Manuelt valg av operatør

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Manuelt valg av operatør

Innleggav Arthur » tor 24.07.2008 2:01

Hei,

Prøver på min iPhone 3G å velge nettverk manuelt. Det skal, som på alle andre telefoner, bare være å gå inn i instillingene og velge ønsket nettverk på telefonen manuelt. Jeg har tidligere hatt HTC, Sony Ericsson og Nokia. Det har aldri vært noe problem.

Med iPhone går jeg inn på Instillinger > Nettverksvalg. Men under operatører står det bare "søker..." og et ikon for å symbolisere at den jobber. Har latt den stå i over 10 min, men det skjer ingen ting. Det skal jo ikke ta så lang tid å få opp nettverksliste?

Har full dekning der jeg sitter, så det skal ikke være noe problem.

Noe som vet hva dette kan skyldes?

edit: 20 min nå, kommer fortsatt ikke opp noen ting. Hva skal jeg gjøre?

Arthur
medlem i 189 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav Prey » tor 24.07.2008 9:51

jeg får opp telenor og netcom med en gang.....

men hva skal du med flere egentlig?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav termserv » tor 24.07.2008 10:47

Er SIM-kortet ditt aktivt enda? Har du mottatt SIM-kort som ikke er aktivt enda vil den ikke klare å koble seg til.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav Arthur » tor 24.07.2008 16:55

Takk for svar til Prey og termserv.

Telefonen er låst opp, har betalt bruddgebyr til NetCom, så jeg bruker mitt gamle sim-kort. Og det fungerer helt fint når jeg har dekning.

Problemet er at jeg har Network Norway som operatør, noe som gir dårlig dekning i området jeg befinner meg i 90% av tiden. Dette har vært tilfellet for alle telefonene mine de siste 2 årene. Derfor hopper den av og til over på NetCom sitt nett hvor den har full dekning, dette skjer når Network Norway nettverken detter helt ut.

Derfor har jeg på alle mine tidligere telefoner manuelt satt NetCom som nett, noe som gir full dekning overalt jeg går.

Rart at dere får opp operatører med en gang. Prey: har du vanlig 2.0 FW?

Håper dere skjønte hva jeg mente?
medlem i 189 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav Dr.Pepper » søn 17.08.2008 14:34

Har samme problem, og jeg kunne fint velg operatør da jeg hadde fw 1.1.4. Veldig irriterende for oss som sliter med network norway.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav gedde » søn 17.08.2008 15:04

Har OneCall og når jeg var i Sverige fikk jeg ikke valgt opratør. Trodde kanskje det var en feil på iPhonen, men dette tyder på noe annet...

Jeg klarte faktisk å få opp en liste over opratører EN av mange forsøk, når jeg prøvde de andre enn den som jeg hadde fått automagisk så fikk jeg en feilmelding.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav Dr.Pepper » ons 20.08.2008 0:44

Oppdaterte nettopp til fw 2.0.2, og nå kan jeg omsider velge operatør manuelt. Har en 1.gen Iphone som vare Pwn til 2.0.1, oppdarte til 2.0.2 via itunes.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav zAltor » lør 23.08.2008 15:42

Jeg har også slitt med dette problemet. For meg funket det å slå telefonen av og på igjen og så prøve på nytt...
medlem i 206 måneder
 

Re: Manuelt valg av operatør

Innleggav jornki » fre 05.09.2008 10:52

Jeg skrudde av og på telefonen, da fikk jeg opp nettverksvalg.
Har OneCall, valgte Telenor og vips så har jeg også 3G dekning.. ble tipset om å gjøre dette fra en i OneCall support
medlem i 243 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron