[LØST] OneCalls dekning/roaming i andre nett

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

[LØST] OneCalls dekning/roaming i andre nett

Innleggav turimblar » fre 29.08.2008 17:40

hei!

har et OneCall-abonnement og etter at jeg oppgraderte til 2.02 ved bruk av siste Pwnage (siste utgitte utgave), så sliter iPhonen med å roame i Netcoms nett når Networks Norway ikke har dekning...
det betyr at jeg får No Service når NWN ikke dekker, og selvom jeg har på Automatic på Carriers, så bytter den ikke til Netcom.

er det noen andre som har samme problem?

foreløpig løsning er å velge Netcom manuelt, men hadde likt å slippe det...

anyone?

EDIT (eller tror jeg har løsningen...):


sitat fra OneCals sider:


"Dekningsproblemer

Torsdag 28.08.2008 kl 11:11

Dekningsproblemene som vi hadde i Oslo og omegn som gjorde at enkelte abonnementer ikke fikk satt opp samtaler eller sendt SMS er nå normalisert. Vi beklager de ulemper dette medførte for våre kunder.


Viktig informasjon

Tips
Etter en feil i mobilnettet er det ikke alltid telefonen av seg selv registerer at en feil er rettet. Hvis telefonen din ikke får kontakt med mobilnettet, forsøk å skru den av og på med jevne mellomrom. Du kan også gå i telefonmenyen og søke nettverk manuelt. Velg Netcom eller Network Norway avhengig av hvilke nett du får opp, og sett telefonen tilbake til automatisk nettverkssøk etterpå. På den måten unngår du å være uten forbindelse lengere enn nødvendig."
medlem i 227 måneder
 

Re: [LØST] OneCalls dekning/roaming i andre nett

Innleggav sess » lør 30.08.2008 13:35

hei, ;-)

har et lignende problem, har ikke dekning ;-(

men når jeg velger netverk klarer han ikke kobble seg til nettverket, det står bare at det er uten forbindelse , så prøver han å søke, men kommer bare no service - ingen tjeneste - har ikke hatt noe problem med dekning før bare plutselig kom det.

hva gjør jeg da ? når jeg ikke får iphonen til å kobble seg til et nettverk ?
medlem i 187 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron