iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav awt » fre 27.06.2008 23:09

Er det noen som vet om det er mulig å putte et simkort fra Telenor mobilt bredbånd (evt. tilsvarende hos andre operatører) i en iPhone, og bruke dette som et vanlig mobil-abb.?

På siden til Telenor står det "på mobilen" i banneren, men finner ikke noe mer informasjon om dette.

Vil dette funke med et simkort, eller vil man måtte bytte mellom "internett" og "ringe"-simkort? (man må ha dette som et tillegg til et eksisterende abb.)
Vil telefonen kunne støtte et slikt abb.?

Hadde vært veldig greit med tilnærmet fri datatrafikk for 119,- i måneden.

Ja jeg vet iPhone bare selges med NetCom foreløpig.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav geircito » fre 27.06.2008 23:14

Ja, jeg har NetCom Connect mobilt bredbånd.
Setter bare inn mobilt bredbånd-simkortet og surfer avgårde.....
Tilsvarende skal også fungere med Telenors tilbud.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav awt » fre 27.06.2008 23:19

Må du bytte simkort for at dette skal virke? Er det ingen mulighet for å benytte et simkort til begge deler?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav TheRealChristoffer » fre 27.06.2008 23:20

på telenor kan du legge mobilt bredbånd oppå ditt abbonement:) på et simkort hadde det forgje måned

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav Aleks. » lør 28.06.2008 0:32

Så hvis man får iPhone uten binning, kan det da gå ann å få et abbenoment uten binning (tenker mest på grunnpakken til One Call) og et abbenoment på Telenors Mobile bredbånd, å bruke begge disse på iPhonen.
Eller er det bare min tangegang som er feil? :-P

EDIT: Eller må man kanskje ha et telenor mobil abbenoment for å bruke telenors mobile bredbånd abbenoment i telefonen?
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav awt » lør 28.06.2008 9:14

mac1bruker skrev:på telenor kan du legge mobilt bredbånd oppå ditt abbonement:) på et simkort hadde det forgje måned

Dette fungerte helt fint, du kunne surfe det du ville samt ringe uten at du måtte endre på noe eller bytte simkort? Er det noen krav til hvilket Telenor-abbonnement du må ha utenom?

Synes informasjonen som er på Telenor sine sider er mangelfull.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav MacMikkis » lør 28.06.2008 9:23

Blir ikke iPhone 3g som kommer 11 Juli LÅST til NetCom hvis man kjøper den med binding?
Har en iPhone 114 nå, men lurer på å bytte. Bruker Telenor i dag med ett tvilling abb som er bundet opp i ca 10 mndr til... :-[ Tanken er da å opprette ett netcom abb å bytte kort for å få brukt mitt ordinære tlf nr. Mister vel muligheten til fritt internett?!? eller?? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav tarik1988 » tir 15.07.2008 22:03

så...dere mener at, hvis jeg bruker mobilt bredbånd simkortet mitt på iphonen ? så går det på samme? jeg betaler ikke mere enn det jeg gjør til vanlig? hvis jeg ikke tar feil?
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav lrbh » ons 16.07.2008 23:28

For å få Telenor Mobilt Bredbånd er du nødt til å ha et Telenor abbonement, så legger du til Telenor Mobilt Bredbånd som en ekstra tjeneste på abbonementet. Hvis ikke må du kjøpe Telenor Mobilt Bredbånd seperat og du vil få et eget sim-kort for dette. Men da er du jo nødt til å veksle sim-kort hver gang du skal surfe eller ringe..

Du må også selfølgelig ha åpnet operatørsperren på iPhone 3G (ved å bryte bindingen for et gebyr). Jeg har selv OneCall og er kjempefornøyd med de men nå vurderer jeg å bytte til Telenor FriHet (99,- i minimumsfakturering pr mnd) og Kveld & Helg surfingen for 119,- kr mnd for å slippe å tenke på hvor mye det koster å surfe med iPhonen ;) Kommer nok til å koste meg en 250kr pr mnd totalt da hvis jeg ringer 100 min og 100 SMS, men da kan jeg jo surfe så mye jeg vil på kvelder og i helga.

Grunnen til at jeg ikke velger Netcom SmallTalk + mobilt bredbånd hos dem er fordi de ikke har Super-3G dekning der jeg bor, men Telenor har det.
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav kewell79 » ons 16.07.2008 23:45

telenor mobil bredbånd koster 20 kr mer og 1 time mindre desverre :-( men litt bedre dekning her jeg bor.........


vanskelig valg
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav iphonan » søn 24.08.2008 15:40

mac1bruker skrev:på telenor kan du legge mobilt bredbånd oppå ditt abbonement:) på et simkort hadde det forgje måned

Kan dette gjøres på nett? Får kun til å "Kjøpe ett usb-modem" med abonnementet, noe som jeg overhodet ikke trenger....
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone og Telenor mobilt bredbånd, mulig?

Innleggav Graimer » søn 24.08.2008 15:44

du må vel logge inn på "min side" til telenor med mobilnummer og passord også bestille under tilleggstjenester kanskje? når du ser på det mobilt bredbånd abb du vil ha står det to månedspriser, en med usb-modem og en med bare abb
Sist endret av Graimer den søn 24.08.2008 15:47, endret 1 gang
medlem i 191 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]