iPhone 3G sier "No Sim"

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone 3G sier "No Sim"

Innleggav fredriku » tir 22.07.2008 13:09

Kjøpte to stk ulåst i Italia forrige uke, og den ene nekter meg å bruke sim-kortet. Får kun opp No Sim, uansett hva jeg gjør. Har restoret 5-6 ganger, hvilket ikke har utgjort noe, og samtidig blåst inn i sim-trayen med elektronikkspray.

Noen andre glupe tips som kan få tlf til å fungere?

Setter pris på alt som kan hjelpe!

På forhånd takk.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone 3G sier "No Sim"

Innleggav hin92 » tir 22.07.2008 16:12

Har du prøvd med flere Sim kort. Kan også være en defekt i den ene Iphonen. Hvor mye måtte du gi for de 2 telefon i Italia uten lås/Binding??

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Re: iPhone 3G sier "No Sim"

Innleggav fredriku » tir 22.07.2008 23:35

Hvordan setter man på flightmode på en uaktivert telefon? :)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone 3G sier "No Sim"

Innleggav Jon » tir 22.07.2008 23:52

Inne på innstillinger, men har du ikke tilgang til den biten er den ikke åpnet, og da må du bruke pwnagetool for å åpne telefonen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: iPhone 3G sier "No Sim"

Innleggav Saft » tir 22.07.2008 23:52

Jeg har samme problem på min. Vært innom 2 telebuikker med den. Har snakket med både NetCom og Moobi sin kundeservice. Ingen aner hva som er galt.

Det eneste forslaget de hadde var å sende den inn. Ikke så veldig morro å få en telefon som ikke virker som den skal, for så å måtte vente en stund for å få tilsendt ny. Kjipe greier.

Angående det med å få aktivert så prøvde jeg med Pwnage Tool, bare for å få testet ut det med flightmode i 10 sekunder. Så ikke ut til at det virket. Ingen forskjell fra før. Fortsatt bare "No SIM" uansett hvilket SIM-kort som står i. Har foressten testet med 4 forskjellige SIM-kort.

Sitter nå og venter på returemballasje fra Moobi. De sa de skulle sende den på torsdag i forrige uke, men jeg har enda ikke sett noe til den.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]