MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Innleggav koppen » tor 19.06.2008 18:31

Hei!

Har hatt OneCall i seks timer, og har allerede bestemt meg for å bytte til MTUfri.

Er det noe her som har erfaringer med MTU? Bryr meg lite om datatrafikk siden jeg kun surfer via WLAN, men er veldig opptatt av at kontakter lagret med +47/+## skal vises. Det får jeg ikke til hos OneCall.

Forventer meg ikke all verden med service hos hverken OneCall eller MTU, men en "no-frills" tjeneste som er svært billig i bruk. Funker ikke MTU tilfredstillende er jeg ikke flau over å gå tilbake til NetCom.
medlem i 206 måneder
 

Re: MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Innleggav Dorkfish » tor 19.06.2008 19:10

Jeg har store problemer med MTU. Dekningen forsvinner oftere enn Onecall. Jeg har hatt MTU i 4 uker og har allerede meldt overflytting tilbake til OneCall.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Innleggav koppen » tor 19.06.2008 19:40

Hvor bor du? Hjelper det å sette nettet manuelt til Telenor?
medlem i 206 måneder
 

Re: MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Innleggav Dorkfish » tor 19.06.2008 19:44

Jeg bor i Indre Enfold, men det er akkurat samme problemet midt i Oslo hvor jeg jobber.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Innleggav minigud » tir 15.07.2008 11:01

Etter hva jeg har forstått så har MTU et greit tilbud, det eneste som er synd er at de ikke støtter 3G.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Innleggav Dorkfish » tir 15.07.2008 17:15

Forrige uke meldte jeg portering fra MTU til Telenor.
Jeg fikk da en tekstmelding fra Telenor som jeg skulle svare JA på. Jeg gjorde det og fikk enda en melding jeg måtte svare JA på. Jeg svarte JA på den også, og tenkte at da var det vel i orden.
Men neida. Idag har jeg snakket med Telenor angående at min portering er blitt kansellert. Telenor kundeservice informerte meg om at den var kansellert fordi den meldingen jeg skulle svare JA på ble aldri besvart. Jeg forklarte at jeg hadde svart JA 2 ganger, og Telenor skjønte ingenting.

Jeg ble satt over til en annen person som skjønte alt med en gang. MTU har visst for vane å ikke tillate slike SMS til Telenor å komme frem. MTU hindrer altså aktivt kundene sine å portere sine numre til andre teleoperatører.

Imponerende service fra MTU eller hva? Jeg måtte gå i en butikk for å portere nummeret, og må nå vente i 11 dager til før marerittet med MTU er ferdig.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: MTUfri - problemer annet enn med datatrafikk?

Innleggav pman3003 » tir 15.07.2008 17:41

MTU er bare å holde seg unna. De klarer ikke å sende sms til ventelo samt mange firesifrede nummer. Dekningen på mtu-nettet er dårlig og hver gang den skal bytte nett til telenor mister mobilen dekningen et lite minutt (veldig irriterende i samtale). Kundeservice bruker ca. en uke på å svare og da får man bare "god dag mann, økseskaft"-svar. MMS fungerer ikke som det skal og sms fugerer kun i sverige og nederland om du skal ut av landet. I tillegg tror jeg ikke sms ut av landet fungerer som det skal. SMS kommer også veldig seint frem.

Jeg og kjæresten hadde MTU en drøy måned, men nå har vi byttet til Tele2 som i alle fall klarer å levere de tjenestene de skal.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]