NetCom's iPhone logo konkuranse!

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav Jedi Tooka Barf » fre 04.07.2008 17:56

Det er lange tradisjoner for å bruke eksisterende logoer, og så lage en satire over disse for å få frem et poeng. I dette tilfelle foreslår jeg NetCom's abonnementstilbud for iPhone som inspirasjonskilde.

For de av dere som er god på Photoshop, burde dette være en morsom utfordring på flere plan. Dere har vel sett NetCom's logo?

NetComplett idioti

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav quadra800 » fre 04.07.2008 22:05

Jeg har en idé til utforming: hva med at de to hodene kniper igjen øynene, og skaller mot hverandre i ergrelse av iTalk? Gleder meg til å se hva folk kan få til av det :-D

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav bambini » fre 04.07.2008 22:22

Foreslår at de to hodene spiser av samme "Apple-eplet" (i stedet for ringen i midten) og at det hele rammes inn i et fint hjerte.

Slutt å være så utrolig negative. Det fører neppe noe sted med hat-kampanjer :-[

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav ehelvig » lør 05.07.2008 0:20

Kanskje litt plagiat, men hadde under gjennomsnittet fornuftige ting å gjøre denne fredagen.. :bitchin:

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav segrov » lør 05.07.2008 0:26

Jeg synes heller dere som ikke skal kjøpe iPhone kan få en logo som sier "har ikke iPhone, fordi jeg kjip" :-P
medlem i 249 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav Diablo1991 » lør 05.07.2008 0:30

ehelvig skrev:Kanskje litt plagiat, men hadde under gjennomsnittet fornuftige ting å gjøre denne fredagen.. :bitchin:

Bilde



Genialt... pure genialt...
medlem i 189 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav quadra800 » lør 05.07.2008 0:44

Segrov: Det eneste vi er ute etter er fornuftige og konkurransekraftige tilbud til oss som forbrukere. Jeg kommer ikke til å kjøpe den nye iPhone, hvis den ikke kan kjøpes ulåst, eller med et annet/bedre abb. enn iTalk. Uansett, så ville ikke den logoen din passet til meg, for jeg har allerede iPhone. Og mesteparten av de som ikke kjøper iPhone med iTalk er ikke kjipe, de er bare bevisste på hva som er fornuftig, og hva som er høl i huet. (NetCom suger!)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav sshollas » lør 05.07.2008 1:39

Bilde
medlem i 194 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav Jedi Tooka Barf » lør 05.07.2008 9:42

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav segrov » lør 05.07.2008 10:58

quadra800 skrev:Og mesteparten av de som ikke kjøper iPhone med iTalk er ikke kjipe, de er bare bevisste på hva som er fornuftig, og hva som er høl i huet. (NetCom suger!)


Tull, det er ikke mye fornuftig å kjøpe det siste og hotteste, det koster alltid mer en gårsdagens teknologi. Skal dere påberope dere å være fornuftige, kan dere heller arve mobilen til mammaen deres, og bruke denne med et billig abbonement.

Dere som ikke har råd til å betale 200 spenn i måneden for en iPhone, må forstå at det er dere som er de kjipe. Det er ikke noe galmt med hverken NetCom eller alle oss som faktisk kan betale det det koster å ha en ordentlig mobil.
medlem i 249 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav Randy » lør 05.07.2008 12:43

Vi pløyer gjennom et par liter melk i uken her i heimen. Og jeg hadde blitt sur dersom de satte opp prisen på melk til 50 kroner literen. Det er ikke det at jeg ikke har råd, det er bare surt og veldig irriterende. Spesielt dersom det kun var en leverandør av melk, og de i bunn og grunn gjorde akkurat som de ville med prisene.

Det er ingen menneskerett å drikke melk, men hvorfor ikke prise melken slik at alle kan kjøpe den? Norge er dyrest på Iphone, hvorfor? Vi har høye avgifter og skatter, men det er ikke hele grunnen. Netcom vil melke oss for penger, og de kan gjøre det. På samme måte som Tine inntill nylig hadde monopol, og kunne satt melkeprisene til 50 kroner literen. Mange ville fortsatt kjøpt melk, jeg også, men det ville vært surt, og jeg hadde nok blitt veldig irritert..

Forbruket av melk ville nok gått ned, men de som fremdeles kjøpte melk ville dekke det Tine tapte på at færre kartonger ble solgt. Tine kunne sendt hjem en del ansatte på grunn av mindre etterspørsel etter de varene de solgte, men fortjenesten ville vært den samme. Ganske tidlig ville folk protestert, og sendt inn sinte mails til Tines "brukesstøtte". Disse sinte forbrukerene ville fått til svar at melken ville fortsette å koste 50 kroner, for det var det de hadde bestemt, og at hvis en var tørst kunne en vurdere å finne seg annen drikke. Folk flest ville vært forferdet, mens noen få ville gått rundt og sagt ting som "Dere som ikke har råd til å betale 50 spenn for en liter melk, må forstå at det er dere som er de kjipe. Det er ikke noe galmt med hverken Tine eller alle oss som faktisk kan betale det det koster å nyte iskald lettmelk med D vitamin."
medlem i 217 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav TheRealChristoffer » lør 05.07.2008 13:14

segrov skrev:
quadra800 skrev:Og mesteparten av de som ikke kjøper iPhone med iTalk er ikke kjipe, de er bare bevisste på hva som er fornuftig, og hva som er høl i huet. (NetCom suger!)


Tull, det er ikke mye fornuftig å kjøpe det siste og hotteste, det koster alltid mer en gårsdagens teknologi. Skal dere påberope dere å være fornuftige, kan dere heller arve mobilen til mammaen deres, og bruke denne med et billig abbonement.

Dere som ikke har råd til å betale 200 spenn i måneden for en iPhone, må forstå at det er dere som er de kjipe. Det er ikke noe galmt med hverken NetCom eller alle oss som faktisk kan betale det det koster å ha en ordentlig mobil.


Støtter deg der.

Iphone er ikke en menneskerett.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav Fers » lør 05.07.2008 13:33

Jeg ler så jeg griner @ Randy

Morsomt skrevet!

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav quadra800 » lør 05.07.2008 13:50

Det er slettes ikke tull å ha styring på pengeforbruket! Og jeg er heller ikke ute etter det nyeste eller hotteste, men derimot funksjoner (f.eks. 3G). I tillegg vil jeg påstå at ethvert mehe skjønner at 9000kr er mer enn 2000kr. Dette blir forresten skrevet på MIN IPHONE, som jeg ifølge visse andre her var kjip nok til å kjøpe for 2200kr u/abb., istedenfor 3500kr + ubrukelig abb. Og hvis jeg skal være fornuftig, må det være ved å ignorere de usle påstandene til segrov.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: NetCom's iPhone logo konkuranse!

Innleggav Jedi Tooka Barf » lør 05.07.2008 15:50

@segrov:
synes du virkelig ikke at søsterselskapet til NetCom, Telia, gir forbrukerene et mye bedre tilbud? Er det virkelig så stor forskjell mellom Norge og Sverige at det rettferdigjør denne ulikheten?
Og hvis du ikke kan påpeke denne forskjellen - hvordan føles det å bli ***kjørt av NetCom?

Vi er alle glad i Apple, og vi ønsker alle iPhone, men skal man selge sjelen sin for at NetCom skal profitere urimelig godt?

Noe de forøvrig kan gjøre fordi forbrukerene ikke har andre alternativer til å kjøpe iPhone. OG fordi enkelte forbrukere har så mye penger mellom hendene at hva som er "rett og rimelig" ikke lengre har noen verdi.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron