NetCom og datatrafikk-priser - Netcom Bedrift

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

NetCom og datatrafikk-priser - Netcom Bedrift

Innleggav barek » fre 01.08.2008 14:30

Nå har jeg lett høyt og lavt på NetComs websider og blitt ganske frustrert.

På bedrifts-sidene står det ingenting om makspriser pr. dag, men jeg har jo lest nyhetsartikler om at det har vært en maksgrense på 50 kroner som nå er satt ned til 20 kroner.

Omsider fant jeg følgende prislister:
https://netcom.no/priser/datapriser.html?fane=bedrift

"Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen"

Hurra! Makspris for Netcom Bedrift-abbo. er 16 kroner pr. dag.
Mao. 496,- for fri bruk pr. mnd, som ikke er for gale.

Men da gjenstår jo to spørsmål: Har NetCom i dag noen mulighet til å skille mellom databruk på mobil og databruk på PC?

Så langt jeg har kunnet teste har jeg havnet på maks 20 kr/dag uansett om jeg har brukt datatrafikk på mobilen eller på datamaskinen (via bluetooth til min gode gamle N70). Men så lenge det er umulig å finne noe informasjon om hvilke regler som faktisk gjelder, så kan jo dette endre seg når som helst.

Noen som har noen gode tips eller linker til sider hos NetCom som forklarer dette entydig? :)
medlem i 188 måneder
 

Re: NetCom og datatrafikk-priser - Netcom Bedrift

Innleggav zlimmie » fre 01.08.2008 15:58

Maksgrensen gjelder uansett om trafikken er til / fra PC som er oppkoblet gjennom telefonen. Men husk at du må legge på mva på de 16 kronene, så det er i realiteten 20 kr, noe som er 600 / mnd. Uansett ikke ille ...
medlem i 188 måneder
 

Re: NetCom og datatrafikk-priser - Netcom Bedrift

Innleggav barek » fre 01.08.2008 22:44

OK, takker for svaret :)
medlem i 188 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron