Hva skjer når noen sender meg MMS?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav Aphelion » ons 23.07.2008 14:02

Har kjøpt iPhone 3G, og nummeret mitt blir portert fra Telenor klokka 1600 i dag :) Siden iPhone av en eller annen mystisk grunn fortsatt ikke har MMS, hva skjer egentlig når noen sender meg en MMS? Får jeg varsel på SMS om at jeg kan se den på web, eller hva?

Og ja, jeg har søkt i forumet uten å komme over noe svar på dette :P

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav imesh » ons 23.07.2008 14:07

Da tror jeg at du vil få en sms om at du kan gå inn på minside på netcom å lese mmsen. Samt nr du har fått den ifra.

Dette skjedde iallefall med mitt telenor kontantkort for lenge siden. Regner med at det er en lik løsning for netcom fortsatt.

Men denne meldingen kom ofte ca en mnd etter at den egentlig var sendt.
medlem i 206 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav fersking » ons 23.07.2008 14:12

Si fra hos kundeservice hos Netcom etter at ditt abonnement er aktivert og opp og går om at du skal ha sms når du har mottatt MMS. Gå inn på følgende adresse fra iPhonen din,jeg har lagret den på springboard for rask tilgang. http://mmslss.netcom.no/mms.mnc002.mcc2 ... !803448606

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav Aphelion » ons 23.07.2008 16:35

Høres bra ut :)

Nå står det «inactive sim» på SE-mobilen min, så nå regner jeg med at noe er i ferd med å skje. Må jeg gjøre noe spesielt for at iPhonen skal fungere når nummeret er portert? Har stått «No Service» oppi høyre hjørnet i et kvarters tid nå...

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav Aphelion » fre 25.07.2008 14:45

Fikk nytt simkort i går, og iPhonen er oppe og går. WEE!

Ontopic: Fikk en mms i går, og da fikk jeg med en gang sms om det. Flotte saker :)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav trondrm » tor 31.07.2008 13:53

Hva forteller dere til NetCom når dere ringer? Kona og jeg har kjøpt nye iPhone med NetCom. Hun får sms når hun har mottatt mms. Jeg gjør ikke det.

Jeg har ringt NetCom fire ganger og dag og alle fire forstår like lite av hva de skal gjøre. Det virker fortsatt ikke...

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav Aphelion » tor 31.07.2008 14:15

Har du snakket med iPhone-avdelingen eller vanlig kundeservice da? Jeg snakket med vanlig kundeservice utenom iPhone-avdelingens åpningstider en gang, og de folka virka helt på jordet...

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav trondrm » tor 31.07.2008 14:17

Snakket med begge. Har snakket med iPhone avdelingen nå tre ganger i formiddag og de forstår ingenting.

Det virker på kona sitt nummer, men ikke på mitt og de kan ikke forklare hvorfor...

For dere hvor det virker, hvis dere går inn på "min side" og kikker under abonnement og tjenester, står MMS som en tjeneste dere abonnerer på?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav Aphelion » tor 31.07.2008 16:21

Ingen MMS under mine tjenester hos meg. Står at jeg kan bestille det.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Hva skjer når noen sender meg MMS?

Innleggav SimonMee » lør 23.08.2008 15:52

Står MMS hos meg, og jeg mottar ikke SMS om at jeg har fått MMS-melding.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron