Dårlig netcom signalstyrke med iPhone

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Dårlig netcom signalstyrke med iPhone

Innleggav thomasfoto » fre 11.07.2008 20:37

Er lykkelig over å kjøpe min første iPhone etter fem timer i kø i dag. Lykke!!

Men ser at jeg kun har 1 prikk signalstyrke fra Netcom her jeg sitter hjemme i stua. På min tidligere Nokia e65 (også med Netcom) hadde jeg full styrke. Er det slik at iPhones innebygde antenne ikke er helt bra?

Ble forresten overrasket at GPS fungerte utmerket der jeg satt på mitt mørke "furterom". Fant ut hvor jeg befant meg på niks komma niks.

Men litt bekymret over dette med signalstyrken.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Dårlig netcom signalstyrke med iPhone

Innleggav nitron » fre 11.07.2008 20:47

Det du ser er 3G-dekningen:) Hvis du slår av 3G, så vil den "normale" dekningen dukke opp, som nok vil være bedre som du sier..!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Dårlig netcom signalstyrke med iPhone

Innleggav thomasfoto » fre 11.07.2008 21:07

Men har alltid hatt bra 3G dekning her hjemme også. SÅ skjønner ikke det...

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Dårlig netcom signalstyrke med iPhone

Innleggav Mupersan » lør 12.07.2008 17:42

Jeg har samme problemet. Jeg bor i en leilighet midt i Oslo sentrum. Det er jo egentlig helt skandale...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Dårlig netcom signalstyrke med iPhone

Innleggav julio » lør 12.07.2008 17:47

Amobil.no nevner også signalstyrken. Link: http://www.amobil.no/artikler/apple_iphone_3g/53706/2

(fikk ikke copy-pastet, men det står nederst på siden)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Dårlig netcom signalstyrke med iPhone

Innleggav thomasfoto » søn 13.07.2008 23:41

SKANDALE!! Idag kjørte jeg fra Sarpsborg-Sandefjord tur/retur. Flere ganger opplevde jeg at iPhonen ikke fikk noe signalstyrke. På strekningen Horten til avkjøringen til E18 satt jeg i telefonen og flere ganger brøt det pga dårlig signal. Satt også på komplett.no arena og snakket i telefon. Her brøt det også flere ganger. Vil tro at det ikke er noe galt med netcom sitt nett på denne strekningen for den er jo veldig trafikkert (altså med biler og sånn) vil jeg si, så her er det utbygd nett, men er nok iPhone som ikke henger helt med.

Det værste er at jeg kun har en prikk med 3G hjemme i stua og her har det vært full pupp på min Nokia tidligere.

De, alstå Apple, burde ha lagt inn en forsterket antene i den GPS ringen eller noe, for dette holder virkelig ikke mål. Tør ikke tenke på hva som skjer når man skal på fjellet..

Måtte bare få ut noe frustrasjon.. Ellers er jeg strålende fornøyd med min nye iPhone :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron