Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav KL » ons 25.02.2009 0:31

Hei. Har søkt, uten å finne noe.
Skal muligens en måned eller to til USA. Noen som kan anbefale, eller har erfaring med et abonnement jeg kan kjøpe der som vil fungere fint med tanke på pris og muligheten til å utnytte iphonens data/3G-muligheter?
medlem i 231 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav Fers » ons 25.02.2009 7:30

Da må det bli et amerikansk kontantkort kan jeg tenke meg.

For abnm kan du nok ikke få, siden du ikke har SSN (amerikansk personnummer).
Og da er det nok veldig dyrt med 3G.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav xry » ons 04.03.2009 15:29

Hei!

AT&T tilbyr ihvertfall "Pay as you go" deals til foreigns som deg og meg :)
Hadde god erfaring med det i sommer. Dro til nærmeste butikk, og de ordnet meg en "fake" SSN (bare 9 tall) uten problem. Pay as you go fungerte kjempe bra.

Skal til Amerika i morgen, denne gang med en iPhone 3G istedenfor 2G. Skal se hvordan det blir med 3G data plan osv.

I'll keep in touch :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav xry » søn 08.03.2009 10:55

Ville bare si at det fungerte utmerket.
Dro til nærmeste AT&T butikk, og jeg fikk et kontantabb. med 100MB i mnd (de har visst sluttet med unlimited).

Eneste de trengte var navn som de skulle registrere nummeret på, ingenting mer (litt skremmende).

Resultatet? Nå har jeg et telefonnummer med areacode som tilhører Beverly Hills. Folk tror jeg er rik når jeg ringer :P

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Bruke norsk iPhone i USA uten å blakke seg

Innleggav iPanda » man 08.06.2009 12:48

Skal være en mnd i USA og lurer på om det finnes noen tips for hvordan jeg skal kunne benytte meg av 3G osv uten å bli ruinert. Sjekket på netcom sine sider og prisene var ganske så absurde helt uahvengig av abonnement, type opp mot 100 kr per MB og 19 kr minutt. Finnes det kanskje noen bra kontantkortabonnementer der borte?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav iPanda » man 08.06.2009 13:04

@xry,
Fungerte det bra med 3G data også? Måtte du gjøre noen endringer annet enn å sette i det nye sim-kortet? Drar snart over dammen for en mnd og er veldig spent på om mobile me push og alt slikt fungerer knirkefritt med pay as you go abonnement fra at&t.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Bruke norsk iPhone i USA uten å blakke seg

Innleggav fremmed » man 08.06.2009 13:13

Hmmm

Jeg ville ikke ha satset på 3G så mye men kanskje bruke skype!
USA er jo stort og i sentrum områder finner du ganske mange åpne trådløs nett, så hvorfor ikke bruke wifi finder og koble mot det når du skal bruke skype!
I tillegg er jeg sikker på at det er trådløs nett på nesten alle hoteller i sentrum områder!

Vil du satse på 3G nett i USA så ender du med høy faktura sum når du er tilbake!

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Bruke norsk iPhone i USA uten å blakke seg

Innleggav iPanda » man 08.06.2009 13:37

Jeg var nok litt for rask i å spørre etter tips. Sjekket hjemmesiden til AT&T og der kan man kjøpe Pay as You Go abonnementer med data og ringeminutter som er veldig billige, så det blir nok den beste løsningen for meg slik at jeg kan benytte meg av både GPS-kart, push e-post og restaurantguider uten å bli ruinert. Takk for svar :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav KL » man 14.09.2009 18:23

Vel, da jeg lagde tråden ble det ikke opphold i USA. Det blir det nå, i noen måneder. Derfor spør jeg etter erfaringene fra iPanda og xry. Funker det med pay as you go? Funker også dataplan prepaid? Har sjekket At&Ts hjemmesider, men vil helst høre fra noen med erfaring. Tenkte å kjøpe 3Gs, men det er vel ingen mulighet til å unngå bindingstiden på to år? I og med at jeg bare skal være noen måneder, er det vel drøyt å ta to års abonnement? Håper på gode innspill!
medlem i 231 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav iPanda » man 14.09.2009 18:33

Du kan få et pay as you go abonement men husk at telefonen din MÅ være fri for sperrer. Dette var det jeg av en eller annen grunn presterte å glemme tenke på før jeg dro. Heldigvis hadde vi ganske god wifi dekning hele tiden.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav KL » tor 17.09.2009 16:19

Takk, iPanda. Telefonene min er lovlig låst opp med betalt bruddgebyr, så da satser jeg på kontantkort.
medlem i 231 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav xry » ons 30.09.2009 14:53

Litt vel sent svar, men 3G var ikke noe problem. Eneste problemet er at AT&T har kuttet ut fri databruk til kontantkort, så jeg måtte kjøpe pakker på 100MB, dyrt, men fremdeles billigere enn alternativet.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav KL » ons 30.09.2009 17:16

Og her er løsningen jeg endte opp med: Abonnement med T Mobile av typen som har valgfritt antall inkluderte ringeminutter og sms-er (ca 20 $ til ca 60$ per mnd), samt fri tilgang på data (ca 30 $ i mnd). Abonnementet løper fra måned til måned, og kan sies opp når som helst. Ingen etableringskostnad.
Bakdelen er at fordi T Mobile ikke offisielt støtter iPhone, vil den kun fungere på edge-nettet.
Fordelen er at du virkelig får brukt iPhonen og alle de nyttige appene døgnet rundt uten å bekymre deg for kostnader.
AT&T nekter å selge datatrafikk utenom 2-årsavtalene til iPhonebrukerne, selv om den er lovlig kjøpt og låst opp i et annet land (Norge). Vel, dem om det.
medlem i 231 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav Nephrenka » ons 05.01.2011 5:12

Rimelig lenge siden denne tråden var aktiv, men tenkte det kunne være greit med en liten oppdatering siden det vel fortsatt er folk som reiser til USA og trenger abonnement (sånn som meg selv).

Selv falt jeg for T-mobile sitt Prepaid-abonnement. Mer eller mindre som kontantkort der du fyller på hver mnd. Selv valgte jeg et abo til $50 der jeg har fri talk and text som det heter (gratis ring og mld innad i USA), samt 100MB data. Det passer fint for min del. Litt dyrt er det jo, men med prisene som er for "tellerskritt" i USA så er det en grei investering. De hadde også to andre abonnement, et med mer data og et med mindre. Mener det var 30, 50 og 70 $ prisene lå på. Et annet alternativ var å betale for hver enkelt samtale/tekst som kostet noe sånt som 10cent per minutt eller noe.
Noe usikker på om du trenger en ny tlf gjennom abonnementet, men jeg la merke til at flere faktisk var gratis såfremt du åpnet et abonnement. Telefonene er låste, så det går ikke å lure seg til en gratis tlf og så åpne den, men om du betaler for tlf så kan du også åpne den senere, noe jeg valgte å gjøre.

Det geniale er at du selv velger om du ønsker å fylle på hver mnd, eller om du kanskje ikke trenger tlf et par uker. Mao, du kan godt dra på ferie til Norge i en mnd uten å betale en cent for telefonen din, men husk at avtalen din utgår om du ikke fyller på tlf på så og så lang tid.

Jeg anbefaler alle som er i tvil til å stikke innom en telefonforhandler (T-mobile, AT&T, Spring, Cricket, Verizon etc) og slå av en prat med de som jobber der, for de har faktisk peiling (evt de har peiling på å snakke som om de har peiling), og det er bare å ta på seg forhandlerbrillene og sette igang :)

Lykke til

Edit: Glemte å legge til at det ikke er noen etableringsavgift på prepaid-abonnement. Du står også fritt til å forandre valgene dine senere. Du MÅ ikke velge $50-abonnementet hver mnd. Føler du at du trenger mer fyller du bare på med abonnementet for $70, evt om du trenger mindre abonnementet som koster $30
medlem i 192 måneder
 

Re: Lengre opphold i USA - eget abonnement?

Innleggav olahau » søn 01.05.2011 16:02

Jeg skal på tur til USA i sommer og lurer også på dette.
Tenkte kanskje det kunne vært greit å få ordnet dette på forhånd fra Norge, slik at alt er klart når man kommer frem.

Noen som har noen erfaring eller vet om det er mulig å bestille Pre-paid SIM m/dataplan og få det levert i Norge?

Hvilke abonnement bør man isåfall satse på, og hvor kan slikt bestilles?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]