OneCall 3G

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

OneCall 3G

Innleggav argelebs » man 14.07.2008 19:17

Hei!

Har 2 kjappe spørsmål her:

Har OneCall 3G?
- Om ja, hvordan er dekningen?
- Om nei, vet noe når de får støtte for dette?


Regner i grunn med at de ikke har støtte for 3G.

På forhånd takk.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav eljono90 » man 14.07.2008 19:19

Tilbyr One Call 3G?

Network Norway har foreløpig ikke 3G-dekning, men tilbyr EDGE som gir deg en overføringshastighet for datatrafikk, tilsvarende hva man har i 3G-nettet.

Dekning på 3G og Super-3G vil bli tilgjengelig i utbygde områder for One Calls kunder fra høsten 2008.
medlem i 197 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav paula_94 » man 14.07.2008 19:20

tror de opererer på telenors nett så tror nok de har det...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav argelebs » man 14.07.2008 19:22

men tilbyr EDGE som gir deg en overføringshastighet for datatrafikk, tilsvarende hva man har i 3G-nettet.


tilsvarende og tilsvarende fru blomm.

Uansett, takker for kjappe svar.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Dorkfish » man 14.07.2008 19:29

OneCall bruker NetComs nett.

Sort sett OK dekning i større byer, men ute i distriktene er du heldig om du får ringt.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav eljono90 » man 14.07.2008 19:32

Det jeg skrev er henta fra OneCall sine "spørsmål og svar" sider...
medlem i 197 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Burrell » man 14.07.2008 20:05

J.D. Dorian skrev:OneCall bruker NetComs nett.

Sort sett OK dekning i større byer, men ute i distriktene er du heldig om du får ringt.


Du jobber tydeligvis for Telenor?

Netcom har helt fin dekning i Norge - 98% av befolkningen er dekket, i følge Netcom sine sider.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav turimblar » man 14.07.2008 20:08

som fortalt over, Onecall bruker Netcom, men til høsten går de over til Telenor og dermed 3G...
medlem i 228 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav argelebs » man 14.07.2008 20:11

Er de ikke på Network Norway sitt nett? Fikk et nytt simkort for en stund tilbake og mener å huske det stod noe om dette i et skriv.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav gedde » man 14.07.2008 20:20

OneCall bruker Network Norway der de har dekning. Utenfor NN sin dekning brukes det nå Netcom sitt nett, men nå i høst vil de bytte over til Telenor.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Dorkfish » man 14.07.2008 20:20

Burrell skrev:
Du jobber tydeligvis for Telenor?

Netcom har helt fin dekning i Norge - 98% av befolkningen er dekket, i følge Netcom sine sider.


Jeg jobber ikke for Telenor, men jeg har vært OneCall kunde i 6 mnd. Det har vært skikkelig dårlig. På min togtur til jobb mister jeg dekning ca 8 ganger, og det synes jeg er tragisk.

Jeg går over til Telenor på torsdag, og det skal bli en gledens dag.

Og selv om det står 98% dekning på NetComs sider betyr ikke det at det er sant. Det sto også at de var utsolgt for iPhone på 60 sekunder og det er mange her som fikk kjøpt flere timer senere.

Du bør være litt mer kritisk til ha du leser på en nettside. Ikke første gang at reklame lyver.....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Burrell » man 14.07.2008 20:39

Jeg er helt happy Netcom kunde, som fungerer fint - også ute i distriktene. Ellers overlater jeg det til sånne besserwissere som deg å motbevise Netcom sin påstand om 98% dekning... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Dorkfish » man 14.07.2008 20:52

Ja, du får hele overlate slikt til besserwissere som meg. Fint at du endelig vil innrømme at jeg vet bedre enn deg! ;)

Men du hvis NetCom er så bra, hvorfor er det så mange her på forumet som ikke liker NetCom?

Svar gjerne på det.

Men for min del kan du bare kose deg med NetCom. Hva du kaster bort tiden og pengene dine er helt uvesentlig for meg. Det er for øvrig meningene dine også.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav Burrell » man 14.07.2008 22:45

Til info: http://www.urbandictionary.com/define.p ... sserwisser

Og forøvrig ville jeg bare påpeke at Netcom er ok, og at din uttalelse om "ute i distriktene er du heldig om du får ringt" er misvisende.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: OneCall 3G

Innleggav terjegu » fre 08.08.2008 20:11

oncall bruker NN i byene og begynte å gå over til Telenor i distriktene fra 2. juli. Har vært ganske mye krøll under overgangen for meg, men fungerer fint nå=) litt surt at jeg har raskere nett på fjellet enn i byen da men...
medlem i 197 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]