Operatørlogo på 2.0.1

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav jerik » søn 10.08.2008 0:48

Skulle gjerne hatt en forklaring på hvordan jeg får tak i Telenor's operatørlogo, og ikke minst hvordan jeg får den til å vises i stedenfor "N Telenor".

Har 1G telefon, oppdatert til v2.0.1 ved hjelp av siste guide fra geircito pr. 10.aug. Dvs jeg har både Cydia og Installer (...og Vista, sorry(!))

Noen som har gjort dette på en "ikke 3G" iPhone??

Veldig takknemlig for hjelp :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav magnusB.. » søn 10.08.2008 0:54

Det er opp til folka bak iFon Norge å avgjøre når dette slippes.
medlem i 189 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav geircito » søn 10.08.2008 1:13

Kommer på Installer så snart problemer med iFon.no-kilden er fixet i neste uke....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav ZiPLe » søn 10.08.2008 11:46

Hei,
Annonserte Cydia-repoen til 2.0 tidligere, men har hatt problemer med serveren, og hatt det fryktelig travelt, så den gangen rant det litt ut i sanden :(

Men, nå skal det være på plass.

Foreløpig er det grafisk operatørlogo, fjern viderekobling og norsk telefonformat som ligger ute.

Legg til følgende kilde i Cydia:
Kode: Merk alt
http://langtind.net/cydia


Repoen ligger foreløpig på min private server (3 mbit linje ut), men vil i løpet av uken (håper jeg på) bli flyttet over til en server på en 100mbit linje. Alternativt er det at gericito lar meg lage en Cydia-repo for iFon. Det hadde vært det beste!

Si ifra om du opplever noen problemer med en av pakkene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav ymsefisen » søn 10.08.2008 12:40

Hvorfor legges det ikke ut egne Carrier bundles istedenfor at man messer opp Unknown carrier bundlen?

Jeg har laget en for Telenor, fullstendig med logo og riktig voicemail nummer. Si fra hvis det er av interesse.

Har forøvrig en 30 mbit linje ut med fast ip, så jeg kan kanskje lage mitt eget repository? :P

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav ZiPLe » søn 10.08.2008 12:50

Kan være enig med deg i at det burde vært laget egne carrier bundles for de ulike operatørene. Men jeg har ikke tid til å drive å lage egne pakker, jeg gjør de bare tilgjengelig i Cydia.

Om du har en pakke for telenor, så legger jeg den gjerne ut på repoen om du vil :)

Planen er å gjøre alle pakkene fra iFon tilgjengelig på Cydia. De har jo selv sagt at de ikke kommer til å lage en egen apt-repo. Pakkene nevnt over er pakker som i utgangspunktet var laget for 1.1.x, men som også fungerer på 2.0.

Men som nevnt over, det beste var om iFon laget en egen Cydia-repo (og jeg kan gjerne hjelpe til med det om de vil).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav Greker » søn 10.08.2008 13:08

Virker denne på 2.0.1?
for det ikke til,hva skal jeg etter jeg har installert?
medlem i 189 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav katermuc » søn 10.08.2008 13:19

fungerer bra med 2.0.1 (testet med Telenor).
Takk ZiPLe!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav Yzzer » søn 10.08.2008 13:29

ZiPLe: er det "Fjern Viderekobling" og "Grafisk Operatørlogo" som ligger under iFon Norway i Cydia jeg skal bruke for å få fjernet viderekoblingen og få Telenorlogo på min 1gen. iPhone (2.0.1)?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav Ttiger » søn 10.08.2008 14:04

ZiPLe skrev:Hei,


Legg til følgende kilde i Cydia:
Kode: Merk alt
http://langtind.net/cydia


Si ifra om du opplever noen problemer med en av pakkene.


kommer ikke inn her, er det bare meg?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav Yzzer » søn 10.08.2008 14:13

Prøvde og Jippi - det funka :)


Ttiger:

1. Klikk Cydia
2. Klikk Manage
3. Klikk Sources
4. Klikk Edit (oppe høyre hjørne)
5. Klikk Add (oppe venstre hjørne)
6. Skriv inn URL´en og legg den til.

Nå skal du ha fått opp mappen iFon Norway under Sections. Og her ligger logoen osv.. :-)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav nietsoj » søn 10.08.2008 14:17

ZiPLe skrev:Planen er å gjøre alle pakkene fra iFon tilgjengelig på Cydia. De har jo selv sagt at de ikke kommer til å lage en egen apt-repo. Pakkene nevnt over er pakker som i utgangspunktet var laget for 1.1.x, men som også fungerer på 2.0.

Men som nevnt over, det beste var om iFon laget en egen Cydia-repo (og jeg kan gjerne hjelpe til med det om de vil).

Jeg støtter dette fult ut! Cydia virker, og det hadde vært fint å slippe å bruke to pakkesystemer. Hjelper også gjerne til, om det er behov

Edit: veit installer4 er beta, men den virker jo ikke i det hele tatt... går ikke ann å avinstallere pakker heller virker det som (installerte ModPlayer, men får ikke den vekk)
medlem i 198 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav Ttiger » søn 10.08.2008 20:08

Yzzer skrev:Prøvde og Jippi - det funka :)


Ttiger:

1. Klikk Cydia
2. Klikk Manage
3. Klikk Sources
4. Klikk Edit (oppe høyre hjørne)
5. Klikk Add (oppe venstre hjørne)
6. Skriv inn URL´en og legg den til.

Nå skal du ha fått opp mappen iFon Norway under Sections. Og her ligger logoen osv.. :-)


Funka ikke til meg :(

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav Jecht » tir 19.08.2008 23:10

jeg har en jailbreaket iphone 3g, med 2.0.1 og netcom italo abonement. Er det noen måte å bytte ut "Netcom" tittelen med en logo istede. Har prøve å få det til kjempe lenge nå. Har lagt ifon til i cydia og installert patchen der. Men det står fremdeles bare "Netcom" med stygg skrift oppe i hjørnet :(. Hvorfor funker heller ikke carrier logoene fra customize?

Hjelp

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Operatørlogo på 2.0.1

Innleggav ymsefisen » tir 19.08.2008 23:14

Jeg har fikset NetCom logoen for en kamerat. Vet ikke om du vil bare ha .png filene og legge dem inn selv eller hva jeg.. Du får sende meg en PM eller mail!

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron