Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav UnOphone » tir 17.06.2008 22:10

Vi tok med våre fullt funksjonable iphoner (1.1.4) til USA for å bo her i 1 år, vi skaffet oss SIM-kort fra T-mobile og bruker de i iphonene.
Etterhvert begynte folk å ringe oss og lure på hvorfor vi ikke svarer på SMS! Dette skjer med begge iphonene vi har....

Har prøvd å slette Norsk telefonstøtte og tilsvarende programmer, men ingenting som løser det.

Kan noen være så snill å hjelpe oss?????
medlem i 190 måneder
 

Re: Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav trondrm » tir 17.06.2008 22:43

Hvis du setter T-Mobile kortet i en annen telefon, virker det da? Jeg har tidligere hørt om tilfeller hvor man rett og slett ikke kan sende sms til USA. Det kan virke som om det er litt operatøravhengig i begge ender.

http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t809652.html

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav UnOphone » tir 17.06.2008 23:06

Da har jeg forsøkt å sette SIM-kortet inn i en crappy amerikansk Nokia, og fikk heller ingen SMS da.....f***

Da er det nok som du sier...litt operatøravhengig!
Er noen SMS vi mottar periodisk, men det gjelder ikke alle.

Ser ut til at det bare er T-Mobile og AT&T som bruker SIM-kort her nede så da er vel løpet kjørt, må krype til korset og finne en operatør som klarer å motta SMS fra utlandet og kjøpe en drittelefon(alt som ikke er iphone)

Hvis jeg skjønnte denne riktig: http://www.gsmworld.com/index.shtml

Så ser det ut til at T-Mobile har avtale med både Netcom og Telenor, og da burde det jo bare virke, har ikke akkurat så mye mer å velge i.
medlem i 190 måneder
 

Re: Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav Larsabal » ons 18.06.2008 9:56

Etter hva jeg husker fra min siste tur til USA (New York i april) fikk jeg kun innkommende sms når jeg roamet med AT&T. Jeg brukte da en Netcom-sim. Jeg kunne da også sende sms til en amerikansk kompis som har AT&T abb, og han kunne sende til mitt norske abb. Dvs, ca 1 av 20 sms kom av uvisse grunner ikke frem mellom oss. Har du prøvd med et kontantkort fra AT&T?
medlem i 234 måneder
 

Re: Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav UnOphone » ons 18.06.2008 16:48

Har ikke prøvd det! Hele situasjonen er bare så teit, for vi har laget visittkort og gitt nummeret til alt og alle.

Får kjøre innom AT&T og høre om de kan ta over nummeret fra T-Mobile.

T-Mobile skjønner ingenting og gidder ikke å hjelpe oss heller, men da ligger ihvertfall ikke feilen i iphonen!

Takker for alle innspill...
medlem i 190 måneder
 

Re: Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav butare » ons 18.06.2008 20:34

Jobber for et selskap her i USA. Har hatt samme problemene i lang tid. Dette ble ordnet for vår side for ca 10 dager siden. Feilen lå hos en norsk underleverandør i England. Var vistnok noen parametre som ikke var blitt oppdatert under en t-mobile oppgadering for en tid tilbake. En kollega av meg i New York har samme problemet med ATT.
medlem i 198 måneder
 

Re: Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav rocambole » ons 18.06.2008 20:45

Var på ferie i USA i april med hele familien og ingen av oss kunne motta SMS fra Norge. Litt kjipt da det var dødsfall i familien i løpet av ferien. Har Telenor SIm men husker ikke hvem vi roamet med.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Flyttet til USA, mottar ikke SMS fra Norge

Innleggav UnOphone » ons 18.06.2008 21:27

butare skrev:Jobber for et selskap her i USA. Har hatt samme problemene i lang tid. Dette ble ordnet for vår side for ca 10 dager siden. Feilen lå hos en norsk underleverandør i England. Var vistnok noen parametre som ikke var blitt oppdatert under en t-mobile oppgadering for en tid tilbake. En kollega av meg i New York har samme problemet med ATT.


I hvilken stat bor du? Mailet du de eller snakket du med de over tlf slik at noen tok deg seriøst?
I T-Mobile butikken sier de at det er iphonene våre(noe vi vet det ikke er) og sier vi må ordne de eller kjøpe en tlf fra de!

rocambole: det var trist å høre! Sånt burde virke uansett hvor man er.
medlem i 190 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]