NetCom's iPhone priser & abonnement

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav normick » fre 27.06.2008 12:24

Men det var jo ingen bindingstid. Hvordan kan du da kreve penger for å oppheve binding?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav admin » fre 27.06.2008 12:25

Jon skrev:Jeg syns det er morsomt at de tar med "wlan - fri bruk" på plansjen sin. Nå virker det jo som om netcom er greie og "gir deg" gratis wlan.


De gjør jo faktisk det også gjennom Homerun i Norden. Betyr at du kan bruke WiFi på alle steder hvor Homerun er. I Sverige er det mer eller mindre overalt, i hvertfall i de store byene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav syntetisk » fre 27.06.2008 12:25

Man blir fortsatt nødt til å hacke den?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav Larsabal » fre 27.06.2008 12:25

Man trenger vel ikke å hacke den hvis man "kjøper den fri"?
medlem i 234 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav geircito » fre 27.06.2008 12:31

Skal du benytte iPhone mot iTunes og AppStore så regner jeg med du må ha et legalt iPhone-abonnement (aka NetCom iTalk)...., derfor hacking.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » fre 27.06.2008 12:32

Hva gjør vi etter 12 måneder da bindinga er over og går til telenor? får vi ikke brukt appstore da?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav olafen » fre 27.06.2008 12:34

Heisann!

Oi, sjekk prisen for ringing etter at månedsbeløpet er brukt opp! 1,34 kr pr minutt til andre operatører..Dæven, må si at netcom kan sette prisen sin gitt!

Nei! Her blir det å vente til de dukker opp uten binding og jailbreaket!
Men da skal jeg ha en:)

olafen
medlem i 232 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav Kimmeham » fre 27.06.2008 12:35

Skikkelig kjipt dette her altså...
Jeg hadde et ørlite håp om at Netcom skulle vise litt menneskelighet og ikke skru prisene i været på iPhone.
Men - de er enerådende på markedet i Norge, og da kan de dure på mer eller mindre som de vil.

Selv med det billigste (bare jeg som ser ironien?) abonnementet ville min beskjedne økonomi knukket på midten.

Nei, det ser ut til at jeg må vente en stund på å få iPhone. Enten til Netcom får konkurranse eller når det verste trykket rundt den stilner.
medlem i 204 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav geircito » fre 27.06.2008 12:37

mac1bruker skrev:Hva gjør vi etter 12 måneder da bindinga er over og går til telenor? får vi ikke brukt appstore da?

Regner med at telefonens IMEI-nr ligger på en Apple-server, og som det sjekkes opp mot ved bruk av AppStore.....

Men dette er bare rykter.....

En av oss kan vel kjøpe iPhone for ca. 4500 11. juli (bryte NetCom-abonnementet) så får vi vite mer....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav magnesa » fre 27.06.2008 12:40

Kan man kombinere med connect fritid? og iallefall få gratis kveld og helger, så er jo medium et ok abbonement
medlem i 212 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » fre 27.06.2008 12:42

ok:P

Hvorfor syter dere over prisene? 699 i måneden er billig siden man får for 250 sms, MB, tlf


har ofte 700 i måneden og da ringer jeg my. Syns det er ok pris:D Håper bare den ikke blir for hard å få tak i den 11:(

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav gkrister » fre 27.06.2008 12:42

Det mangler jo bare at de skal gi en pris for forhåndsbestilling også!

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav McLaffen » fre 27.06.2008 12:44

Leste en artikkel rett etter iPhone 3G lanseringen om en kar som var så lykkelig for at han hadde solgt sin iPhone 1G med fortjeneste. Tror nok det han han kunne fint solgt sin iPhone med en fin fortjeneste etter 11. juli.

Netcom er og har alltid vært et møkkaselskap når det gjelder priser, dyrt og ugunstig. 39 øre er jo greit å betale så lenge at du ringer andre i Netcom sitt nett men utover det så skal du betale 0,99-1,34 pr. minutt dette er blodpris. Hvordan vet jeg hvilke nett jeg ringer? Har jo null kontroll med slike abonnement. Skal man tilby gratis datatrafikk så tilby fri bruk eller la være, blir jo bare stress å hele tiden passe på så man ikke går over grensen og må betale 10 kr.!!!! pr. mb. Dette minner om de tider man hadde oppringt internettforbindelse og mageknip hver gang man fikk telefonregning. Tenk at man heller ikke kan ta med seg de ubrukte ringeminuttene, SMS'ene over til neste periode!? er ikke dette en vare man har betalt for da?
Sist gang jeg hadde med dette selskapet å gjøre var når jeg måtte kansellere et abonnement Netcoms gateselgere hadde aggressivt prakket på min mor utenfor et kjøpesenter! Seriøst selskap.

Jeg er veldig glad for at jeg sikret meg en iPhone 1G og den kommer jeg til å fortsatt bruke med mitt Tele2 Champion abonnement inntil jeg evt. kan kjøpe iPhoen 3G uten binding.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav magnesa » fre 27.06.2008 12:44

@mac1bruker

699 abonnementet hadde vært helt ok, om de ikke hadde vært så UTROLIG gjerrig på MB, og i tillegg skal ha 10,- per ekstra, uten antydning til maksimal dagspris på dette...
medlem i 212 måneder
 

Re: NetCom's iPhone priser & abonnement

Innleggav gkrister » fre 27.06.2008 12:46

Men slik dere sier det nå, så kan man begrense bruken? Du kan gjøre så du ikke bruker mer enn f.eks. 100 mb/mnd?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]