Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav kesse » fre 15.08.2008 21:22

sparchy skrev:chess internet fritid 99 kr pr mnd fri surf etter 17 . Man bruker kun iphone å surfe med. Ingen pc det er vel hele vitsen. Jeg har hatt min i snart 1 mnd og har brukt 28 mb. Bruker siri nesten hele tiden. Tror italo small faktisk er dyrt for meg da jeg ikke vil bruke opp 100 mb pr mnd


Så dette virker? Jeg ringte nemlig til Chess i sted, de sa at dette ikke var mulig og at jeg måtte bruke en pc eller mac for å koble meg på nettet.

Du har kun 1 simkort ikke sant ?
medlem i 218 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav sparchy » fre 15.08.2008 21:52

okey, min feil der. :-! Har ikke dette selv, men antok at dette var et abn med fri nedlasting av MB på mobil! Men det er jo selvfølgelig til PC da de fleste der ute ikke har mobil som er beregnet for nettsurfing, bortsett fra iPhone da ;)

Etter mine undersøkelser mhp antall MB nedlastet pr mnd + "normal" ringe/sms bruk er One Call faktura billigst opp til ca 70 MB pr mnd, over 80 MB pr mnd er iTalk small billigst. Over 150 MB pr mnd er iConnect billigst.

Er det noen mobil abn som har fri nedlasting av MB fra mobil(uten bruk av modem) mot en fast pris slik som iTalk?

Men som sagt tidligere, er det mye wifi tilgjengelig idag!
iTalk er ganske dyr mot fast tlf (0,99) og Tele 2 nett dag/kveld er 1,34!! Noe å tenke på om man ringer mye til Tele 2 nett. Dette er selvfølgelig etter at 399.- er brukt opp pr mnd. Jeg har innstallert Truphone. Har du tilgang til wifi er dette mye billigere til fast tlf. - 0,30 pr min (uten oppstart avgift på 0,69 også) uansett hvor i verden (nesten)

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav dr. Zzz » man 18.08.2008 2:07

kesse skrev:Så dette virker? Jeg ringte nemlig til Chess i sted, de sa at dette ikke var mulig og at jeg måtte bruke en pc eller mac for å koble meg på nettet.


Man, dette suger. Planen min var å bruke chessinternett fritid for å få 3G, kombinert med ett av abbonementene deres. Tele2 ser jo ut til å ha samme ordningen - ingen av dem påpeker at abbonementene kun funker på PC, selv om de selger USB-modem akkurat som Telenor gjør til sine abbonement (som funker med iPhone). Har sendt en eksplisitt epost til Chess for å spørre; forrige gang jeg spurte dem om noe med iPhone var de helt ute av stand til å svare på spørsmålene fordi a) de solgte ikke iphone og b) man måtte bryte avtalen med netcom før man kunne kjøpe noe av dem (d'oh…).
medlem i 215 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav kesse » man 18.08.2008 7:25

Skriv hva du får til svar da:)

Så det fungerer å med Telenor? Kanskje jeg da skaffer meg Telenor etterhvert, selvom det hadde vært 10 ganger bedre med Chess siden de er ganske mye rimeligere.
medlem i 218 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav Eirik89 » man 18.08.2008 9:13

Bestill mobilt bredbånd fra telenor som en tilleggstjeneste til ditt abonnement hos Telenor om du har det. Da slipper du å få et simkort til.
medlem i 189 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" Abbonnoment til iphone 3g?

Innleggav nestenbest » man 18.08.2008 12:49

admin skrev:Hvis du vil ha Telenor dekning så er jo eventuelt følgende kombo bra:

Telenor FriHet
http://telenor.no/privat/mobil/abonneme ... /index.jsp

0,49 i minuttet
0,49 per sms
Minimums fakturering på 99,- i mnd.

I tillegg kjøper du Mobilt Bredbånd Kveld og Helg til 119,- i måneden. Da får du fri datatrafikk mellom 1700-0700 samt helg. Pris på datatrafikk utenfor dette tidspunktet reduseres til 5,- per MB.
jeg tror dette er det beste abo'et for meg!

Positivt:
- Telenor har overlegent best dekning, både på GSM, EDGE, 3G og Turbo-3G (sammenlign Turbo-3G dekning for Telenor og Netcom, klasseforskjell!)
- Oversiktelige priser, du vet hva du betaler
- God kundeservice
- Mye bedre dekning hos svigers, så jeg kan ringe/surfe når jeg er der.. :P

Negativt:
- Noe dyrere ringe/sms-priser en Tele2 Champion som jeg bruker nå
medlem i 231 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav jshalvorsen » man 18.08.2008 17:44

Det går jo ikke å tegne mobilt bredbånd OG et vanlig abonnement som frihet på ETT simkort.........
medlem i 188 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav Eirik89 » man 18.08.2008 18:00

Det gjør det vell. Om du ikke er registrert som ansvarlig på det tlf nr får du ikke lagt det til. Veit ikke hvor gammel du er jeg. Ta kontakt med 09000 så hjelper sikkert de deg
medlem i 189 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav nestenbest » tir 19.08.2008 17:44

jshalvorsen skrev:Det går jo ikke å tegne mobilt bredbånd OG et vanlig abonnement som frihet på ETT simkort.........

link til telenor sine sider om mobilt bredbånd:
http://telenor.no/privat/mobil/abonnement/mobiltbredband/

som du ser er surfing på mobil satt opp som et mulig alternativ for bruk. og noe annet ville jo være helt urimelig. hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det på den måten? hadde jo vært like teit som å ha et eget simkort for familieabonnement som du kan ringe gratis til familien med.. ville jo aldri fungert.

det er bare en måte å være fullstendig mobil på, og det er med en skikkelig telefon, slepbare pcer er bare nest beste alternativ i så måte.. selv om mange behov krever dette..
medlem i 231 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav dr. Zzz » ons 20.08.2008 1:16

Utrolig rart om man faktisk må ha USB-modem for å få bruke Chess sitt abbonement. De skriver det ikke eksplisitt verken den ene eller andre veien på nettsida si:

Internett Frihet gir deg fri bruk av GPRS, EDGE, 3G/UMTS og HSDPA i Norge for kr 450,- per måned. Du kan da surfe, chatte og sjekke e-post via mobilt internett uten å tenke på at taksameteret løper.

Internett Fritid gir deg fri bruk av GPRS, EDGE, 3G/UMTS og HSDPA (blablabla)

Begge abonnementene selges sammen med vårt USB-modem X-free net via nettbutikken.

Du kan også knytte Internett Frihet eller Internett Fritid til som tilleggstjeneste til ditt vanlige abonnement. Du får da rimelige ringepriser i tillegg til makspris på datatrafikk.


Jeg kan egentlig ikke forstå annet enn at kundebehandlerne hos Chess ikke vet hva de snakker om, evt. at de er i ferd med å endre praksisen nå (de tar seg god tid med å svare meg, iallfall). Hvis ikke det som står på nettsida er feil, da. Dårlig kundebehandling er det uansett.
medlem i 215 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav T.Hesthammer » ons 20.08.2008 1:44

hei, jeg vurderer det samme. Jeg synes italk medium blir for dyrt. Jeg bor på svalbard, har wifi hjemme og på skolen. De gangene jeg drar fra øya drar jeg til drøbak/oslo. Hvilket av telenor og chess blir billigst for meg da?
Og, jeg foretrekker melding framfor ringing.

Takk

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav kesse » ons 20.08.2008 13:06

Jeg ringte Chess igjen nå, da sa de at det VAR mulig å få det på et simkort uten ekstra modem.

Noen andre som vil ta en telefon for å dobbeltsjekke?? ;) Nr er 06060
medlem i 218 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav dr. Zzz » ons 20.08.2008 17:13

kesse skrev:Jeg ringte Chess igjen nå, da sa de at det VAR mulig å få det på et simkort uten ekstra modem.


Samme simkort som det man bruker til vanlig, ja?

Prøvde å ringe dem tidligere i dag, men kontantkortet var tomt på den fordømte billigmobilen og gidder ikke fylle det opp igjen tre dager før jeg skal begynne å bruke iPhonen min… :D
medlem i 215 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav kesse » ons 20.08.2008 17:51

Samme sim ja. Men jeg har jo fått 2 forskjellige svar på få dager, så hadde vært kjekt om noen tok kontakt med de for å dobbeltsjekke :)
medlem i 218 måneder
 

Re: Beste "fri 3g" abonnement til iphone 3g?

Innleggav T.Hesthammer » tor 21.08.2008 15:09

Jeg foreslår at du velger Chess king + Chess internett fritid (ikke frihet)

da får du MYE billigere en netcom sine italk..
det er ihvertfall det jeg skal gjøre.

jeg valgte vekk Chess Friends hvor jeg kan ringe "gratis" til alle chess brukere for 40kr mnd. fordi ingen av vennene mine bruker chess og jeg må ringe opp til 80 minutter til en chess bruker for å få fortjeneste på det..

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron