Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav JakobKK » fre 11.07.2008 15:27

Beklager om spørsmålet er besvart før, men er det bekreftet at man må betale hele første månedsavgiften når man bryter abonnementet?

Et tidligere innlegg her får det til å se ut som man bare trenger å betale for eksempel 1/30-del av månedssummen. («Du betaler kun månedsavgift for de dagene du har abonnementet.»)
medlem i 198 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav xgbj » fre 11.07.2008 17:44

Hei

Jeg har fått iPhone 3G og tenkte å bruke onecall abbonomentet mitt imens porteringsprosessen til netcom blir ferdig. Jeg prøvde å bruke restore på iPhonen men når jeg kommer til aktiveringsbildet får jeg bare feilmeldinger 9838 og 4 i iTunes. Hva kan jeg gjøre for å bruke iPhonen igjen?
medlem i 211 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav dangla » fre 11.07.2008 17:47

Here we go again........ :-!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav csharp » fre 11.07.2008 17:54

Jakob: det er bekreftet ja. Har snakket med flere i NetCom idag og alle har sagt det.

Rimeligste løsning er iTalk Small med bruddgebyr på 2400 kr, og 1 stk månedsavgift på 399 kr.
medlem i 213 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav ben-gje » fre 11.07.2008 18:03

Selv om dette ikke har noe med tråden å gjøre så var det en som spurte om det før i denne tråden. Hva tror/vet, dere vil lønne seg og gjøre? Kjøpe iPhone 16g i norge og betale gebyret for at jeg skal kunne bruke mitt Telenor abonnement. Eller kjøpe den i USA når jeg vet at noen smartinger har klart og opne den?

Benjamin

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav julio » fre 11.07.2008 18:11

Til deg som ikke får aktivert etter gjenopprettet iPhonen-du må nok ha et gyldig netcom-sim. Stikk innom telebutikken eller lån av en venn;)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav xgbj » fre 11.07.2008 18:17

Jeg har prøvd å aktivere telefonen med det sin-kortet fra Netcom som fulgte med iPhonen, men allikevel får jeg ikke til å aktivere den. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
medlem i 211 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav julio » fre 11.07.2008 18:20

Stikk innom Telebutikken, de fikser det nok. Kortet ditt er vel ikke aktivt, og kan dermed ikke benyttes til å aktivere iPhonen vil jeg tro

Edit: Det ryktes på nett at apple har problemer med serveren sin...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav Fers » lør 12.07.2008 13:06

Kjøpte 2 iPhones igår, en til meg og en til dama.
For å unlocke den så tar man kontakt med NetCom osv, som dere vet.

De sier at man IKKE skal gjennopprette iPhone men kun synce den, dette stemmer ikke.
Jeg syncet og syncet til jeg ble grønn.
Til slutt gjennopprettet jeg den, etter gjennopprettinga fikk jeg en beskjed om at operatørinnstillinegen som var bestil kunne oppdateres, og vips så var den åpen :-)

Bruker nå Telenor på den ene

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav tommyrasch » lør 12.07.2008 13:26

Har dere som byttet operatør, fått til internett(3g)/mms - innstillingene? Hørte disse var låst til Netcom..

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav h95 » lør 12.07.2008 22:00

Har akkurat ringt Netcom nå for å bryte abb, telefonen døde med en gang dvs at abbonomentet ble avsluttet med en gang. Noen som vet hvor lang tid det tar før man kan aktivere med nytt simkort?
medlem i 200 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav kewell79 » lør 12.07.2008 22:20

h95 skrev:Har akkurat ringt Netcom nå for å bryte abb, telefonen døde med en gang dvs at abbonomentet ble avsluttet med en gang. Noen som vet hvor lang tid det tar før man kan aktivere med nytt simkort?



Er ikke det med engang da?
medlem i 193 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav h95 » søn 13.07.2008 12:59

Jo faktisk, iallefall med annet netcom simkort. Jeg satt inn simkortet for det andre netcom abb 10 min etterpå og da virket det!

Ganske bra. Har prøvd å synke med itunes og kjøpe musikk m.m. også etter jeg byttet, og alt ser ut til å være i skjønneste orden.

Da er jeg oppe å kjøre med Netcom Trådløs Bedrift med Connect Basic på iPhone 3G!
medlem i 200 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav jensen » søn 13.07.2008 17:01

Hei, når jeg har lest litt i denne tråden har jeg kommer frem til:

1. kjøp iphone 3G med iTalk Small

2. Ring netcom 05050 og si at di skal si opp abonemanget?

3. sett i det simkortet di vill og synce med itunes.

Så virker det abonemanget du vill?

Om jeg har rett så må man betale 2.290 for iphone. bruddgebyr på 2400 kr, og 1 stk månedsavgift på 399 kr. Da koster det 5089 kr og få iphone på det abonemanget du vill?
medlem i 191 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav kewell79 » søn 13.07.2008 17:11

du må restore , ikke synce
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]