[Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav Fers » man 30.06.2008 19:54

Snakket nettopp med NetCom jeg og :-)

Her blir det SmartTalk + Connect fritid.
Det vil si, som dere sikkert allerede vet, ubegrenset internett mellom 17-08 og hele helga.

Da kommer iPhone på 6227kr første året (inkl. brudd gebyr) uten og være avhengig av 100 mb, istedet for 7078kr med iTalk small 16 gb pluss det å sitte å telle mb.
Nå tar jeg igrunn kun internettbruk, ringe og sms er ikke iberegnet da fleste av oss er mest opptatt av internett og ikke ringe/sms.
Men for dere som absolutt vil ha med 100 min og 100 sms se nedenfor:

SmartTalk + Conect Fritid + 100 sms + 100 min = 203 kr pr mnd.
iTalk + 100 mb + 100 min + 100 sms = 399 kr pr mnd.

Hallo NetCom..... forstår dere virkelig ikke at iTalk er en stor vits?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav kjarhen » man 30.06.2008 22:28

Nice! :-)

Jenta som jeg prata med på supporten sa at de tar i mot synspunkter som kundene har om deres produkter. Jeg fortalte henne at jeg er generasjon 1 bruker og at iTalk blir uaktuelt for min bruk da det finnes andre abonnement som er billigere.

Ufattelig at Netcom kan skyte seg selv i foten med å faktisk ha alternative abonnement som gjør det billigere. Vent å se, tror ikke det tar lang tid før Netcom laserer nye priser på iTalk.
medlem i 193 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav Eirik89 » man 30.06.2008 22:32

Må nesten le av prisene til NetCom! Hva er vell 1GB "fri" nedlastning når man ikke har WI-FI i nærheten. 1GB går jo bort på 123 =-O
medlem i 189 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav geircito » man 30.06.2008 22:34

Ser det er mange her som siterer innlegg rett ovenfor det de svarer på. Dette er IKKE nødvendig og er IKKE i henhold til forumregler....
§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu.
Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bår unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav eljono90 » tir 01.07.2008 15:46

Genialt detta, mulig jeg vurderer SmartTalk og Connect Fritid.. Men hvor digg hadde det ikke vært om OneCall hadde hatt ett mobilt bredbånd abb.. Det hadde vært digg..
medlem i 197 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav Fers » ons 02.07.2008 10:33

Nå driver NetCom med no greier her...

Se på de nye prisene på deres mobiltbredbånd abnm.
De ble endret idag.

Connect Fritid - 99 kr pr mnd - IDAG 79 kr pr mnd.
Connect Premium 499 pr mnd - IDAG 399 pr mnd.

Hmm.... lukter ugler i mosen her.....

https://netcom.no/bedrift/abonnement/mo ... baand.html

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav eljono90 » ons 02.07.2008 10:37

Dessverre er dette feil.. Det er fordi du er på bedrift, når du trykker på abonnementer -- mobilt bredbånd, så er det samme pris!
medlem i 197 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav Fers » ons 02.07.2008 10:39

ahhhh.. faen... Tusen takk for oppklaringen...
Ble nesten DRIT HAPPY nå... :-S

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav eljono90 » ons 02.07.2008 10:46

Blei det sjøl.. fah
medlem i 197 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav evensr » man 07.07.2008 9:34

geircito skrev:Virker som om noen absolutt MÅ ha en iPhone i hendene OVERALT - på bussen, på toget, på fjellet, i badekaret/dusjen/badestranda, og HELE tiden surfe på internett...... - hvor er det blitt av den sosiale "biten" av livet vårt??
8-) 8-) 8-)


Kunne ikke sagt det bedre selv.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav segrov » man 07.07.2008 9:41

kjarhen skrev:Dette er en hundrings billigere enn iTalk Medium som har begrensning på 250MB.


Husk at 300 kroner av ditt iTalk Medium-abbonement går til nedbetaling av iPhone, så prisen er ikke direkte sammenlignbar.
medlem i 250 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav Parelius » man 07.07.2008 13:57

Muligens et litt for elementært spørsmål, men jeg blir ikke helt klok på det som sies på NetCom sine sider. Det gjelder NetCom Connect spesielt, men er vel også av mer generell karakter.

Såvidt jeg har forstått så er ikke blåtannstøtten i iPhone så overvettes, så den egner seg dårlig til å koble en bærbar maskin til nettet. Under NetCom Connect står det at en kan enten bruke et USB-modem, eller maskinen selv (om denne har modem innebygget - noe vel Macbook Pro har?)

Det jeg lurer på er følgende:

1. Kan jeg bruke SIM-kortet som følger med en iPhone og sette det inn i den bærbare (USB eller direkte via ExpressCard/34), og slik få fri tilgang til nettet for den bærbare?

2. Hvis en skulle bruke maskinen, fins det ExpressCard/34 som SIM-kortet kan settes inn i? (Det er vel denne typen kort som brukes i MBP)

3. Gitt at 1 (eller også 2) er mulig, kan en da koble seg trådløst fra iPhone (uten SIM-kort i) til den bærbare (hvor SIM-kortet nå står), og likevel kunne motta og sende samtaler fra iPhone - eventuelt komme seg på nettet?

Beste

Parelius
medlem i 209 måneder
 

Re: [Tips] Netcom med ubegrenset datatrafikk til 600,-

Innleggav kjarhen » tir 08.07.2008 15:20

Jeg holder på å portere mitt telefonnummer fra Onecall over til Netcom Talkmore abonnement. Jeg har allerede fått nytt simkort fra Netcom som blir aktivt fra 16. juli, men har ombestemt meg da jeg ønsker Netcom iConnect isteden for.

Etter å ha vært i kontakt med Netcom blir jeg fortalt at jeg kan beholde mitt nye simkort og kan bruke det på min snart nye iPhone 3G.

Min logikk tilsier at man kan bruke simkort med iPhone abonnement på andre enheter enn iPhone (håper jeg). Man ser samme innstillinger på andre mobiler og enheter som i iPhone. Så det burde være mulig å surfe webben med simkortet i andre enheter.


For å surfe med din datamaskin over sim-kortet trenger du et EDGE/UMTS/HSDPA-modem (3Gmodem). Mange mobiltelefoner har dette som en innebygd funksjon hvor du kobler til maskina til telefonen over kabel eller trådløs. Denne funksjonen er ikke tilstede i iPhone fra fabrikk. Men med noe tweeking kan du bruke 3'parts programvare for å bruke iPhone til dette.

Det finnes også egne modem som er laget for å surfe med mobilabonnement. Disse finnes oftes som USB eller PCMCIA.
medlem i 193 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere