Databruk med push e-post

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Databruk med push e-post

Innleggav iPanda » tir 08.07.2008 11:24

Hvor mye data vil gå med på å motta ca 30 e-poster om dagen? Har en følelse at 100 MB blir latterlig lite om man faktisk skal benytte seg av funksjonaliteten i mobile-me. Alle snakker mye om surfing men dette er jo noe man kan begrense selv. Synes det er mer interessant hvilket dataforbruk man får med en iPhone 3G i normal bruk med mobile-me og at abonementene burde vær dimmensjonert for dette og ikke bare surfing. Så er det noen som vet hvor mye data det blir per epost til iPhone? Mener da her i utgangspunktet en liten og enkel epost med tekst.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav syntetisk » tir 08.07.2008 12:32

Normalt for push email (snakker av VM erfaring) så lastes kun de første 0,5kb til 2kb av mailen automatisk. Dette kan som oftest stilles inn på forhånd. Man kan så velge å laste ned resten av mailen manuelt.

Jeg sender og mottar daglig ganske mye epost og kalender på min HTC telefon. Jeg har da et forbruk på ca. 15-20mb i måneden. Dette er vel og merke stort sett kun tekst mail, ikke masse vedlegg etc.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav cstromme » tir 08.07.2008 15:50

Spørsmålet her må jo være om du mottar mye mail med store vedlegg som du har bruk for å sjekke på telefonen.
medlem i 211 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav iPanda » tir 08.07.2008 15:55

Høres jo forsåvidt lovende ut, da klarer jeg meg nok med 100 MB om jeg bare venter med å se på vedlegg etc. til jeg er på wifi.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav saftogvann » tir 08.07.2008 18:47

Men vil det være mulig å stille inn slik at push bare blir brukt med wifi-tilkobling slik at man slipper å bruke av datakvoten på slikt?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav cstromme » tir 08.07.2008 18:59

Det er vel enten av eller på. Du kan jo alltids "skru" av edge/3g ved å angi feil brukernavn når du ikke bruker det, og så bare forandre det for hver gang du skal surfe, men det blir vel litt tungvint. Da er det enklere å bare skru av push og skru det på når du kommer på wifi.
medlem i 211 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav syntetisk » tir 08.07.2008 21:27

Et annet alternativ er jo å sette opp manuell sync. Da vil kun mailen synces når du klikker "send og motta".

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav Frenger » søn 13.07.2008 20:31

Vet ikke om dette er besvart tidligere, men finnes det noen mulighet i 2.0 for å velge hvor mye av meldingene den skal hente? Feks. sette antall kb?
medlem i 207 måneder
 

Re: Databruk med push e-post

Innleggav hansea » ons 30.07.2008 18:01

Hei....er det sånn at push egenlig bruker mindre data enn når man stiller inn slik at telefonen skal sjekke hver time?

Si du får tre époster i løpet av et døgn, har jeg forstått det riktig da, at push funksjonen bare bruker data de tre gangene du faktisk får mail, mens "hent" funskjonen kobler opp og sjekker jevnt og trutt hver time (eller oftere om det er innstillingen)?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]