OneCall 3G

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: OneCall 3G

Innleggav Fers » lør 09.08.2008 12:50

NetCom er tragisk, så enkelt er det. Og ja, jeg har NetCom, inntill videre. Så la vi den diskusjonen død. :-)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Lyng » lør 09.08.2008 13:24

J.D. Dorian skrev:Men du hvis NetCom er så bra, hvorfor er det så mange her på forumet som ikke liker NetCom?
'

Argument ad pluralis, totalt ugyldig og meningsløst. Og ja, Netcom har 98% dekninksgrad, så enkelt er det bare

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Haldis86 » ons 13.08.2008 13:48

Hei. Jeg sliter med dårlig dekning på min ipone 1.G med 1.1.4. jeg bor i akershus så det skulle være full dekning. Når telefonen står i dockingstasjonen får jeg full dekning, men når jeg kobler den fra har jeg bare en strek eller ingenting. Noen som kan tenke seg grunnen til dette??
medlem i 188 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Sabadabado » tor 11.09.2008 17:24

turimblar skrev:som fortalt over, Onecall bruker Netcom, men til høsten går de over til Telenor og dermed 3G...


Hmmm... fikk melding fra OneCall om at SIM-kortet mitt var oppdatert, og at jeg nå trengte å slå av og på telefonen. "Hurra!", tenkte jeg, "Nå får jeg sikkert den 3G-dekningen OneCall har nevnt på sine nettsider!" Siden mitt SIM nå antakeligvis har Telenor (og ikke NetCom) som "backupnett" der Network Norway ikke har dekning...

Men ble det 3G på meg? Nope... Er det altså mulig å tolke teksten på OneCalls sider som at du må ut av dekninga til Network Norway før du kan få Telenor og deres 3G? Hvor ofte er man i et område hvor NN ikke har dekning men Telenor har 3G-dekning? herregud...

Fra OneCalls "Spørsmål og svar"-sider:

Tilbyr One Call 3G?
One Call bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk og telefonen din velger alltid den senderen som gir best dekning. Overgangen til Telenor-dekning betyr blant annet at våre kunder får dekning på 3G og Super-3G gjennom Telenors høyhastighets 3G-nett.
I tillegg vil våre kunder ha tilgang til både Network Norways og Telenors EDGE-dekning.


Eller må jeg bare vente litt til...:/ ? Noen som vet?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav argelebs » tor 11.09.2008 17:28

Godt jobben betaler regningen min nå. Nr ble overført til Telenor :-)

Men trodde seriøst at det skulle bli OneCall 3G etter denne oppdateringen. Dårlig om du må "miste" dekningen og få Telenor først.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav admin » tor 11.09.2008 17:32

Jeg bor i et område hvor Network Norway ikke har dekning. Der fikk jeg inntil i går Netcom-dekning, men nå får jeg Telenor MED 3G.

På jobb har jeg derimot Network Norway dekning og her får jeg ikke 3G. Det virker som Network Norway ikke har oppgradert alle sine basestasjoner og da ikke har 3G.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Sabadabado » tor 11.09.2008 17:38

Håper de oppdaterer basestasjonene sine snart da... Men setningen
...Overgangen til Telenor-dekning betyr blant annet at våre kunder får dekning på 3G og Super-3G gjennom Telenors høyhastighets 3G-nett.
uroer meg litt...

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav turimblar » tor 11.09.2008 17:42

noen som vet om det byr på problemer å bare switche til Telenors nett hele tiden da, istedenfor Automatic som hopper mellom Network Norway og Telenor?
medlem i 228 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Sabadabado » tor 11.09.2008 17:46

Jøss, det virket. Du er et geni... Hurra! Nå ble jeg glad.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav casperrob » ons 17.09.2008 20:45

manuelt søk og velg hvilken operatør du ønsker...
medlem i 191 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav dsgh » lør 30.10.2010 12:19

Er det noen som har hørt noe om NWN planlegger å få 3g dekning? Det er fryktelig irriterende at de bare har edge. Jeg er klar over at det går an å velge å alltid bruke Telenor sitt nett, men i mitt tilfelle er det flere ganger NWN har bedre dekning enn Telenor, og jeg synes det blir litt mye styr og alltid måtte gå inn på operatørmenyen å velge.
medlem i 218 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav MrP » lør 30.10.2010 12:42

nwn har kjørt opp sin første 3g stasjon i Oslo nå (husker ikke helt hvor) så de er tydeligvis i gang
medlem i 176 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav espen007 » lør 06.11.2010 20:12

Lot meg firste av "Gavepakken", men etter at OneCalls abonnemnt var aktivt har jeg aldri sett noe til 3G. Ikke rare "gavepakke" om du setter ned hastighten til Edge. Spørsmålet er derfor om Folkepakken er stort bedre? (fortsatt billgere en NetCom).

Er det noen som bruker 3G OneCall (gave- eller folke-pakken) med hell? Netcom var dyr, men de leverer hvertfall 3g.

-- Espen Joranger
medlem i 184 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav oysteinhermansen » lør 06.11.2010 20:39

Har ikke OneCall selv, men skal ikke problemstillingen løse seg dersom du setter opp telefon manuelt til å benytte Telenor sitt nett, og ikke lar den stå på automatisk ?

Står den på automatisk vil den jo veksle mellom Telenor og NwT. Og NwT vil ha prioritet over Telenor når begge finnes. Men hvis telefonen står fast på Telenor så brukes jo bare dette nettet, og ikke NwT. Eller har OneCall lagt inn et eget program på SIM kortet som gjør at NwT velges uansett ?

Jeg vet at for NwT sine bedriftskunder så benyttes kun Telenor sitt nett (gjorde i alle fall det tidligere i høst). Årsaken er at NwT ikke støtter 3G fullt ut enda.
medlem i 178 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]