Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav xGrape » man 14.07.2008 9:32

Har fått sim-kort fra netcom allerede, og får vel telefonen også ganske snart håper jeg, men nummerporteringen er fortsatt ett par uker unna.

Kan jeg:
A: bruke mitt gamle chess simkort med iPhone frem til porteringen er klar, eller er telefonen låst til å kun fungere med netcoms sim?
B: bruke telefonen uten sim-kort, eller med et simkort som ikke er portert enda, i fly-modus feks (eller evnt bare at den ikke kan ringe ut)?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav fersking » man 14.07.2008 10:09

Jeg venter også på portering fra Chess til Netcom,Det jeg gjorde var og aktivere iPhonen i iTunes med Netcomkortet i. Så byttet jeg simkort og har nå full dekning med mitt Chesskort. Trodde ikke dette var mulig

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav xGrape » man 14.07.2008 13:10

Hmm, gode nyheter da :)
Høres forsåvidt logisk ut. Korriger meg gjerne om jeg tar feil, men er kanskje slik at telefonen ikke egentlig er "låst" til en operatør, bare at man har sine 12 mnd binding? Man må jo likevel betale skyhøye månedspriser, så selv om man ikke "bruker" abbonnementet så vil netcom kanskje tjene inn det de trenger.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav Akalars » man 14.07.2008 13:26

Det du kan gjøre er å kjøpe et kontantkort fra netcom, dette virker utmerket. Gjorde det selv, orket ikke vente i 14 dager før jeg kunne ta iphonen i bruk.
medlem i 188 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav hess » man 14.07.2008 14:16

fersking var heldig, for dette er ikke tilfelle hos meg. iPhone ble aktivert i butikken med Netcom SIM-kortet, men når jeg prøver med mitt gamle Telenor-kort, så er det heller dårlig med nett. Kanskje dette kun funker med enkelte operatører?
medlem i 188 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav xGrape » man 14.07.2008 15:54

hess skrev:fersking var heldig, for dette er ikke tilfelle hos meg. iPhone ble aktivert i butikken med Netcom SIM-kortet, men når jeg prøver med mitt gamle Telenor-kort, så er det heller dårlig med nett. Kanskje dette kun funker med enkelte operatører?

Kanskje fordi Chess har netcom-dekning at dette fungerer og ikke med Telenor? Bare en tanke...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav frenzic » tor 17.07.2008 18:00

Fungerer det å bestille iPhone mens nr. er under portering fra en annen leverandør? Jeg prøvde på NetCom.no, men fikk avslag. Fungerer det i butikker?
medlem i 190 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav Nixon » man 04.08.2008 1:02

Jeg sliter med dette nå. Fikk telefonen i går med nytt SIM-kort. Men det blir ikke aktivert før 15. august siden jeg flytter nummeret fra Telenor. I brevet fra Netcom står det at "mitt gamle SIM-kort vil virke frem til dette tidspunkt". Men det funker ikke, så nå har jeg bare en iPod med nogo attåt...

Er det noen som har gjort noen flere erfaringer med dette? Har det noe å si at jeg har et kontantkort-abonnement?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav KnethJensen » man 04.08.2008 9:57

hvilket kontantkort har du da? fra hvilken leverandør? Om det er noe annet enn Netcom så er det klart det ikke virker. På Iphone vel og merke.. funker på alle andre tlf kan jeg tenke meg..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Bruke ny iPhone før nummerportering klar?

Innleggav Nixon » man 04.08.2008 10:00

Det er fra Telenor. Det er jo hele grunnen til at det tar 14 dager før jeg får aktivert mitt nye SIM-kort. Så hvis det ikke funker med annet enn Netcom er det jo rart at Netcom skiver at mitt gamle SIM-kort skal fungere. De vet jo at jeg ikke er kunde hos de fra før...

Hmmm, ved nærmere ettertanke (og ikke i jeg-har-fått-iPhone-rus), så mener de nok bare at det gamle kortet virker i den gamle telefonen til det nye aktiveres. Så da er det bare å vente!:)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]