Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav Nalle Toffus » ons 27.08.2008 11:53

Hei alle sammen!

Jeg har opplevd å få sms-reklame på mitt helt nyopprettede telefonnummer hos NetCom. Eneste mulighet avsender kan ha fått telefonnummeret mitt på er fra NetCom. Jeg hadde ikke en gang rukket å ringe en eneste samtale ut før den første sms-en kokm. Det er i såfall grenseløst frekt av NetCom å "selge" kundene sine på den måten.

Er det andre som har opplevd det samme?
Eller har jeg bare vært ekstremt uheldig på dette.


Vennlig hilsen

Nalle Toffus

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » ons 27.08.2008 11:54

Ingen jeg kjenner med netcom har dette problemet så det er nokk bare deg

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav Shiver » ons 27.08.2008 13:10

Nesten samme problem hadde jeg med mitt tvilling kort fra Telenor. Fikk riktignok ikke reklame med en gang, men kom etter hvert.

Av hva jeg forstår så kommer dette av at teleoperatørene gjenbruker telefonnumre.

Det nummeret du nå da har fått, har tilhørt noen andre tidligere. Og dersom de har abbonert på tjenester eller registrert sitt nummer (ditt nummer) vil du da følgelig få den reklamen.

Jeg tror det er en karantenetid på numre på 6 mnd, men det er ikke alltid at dette er nok. Jeg har selv opplevd at mitt tvilling kort nummer har fått masse sms fra ukjente som tydeligvis tror det er en annen persons nummer.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav a_man » man 01.09.2008 14:41

Jeg pleide å få mange meldinger og telefoner av telefonselgere. Men så gikk jeg inn på https://w2.brreg.no/reservasjon/ og nå får jeg ingen meldinger eller telefoner. Det tar litt tid før telefonene slutter, siden det tar litt tid å registrere dette. :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav pajero » fre 05.09.2008 8:46

Når forhandler tegner abn har han noen valg bla om abn skal kunne motta reklame mld. Så om forhandler har valgt motta så godtar du dette når du skriver under kontrakten
medlem i 187 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav Maxell » fre 05.09.2008 9:32

Hva er dette slags vrøvl?

Forhandler kan da ikke velge om kunden skal motta reklame ... Dette er helt klart et problem med gjenbruk av telefonnummer.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » fre 05.09.2008 9:36

pajero skrev:Når forhandler tegner abn har han noen valg bla om abn skal kunne motta reklame mld. Så om forhandler har valgt motta så godtar du dette når du skriver under kontrakten


Jeg er telenorforhandler og jeg har aldri sett en slik funksjon. Så det du sier er bare tull!

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav pajero » fre 05.09.2008 9:40

Nå er det netcom vi snakker om her og jeg er forhandler av begge
medlem i 187 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav Maxell » fre 05.09.2008 9:41

Jeg tror ikke et sekund på deg. At en forhandler skal kunne velge om en unde skal motta reklame, er i strid med markedsføringsloven. Så hvis du jobber som forhandler for seriøse selskaper, tror jeg nok du må be sjefen din sende deg på et grunnleggende kurs i forbrukerrettigheter.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav pajero » fre 05.09.2008 9:45

Gjør som du vil men sånn er det nå en gang da.
medlem i 187 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav Maxell » fre 05.09.2008 9:46

Det er nå en gang sånn at du ikke vet hva du driver med, og at det er i strid med loven? Dersom butikken du jobber i praktiserer dette, noe jeg tviler sterkt på, så er det i strid med loven. Punktum. Man kan ikke si "Ja, det er ulovlig å rane folk, men her på Kiwi gjør vi nå en gang det".

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Mottatt irriterende reklame på nytt NetCom-abonnement

Innleggav pajero » fre 05.09.2008 20:29

Nå er det vel sånn at man spør kunden hvilket alternativ han vil ha. Så velger du der etter, som det er snakk om her har vel forhandler valgt feil ï rullegardin menyen. Det viser jo bare hvor uviten du er. Har ikke noe og bevise for deg heller ikke noe og vinne på å lyve eller finne på dette.
medlem i 187 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]