Mye stress rundt abonnement

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Mye stress rundt abonnement

Innleggav marillionmac » lør 26.07.2008 11:04

Jeg hadde Combitel (Nå kjøpt opp av Chess) på min gamle, kjedelige mobil.

Kjøpte svart 16 på Netcom.no i går.

Jeg kommer til å bruke mye surfing, da jeg er avhengig av å oppdatere enkle sider hyppig, sjekke mye mail osv. Oppholder meg mye på steder uten trådløst nett osv. Som på fjellet, skosturer osv.

Ringer ganske lite ut, men får veldig mange innkommende samtaler i fra kunder osv.

Derfor valgte jeg iConnect. Er en del på reise, og må være på nett da og. Også på togturer osv. der det heller ikke er trådløst nett. (Men 3G).

Jeg synes det er så enormt mye stress og mas rundt dette med valg av abbonementer jeg. Enormt mye mas rundt dette med å kjøpe seg ut osv. Alle snakker jo om det. Kjøpe seg ut av NetCom så fort som mulig.

Men nå har jeg heller ikke satt meg så godt inn i denne jungelen av abbonementer, så jeg har lite å si, men er det virkelig så enorm stor forskjell her og der?

Se på mitt bruk. Jeg kan ikke bruke mitt gamle abbonement uansett. De har ikke databruk, så jeg må uansett velge noe nytt. Hvorfor da ikke bare velge iConnect til Netcom? Er det virkelig slik at jeg kan spare flere hundre kroner pr. måned på å kjøpe meg ut og velge noe annet? Jeg mener, er det snakk om at jeg til syvende å sist kan spare 50-100,- pr. måned ved å kjøpe meg over til noe annet. Er det da virkelig et poeng å gjøre det? Skjønner ikke helt hvorfor alle skal stresse så mye med dette.

Eller er jeg naiv som bare velger iConnect og er fornøyd med det?

Kan jeg spare 300-500,- pr. måned ved å velge noe annet, så er jeg glad for tips, men om allt dette maset med å bytte abo. fører til at man bruker en hundrelapp mindre pr. måned, ja så synes jeg det er litt lite poeng å stresse så mye med dette.

hilsen en som IKKE har hatt tid til å sette seg inn i abbonementsjungele, men som syns alle andre snakker enormt mye om å kjøpe seg ut osv.

Men.. får jeg et godt svar, så får jeg kanskje en Aha opplevelse, og skjønner hvorfor jeg helt klart burde ha valgt noe annet til mitt bruk.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Mye stress rundt abonnement

Innleggav Nugget » lør 26.07.2008 13:12

Hvis du er veldig avhengig av internett on-the-go er nok iConnect det beste alternativet, overprisa som det er. Ubegrenset Mobilt Bredbånd fra andre operatører ligger også rundt i samme prisklasse.

Et billigere alternativ kan være Connect Fritid fra NetCom. Det koster 99 kr/mnd, og da har du ubegrenset bruk av internett fra kl. 17-08 i hverdagene, og ubegrenset bruk i helgene. Bruk utover dette koster 5 kr per MB. (Merk, at for dette må du først bryte ut av det eksisterende iPhone-abbonementet ditt.)

Telenor har også et likt tilbud, Mobilt Bredbånd Kveld&Helg, til 119 kr/mnd. Hvis du ringer lite ville jeg anbefalt å kombinere dette med FriFiks - 20 inkl. ringeminutter hver måned for 30 kr og rimelige ringepriser.

Men som sagt, hvis du er helt avhengig av nettverksforbindelse gjennom døgnet er iConnect alternativet, spørsmålet er bare om du vil ta deg råd til det.
medlem i 197 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]