OneCall ?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

OneCall ?

Innleggav Storfjarp » man 21.07.2008 12:01

Jeg har Telenor (DJuice) controll og får 200 kr i måneden for å ringe med osv.. Gangske dyre ringeminutter og meldinger i grunn, så derfor vurderer jeg å bryte fra Telenor og skaffe OneCall som alle skryter fælt av.

Spørsmål:
1. Hvor mye koster det å bryte fra Telenor etter 2 måneder?
2. Noen som har OneCall og kan si noe om hva dere bruker i gjennomsnitt? Litt OuttaMyBusiness det, men kjekt å vite :P

-Takktakk :)
medlem i 190 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Dorkfish » man 21.07.2008 12:05

For å si det sånn, jeg har gått fra OneCall og tilbake til Telenor.

Holdt ikke ut dårlig dekning, sms som aldri kom frem og stadig vekk "Inaktivt Simkort" på displayet. OneCall var så å si gratis, men jeg gidder ikke mer.

Jeg betaler heller noen kroner for å få skikkelig dekning.

OneCall - Never again!

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Storfjarp » man 21.07.2008 12:10

Oi såpass =-O
Da vurderer jeg å beholde Telenor. En kompis kjøpte iPhone 3G og skal bryte med NetCom for å kjøpe OneCall.. Venter å ser hvordan det går med han, jeg :-P
medlem i 190 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav chhris » man 21.07.2008 12:10

Har hatt onecall ett par år nå. Har billigere regninger nå enn noen gang før. Ligger på 200-400 i mnd ved normalt bruk.
Men etter OneCall fikk nye sim kort så må man slå av og på telefonen når man reiser utenlands og tilbake til norge. Og legge til tallet "1" når du skal slå inn PIN koden. Litt irriterende, men egentlig ikke noe stress. Siden man slår av telefon på flyet uansett.
Ellers er jeg veldig fornøyd med OneCall.
Har Iphone 1. gen. Med FW. 1.1.4

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Storfjarp » man 21.07.2008 12:15

Tusen takk for svar :)
Fortsett med det, folkens! :P
medlem i 190 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Sune » man 21.07.2008 12:29

Jeg har hatt OneCall i en god stund nå og er veldig fornøyd, regningene ligger på ca 50 kroner i måneden, og det er vel som regel pga litt databruk og annet stasj.

OneCall kommer forresten til å bytte nett til Telenor i august / september, så da blir det det bedre dekning (endelig) :-) Kilde

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Storfjarp » man 21.07.2008 13:00

Kult :)
Noen som vet hva det koster å bryte fra Telenor etter 2 måneder, da ? Er litt noob, shu :bitchin:

Fordi prisen av bryting må man legge til ;)
medlem i 190 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav odiboy » man 21.07.2008 13:41

Regningene er billig med OneCall, men der stopper morroa og! Har hatt onecall i nesten et år nå, og med normal bruk for meg (samtidig som jeg sender gratismeldinger fra gulesider.no) så ligger månedsregningene stort sett på 30-40 kr hvis ikke man er i utlandet ;)
MEN siden onecall fikk sine nye simkort så har ting gått rake veien til helvete. Min iPhone med 1.1.4 fungerer ikke lenger Edge med det nye simkortet, og nummervisning fungerer også ikke, så alle nummer må lagres både med og uten +47 for at både sms og oppringinger skal gjenkjenne mine kontakter. Det går heller ikke an å slå av pinkoden på disse nye møkka-kortene, så ved jailbreaking må man låne seg et annet sim-kort i så fall... Har ringt flere ganger og prøvd å få til til å fikse det, men de gidder ikke gjøre noe, de bare sender deg et nytt simkort hver gang som fungerer like dårlig som det forrige..!

så med andre ord: pene regninger, men dårlig bruk/service
medlem i 192 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Storfjarp » man 21.07.2008 13:47

Ok.. Vurderer å beholde Telenor da. Jeg har kan inngå avtale med far å betale halvparten xD
medlem i 190 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav turimblar » man 21.07.2008 14:06

har hatt Onecall i et par år – er kjempefornøyd.
ingen simproblemer hos meg.

nå venter jeg bare på at de skal gå over til Telenor og så håper jeg at Onecall lager en tilleggstjeneste med fri bruk av nettet; evt 500mb for f.eks 200,- spenn i mnd...
medlem i 228 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Storfjarp » man 21.07.2008 14:09

Hmm... Ok.. Da ble jeg pluteslig usikker igjen, for annenhver post er negativ og positiv xD
medlem i 190 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Dorkfish » man 21.07.2008 14:18

Det kommer etter min mening av at de gamle SIM kortene var ganske bra, men de nye er drit dårlige.

Jeg hadde OneCall med et gammelt SIM kort og det funket helt greit, men når jeg fikk det nye(som jeg bare ble tilsendt - ikke noe valg) så begynte et lite hel%#4te.

Problemet er at nå får man jo bare de nye SIMkortene som folk er misfonøyde med.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav odiboy » man 21.07.2008 14:19

Det virker som det er litt tilfeldig hvilke iPhoner som sliter med onecall, så du kan jo bare prøve og se. kanskje du er en av de heldige.
Men Turimblar: har du fått det nye sim-kortet hvor du ikke kan fjerne pin-koden eller har du fått beholde det gamle? For mitt fungerte som sagt helt ypperlig før jeg fikk den nye typen sim-kort og..
medlem i 192 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav DrBlake » man 21.07.2008 14:34

En ting og tenke på ang OneCall og iPhone 3G er jo at OneCall foreløpig ikke tilbyr noe 3G hastigheter. Kun EDGE...om dette skal forandre seg når de skifter til Telenors nett vet jeg ikke.

Ellers er det vel bare å si at de har fine priser, men som andre også poengterer dekningen er litt ustabil avhegig av hvor du er. I Oslo er det ikke kjempe stress, men den skifter mye mellom Network Norway og NetComs nett hvis du har på automatisk innstilling.

Irriterende at NetCom priser ringeminutter til andre en Telenor/Chess høyere enn "vanlig"... hadde det ikke vært for det så hadde jeg faktisk vurdert og NetComs iPhone-avtaler.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: OneCall ?

Innleggav Storfjarp » man 21.07.2008 14:44

MrBlake: Det KOMMER 3G-nett ;) Det var en (jeg husker ikke hvem) som sendte en link til OneCall's hjemmesider hvor det står at det kommer 3G-nett, men etter min ærfaring med opperatører, har jeg ærfart at de er svindlere hele gjengen. Det handler bare om å velge den svindleren som er best ;) :P
medlem i 190 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]