iPhone internett bruk

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone internett bruk

Innleggav flipp » ons 16.07.2008 11:03

Heisann jeg er en relativt ny og fornøyd iPhone buker.
Jeg fikk netopp min første regning fra netcom, og der er det en hel masse data trafikk som jeg ikke kjenner til.
de fleste oppkoblinene er på 0.001mb og koster 0.02 øre, da dette kommer opp i over 50 lappen så skjønner dere at det er mange oppkoblinger. summen er ikke så stor. men er veldig irriterende.

jeg har iPhone 1.1.4
VPN er ikke konfigurert.
EDGE har stått blankt
jeg bruker swirly til å sende noen bilder avogtil.

det virker for meg som om at telefonen prøver å koble til EDGE hver gang jeg bruker WiFi. og at det kanskje blir registrert hos netcom ?... jeg vet ikke helt sikkert.

noen av dere som har vøri borti dette ?, og eventuellt hva jeg kan gjøre for å få stoppet det ?


har søkt en del på forumet her, men ikke funnet en tråd som kunne hjelpe meg, beklager hvis dette er spørt om før.
medlem i 188 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav premium2006 » ons 16.07.2008 11:12

Jeg vil anbefale deg å innstalere BossPrefs, da kan du fysisk skru av edge og bare slå den på når du ønsker å bruke edge.
Du finner BossPrefs i installer.

Lykke til!! :)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav flipp » ons 16.07.2008 11:48

takker, skal prøve dette og sjekke resultat ved neste regning :-D
medlem i 188 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav Will1964 » ons 16.07.2008 11:51

Hei jeg fikk meg en kraftig overaskelse på min tlf regning 1000kr i vanlig bruk og 1000kr i datatrafikk på en mnd. Normalt har jeg 1000kr i normal bruk. Jeg ringte telenor å lurte på hva som hadde skjedd, sa at jeg hadde slått av edge. De kunne ikke gi meg noen god forklaring. Jeg spurte om de kunne fysisk kunne slå av hos telenor, da jeg bare ønsker å bruke wifi. Jeg er veldig lite teknisk og vet ikke hva jeg må gjøre for instillinger så telefonen bare funker på nettet når jeg bare har tilgang til trådløsenettverk. Når jeg får inngående samtaler fra nr som jeg ikke har lagret søker den automatisk hos 1881 dette vil jeg heller ikke ha, har ikke peiling på hvordan jeg kan få fjernet dette.Ellers er jeg kjempe fornøyd med min telefon. Er det noen som kan gi meg en inngående forklaring på hva jeg må gjøre for å slippe så høye tlf regninger :-)

På forhånd takk for hjelpen.
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav kewell79 » ons 16.07.2008 12:03

flipp skrev:takker, skal prøve dette og sjekke resultat ved neste regning :-D



tyder jo på at edge er på og trekker data, disse 0.02mb er når du drar telefonen åpen og den drar litt datatrafikk


ser det tydelig på min telefon når edge er på også.......det har jeg testet ved å gå innpå "mine sider" på netcom og se når det ble trukket litt penger og når jeg "slider" telefonen til å åpnes
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav premium2006 » ons 16.07.2008 12:05

premium2006 skrev:Jeg vil anbefale deg å innstalere BossPrefs, da kan du fysisk skru av edge og bare slå den på når du ønsker å bruke edge.
Du finner BossPrefs i installer.

Lykke til!! :)

Du kan jo vurdere å skru av edge slik som nevnt over. bare å starte programmet installer på telefonen å søke etter bossprefs, installere programmet på tlf og fysisk skra av edge.

Når telefonen ikke har tilgang på wlan. vil den automatisk bruke edge hvis dette er tilgjengelig. dette koster flesk...

Lykke til!!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav Dorkfish » ons 16.07.2008 12:13

Får ikke slått av Edge hverken med mitt MTU eller OneCall kort. Har prøvd både BossPrefs og Services.
Heldigvis abonnerer jeg ikke på Edge noen av stedene, så det blir ikke noe regning uansett.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav TBRO » ons 16.07.2008 12:13

Will1964 skrev:Hei jeg fikk meg en kraftig overaskelse på min tlf regning 1000kr i vanlig bruk og 1000kr i datatrafikk på en mnd. Normalt har jeg 1000kr i normal bruk. Jeg ringte telenor å lurte på hva som hadde skjedd, sa at jeg hadde slått av edge. De kunne ikke gi meg noen god forklaring. Jeg spurte om de kunne fysisk kunne slå av hos telenor, da jeg bare ønsker å bruke wifi. Jeg er veldig lite teknisk og vet ikke hva jeg må gjøre for instillinger så telefonen bare funker på nettet når jeg bare har tilgang til trådløsenettverk. Når jeg får inngående samtaler fra nr som jeg ikke har lagret søker den automatisk hos 1881 dette vil jeg heller ikke ha, har ikke peiling på hvordan jeg kan få fjernet dette.Ellers er jeg kjempe fornøyd med min telefon. Er det noen som kan gi meg en inngående forklaring på hva jeg må gjøre for å slippe så høye tlf regninger :-)

På forhånd takk for hjelpen.


Trenger ikke være "teknisk", som du sier, for å fikse dette nei ;) hehe
Dette med 1881 tyder på at du har lastet ned noe gjennom Installer på tlf din. Gå inn der og avinstaller dette om du ikke vil ha denne funksjonen.

For å skru av EDGE så anbefaler jeg også BossPrefs fra Installer ;)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav Fers » ons 16.07.2008 12:37

Jeg opplever det samme, har masse datatrafikk på som så og si ikke er noe i det heletatt og det koster ikke stort det sies her, men tilsammen blir det mye.

Jeg har iPhone 3G og har allerede 72 oppkoblinger av den typen.
Utrolig irriterende.
Betyr det virkelig at telefonen går på 3G/EDGE uansett først selv om man har valgt seg et WiFi nettverk? I såfall er jo det hjernedødt!

Og BossPrefs, finnes det til iPhone 3G også, eller gjelder det kun 1 gen?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone internett bruk

Innleggav shakerz » ons 16.07.2008 21:00

Bruker Maps/GPS 3G/Edge selv om man har Wifi på? Lekte meg med maps og GPS og så at data trafikk hadde gått opp. Var bare 1kb opp og 4kb ned :-P
medlem i 206 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]