Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Daaston » fre 19.06.2009 13:34

Vi kan prøve å pushe de litt.

Gå inn på denne å join.

http://www.facebook.com/group.php?gid=91819064471

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav ØyvindV » fre 19.06.2009 13:39

Hei!

Takk for haugevis med e-post - vi setter pris på engasjementet!

(samtidig så følger vi godt med på ipod1.no, slik at det elektroniske postvesenet er heller overflødig hvis dere ønsker å nå oss :))

NetCom har aldri avvist Tethering på iPhone. Samtidig er dette ikke en tjeneste vi har prioritert å få på plass - enda. Dette fordi antall brukere på tjenesten er veldig lavt (vi tilbyr internett deling på de fleste andre telefoner), samtidig som flertallet som ønsker mobil oppkobling via laptop, forteller oss at usb-modem (så dere de superfine Moods-modemene vi slapp i går? Sjekk; http://www.amobil.no/artikler/netcom_la ... odem/70365) er foretrukket.

MEN - og her kommer'n - vi har sagt, og står ved, at vi vil vurdere tjenesten i takt med kundebehovet. Og dere viser oss et behov! Det tar vi selvsagt med oss inn mot lanseringen av 3GS. Så ikke avskriv muligheten enda :-)

Beste hilsen,

Øyvind Vederhus, NetCom
medlem i 178 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav struktur » fre 19.06.2009 13:55

Takk for svar, NetCom! Hyggelig at dere følger med på kundene deres i flere kanaler.

Grunnen til at jeg ønsker med tethering på iPhone, og ikke en frittstående dings, er at jeg kommer sannsynligvis til å bruke en slik tjeneste relativt lite, mest på reise og ferie. En ekstra dings, med eget abo. og utgifter er da ikke et alternativ.

Hadde vært knall å ha klar til årets sommerferie ;-)

OK

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav karlim » fre 19.06.2009 13:57

Vel og bra Netcom, men jeg som har iPhone vil ikke ha enda en "dings" i bagen for å komme meg på nett når jeg har løsningen i bukselommen fra før. Men, hvis dere kan tilby meg en slik USB-pinne uten ekstra kostnad siden jeg allerede har Mobilt Bredbånd Fri bruk på abonnementet mitt så sier jeg ja takk. Eller gjør det så enkelt som mulig og la meg bruke iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav TheRealChristoffer » fre 19.06.2009 14:22

For vi som vil sitte på nett på hytta eller i vogna 9 ganger året så vil et eksra abbonement med slik pinne være veldig ugunstig. Derfor det er greit å bare bruke iphone

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Balto » fre 19.06.2009 15:11

Kjipt at det ikke er blitt gjort offisielt enda, men oss iPhone elskere som ikke har noe imot vår lille tweeking klarer vel oss inntil videre!

Ønsker selvfølgelig at dette blir tilgjengelig for alle. Men regner med Netcom snart innser feilen de har gjort og retter opp i dette (ettersom Netcom er relativ greie å ha med å gjøre).

Er det noen som vet forresten om prisene på iPhone 3Gs blir de samme som på iPhone 3G?
medlem i 178 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav excon » fre 19.06.2009 15:21

Jeg orker heller ikke å klage direkte. Jeg gir dem noen uker (sånn ca frem til iphone 3GS blir lansert) og bestiller ny iphone hos telenor hvis netcom ikke har tethering på plass
medlem i 181 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav struktur » fre 19.06.2009 18:41

Jeg er nok på samme løsning som excon, bindingstiden går straks ut.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 19.06.2009 19:44

ØyvindV skrev:NetCom har aldri avvist Tethering på iPhone. Samtidig er dette ikke en tjeneste vi har prioritert å få på plass - enda. Dette fordi antall brukere på tjenesten er veldig lavt (vi tilbyr internett deling på de fleste andre telefoner), samtidig som flertallet som ønsker mobil oppkobling via laptop, forteller oss at usb-modem (så dere de superfine Moods-modemene vi slapp i går? Sjekk; http://www.amobil.no/artikler/netcom_la ... odem/70365) er foretrukket.

Så det er OK at andre mobiler kan koble opp PC med telefonen, men ikke vi iPhone-brukere? For meg i alle fall er det helt uinteressant å ha et mobilt bredbåndabonnement i tillegg til bredbånd hjemme og iPhone på tur så fremst ingen kommer med løsning med mobilt kontantkort i en eller annen form.

Jeg kom fra Telenor til NetCom pga iPhone, og nå er det ingen grunn til å bli værende lenger om dette er holdninga til oss iPhone-brukere hos NetCom. Så snart abonnementet mitt går ut er det nok tilbake til Telenor i stedet for å få familien min over til NetCom slik jeg hadde tenkt.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav dilla » fre 19.06.2009 19:51

Kommentar til Vederhus: Argumentasjonen holder ikke. Kall en spade for en spade. At det skal være ressurskrevende for NetCom å få på plass tethering henger ikke på greip. Dette henger sammen med forretningsmodellen til NetCom, og per i dag er det ikke ønskelig at vi som har betalt for inkludert databruk også skal kunne bruke dette via mac eller pc. Argumentet om at dette er en lite brukt tjeneste for andre telefoner kan så være, men NetCom har jo selv gått ut med informasjon om at iPhonebrukere surfer mange ganger mer enn "vanlige" brukere. At NetCom også la ut informasjon om at internettdeling var en av de nye funksjonene i 3.0, for så å fjerne dette igjen, blir bare latterlig.

For min egen del benytter jeg både ICE og Telenor mobilt bredbånd i tillegg til det jeg bruker med iPhonen. Jeg vil selv kunne velge hvilken operatør jeg skal bruke i de forskjellige situasjonene. Jeg bli grinete når NetCom er ute å selger billige argumenter i håp om at vi forblir lydige trofaste kunder. Heldigvis finnes flere alternativer. Slik jeg har forstått kunder med iPhone hos Telenor fungerte dette "out of the box" med MMS og internettdeling. Bra Telenor!

Ha en fortreffelig kveld!

Vegar
medlem i 201 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Juke » lør 20.06.2009 14:59

ØyvindV skrev:MEN - og her kommer'n - vi har sagt, og står ved, at vi vil vurdere tjenesten i takt med kundebehovet. Og dere viser oss et behov! Det tar vi selvsagt med oss inn mot lanseringen av 3GS. Så ikke avskriv muligheten enda :-)

Beste hilsen,

Øyvind Vederhus, NetCom

Hvorfor skal Netcom behandle iPhone-brukere dårligere enn andre mobil-brukere ved å nekte dem tilgang til noe man i 2009 bør kunne ta for gitt?

Hva som eventuelt skjer i fremtiden er for meg totalt uinteressant. Situasjonen i dag er at Netcom ikke tilbyr tethering-funksjonalitet til kunder som bruker iPhone 3G, og de har ikke bekreftet at de noensinne vil gjøre det heller.

Som følge av dette oppfordrer jeg folk til å velge en annen mobiloperatør, eller å rett og slett etterspørre tethering-støtte for iPhone gjentatte ganger i tiden fremover (ikke vent til lanseringen av 3GS, jeg ser ingen grunn til at Netcom ikke skal kunne tilby tethering før den tid).

Jo flere som maser, jo større er sannsynligheten for at offisiell støtte for iphone-tethering kommer på plass kombinert med at vi sannsynligvis også får det langt fortere.

Kommer ikke tethering for iPhone på plass fra Netcom snart, vil jeg nok heller foreta et operatørbytte til noen som faktisk tilbyr det. Det frister i allefall ikke å binde meg til 12 nye måneder uten offisiell støtte for tethering når jeg snart skal bytte ut min iPhone 3G med en iPhone 3GS. Da frister det langt mer med Netcom-boikott. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav leethal » lør 20.06.2009 18:06

ØyvindV: NetCom er ikke unnskyldt. Bytter ASAP.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav Centurion » lør 20.06.2009 18:51

Man kan jo spørre seg hva slags telefon ledelsen i netcom har selv, da dette er regelrett diskriminering av de som har iPhone.
Netcom BØR være oppegående nok til å ta til seg signalene da de tross alt har en betydelig del av markedet og mange års erfaring.

Så ja, en boikott av netcom støtter jeg av hele mitt hjerte!
Kom igjen folkens bytt til en operatør som støtter tethering så fort som mulig.
Netcom fortjener ikke dere eller meg som kunde!!
medlem i 182 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav adsoe » lør 20.06.2009 23:16

Planlegger å kjøpe meg iPhone 3GS, og tethering-support er en av de viktigste faktorene jeg ser på når jeg velger operatør. Hadde tenkt å velge NetCom før jeg leste at tethering ikke var støttet, nå er jeg i sterk tvil.

Har NetCom fått dette på plass (evt. 100% bekreftet tethering-support) før 3GS lanseres i Norge blir det nok fortsatt NetCom på meg, men hvis ikke er ikke NetCom engang et alternativ.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Har du NetCom? Ring kundescervice, 05050, spør om tethering

Innleggav tjodolv » tir 23.06.2009 15:31

Men tethering fungerer jo med iPhone på NetCom sitt nett, så det er overhodet ikke noen teknisk begrensning. Det er som mange andre nevner kun forretningsmodellen.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]