Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav cstromme » tir 22.07.2008 13:28

Jeg fikk beskjed i dag at det ville ta minimum 2 timer til maksimum 3 dager før telefonen var opplåst.

Prøvde å restore nå etter 2 timer med Telenor-kortet mitt i, men den er fortsatt låst.

EDIT: Etter 2,5 time prøvde jeg å restore igjen, og da fungerte det! Jippy!!! :D
medlem i 211 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav superjon » lør 26.07.2008 16:45

Jeg ringte for å bryte avtalen i dag, men ingen på kundeservica som kan gjøre det. Netcom som skryter av at når man trenger hjelp, så trenger man det med en gang, og det hjelper netcom deg med....... må vente til mandag, da er de med iphone tilbake :(

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav TechCF » søn 27.07.2008 11:55

Det er fordi Netcom skal verifisere at det er riktig telefon de låser opp. Sjekker IMEI på din telefon opp mot bestillingen på Netcom nettbutikken. Og det krever at nettbutikk folka er på jobb.
medlem i 212 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav kajac2 » søn 27.07.2008 12:55

Dette beviser egentlig at netcoms tilbud er dårlige De fleste som kjøper iPhone, låser den opp straks de har kjøpt den, og bruker et annet abbonement. Men kanskje det får netcom til å tenke?
medlem i 198 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav superjon » søn 27.07.2008 19:49

jeg låste opp en iPhone forige uke, ikke snakk om noe imei nr da. Bare navnet mitt og fødselsnr.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav runendr » søn 27.07.2008 20:03

Dette er noe netcom kan taste rett inn i ett itunes grensesnitt. Men, de trenger imei nr. Så selv om de ikke ber om det, les opp imei nr på iphone og be de taste det rett inn. Det tar da 30 sekunder. Ellers havner dette i en kø hvor de venter på imei fra Moobi på fødselsnr.
medlem i 206 måneder
 

Re: Fjerne operatørlås / annet SIM kort i iPhone..

Innleggav superjon » søn 27.07.2008 20:07

Mulig, men alt funket umiddelbart for meg i hvertfall :)

telefonen opplåst umiddelbart.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: EviLEddiE, Google [Bot]