikke lansert den enda. Du kan følge med på netcom.no for mer info.

Dette lover jo bra ;)
medlem i 176 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]