Nye Iphone med Telenor abonnement?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav devo » fre 27.06.2008 0:53

Jeg er egentlig veldig spent på hva konkurransetilsynet mener om at NetCom kan bestemme prisen og ha enerett på iPhone, selv om det ikke skulle vare lenge. Veldig spent. :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav Autoxave » fre 27.06.2008 15:48

Abonnementsprisene er klare. Slik det ser ut nå, kan en bryte abonnementet mot et gebyr på opptil kr 3500!

Eksempmel med iTalk Large: Iphone 1 kr + pris 1.mnd 1099 + avgift for å kanselere abonnement kr 3500 = 4600 kr.

Mulig jeg har misforstått eller regnet feil...noen kommentarer?

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 


Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav Autoxave » fre 27.06.2008 19:07

Så inderlig trist at iPhone er operatørbundet i ett år, blir uansett fullstendig uaktuelt å skifte til udugelige netcom pga Iphone.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav bjornrostad » fre 27.06.2008 19:48

Jeg kommer sannsynligvis til å møte opp i NetCom-butikken og kjøpe iPhone 16GB med dyreste abb. til 890kr (med nytt telefonnummer), vente til bestillingen er gått igjennom, og deretter si opp.

Så setter jeg inn mitt Telenor-SIM og lever som før med enda bedre 3G-dekning og gratis samtaler med familien :)

890 - iPhone 16GB
1099 - En måned
ca.3500 - Kontraktbrudd
= 5500kr?
medlem i 211 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav Autoxave » fre 27.06.2008 19:53

Meld skrev:Jeg kommer sannsynligvis til å møte opp i NetCom-butikken og kjøpe iPhone 16GB med dyreste abb. til 890kr (med nytt telefonnummer), vente til bestillingen er gått igjennom, og deretter si opp.

Så setter jeg inn mitt Telenor-SIM og lever som før med enda bedre 3G-dekning og gratis samtaler med familien :)

890 - iPhone 16GB
1099 - En måned
ca.3500 - Kontraktbrudd
= 5500kr?


Ifølge en annen tråd er iPhone operatørlåst til Netcom i ett år selv om du sier opp abonnementet, du må med andre ord bruke en simkort fra Netcom etter oppsigelse av bindingstiden.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav geircito » fre 27.06.2008 19:53

Det er jo ikke mulig å bare sette inn Telenor-kortet da..... selve iPhone er operatørlåst i ett år.... du må nok hacke den (som i dag) for å kunne benytte andre simkort enn NetCom's.

Regnestykket ditt er også feil i hht NetCom kundeservice:
http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?p=1837283#p1837283

Dessuten er det (om noen) få butikker som vil selge iPhone 11. juli.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav bjornrostad » fre 27.06.2008 20:04

Når man betaler for å si opp et abonnement skal man få med operatørlåskode. Og har det gått et år, skal man få koden ved å henvende seg i en butikk eller hos kundeservice. Jeg jobber deltid i Telenor-butikk. Regner med NetCom har samme praksis på dette som oss. :)

Edit: Regner med man må betale for den første måneden uansett? så da er vel ikke regnestykket feil.
medlem i 211 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav ebrevik » fre 04.07.2008 18:06

så det du sier er at man kan bytte til telenor nesten med en gang etter at iPhon'en er kjøpt?
medlem i 203 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav Svart Kaffe » fre 04.07.2008 18:13

Virker som det overhode ikke er avklart at telefonen ikke er operatørlåst når man betaler seg ut av italk abn. Sendte dette til netcom kundesenter da svarene deres er diffuse:

"Hei! Ønsker bekreftelse på at når man betaler bruddgebyret for italk abn. får man en fult ut opplåst og funksjonell iphone som man kan bruke med hvilket som helst simkort fra hvilken som helst operatør?"

fikk nå i dag dette svaret:
"Hei!

Da det per i dag kun er prisene på iTalk abonnementet som er lansert, kan vi per i dag hverken bekrefte eller avkrefte dette. Dersom du kontakter oss etter 11. juli skal vi være behjelpelig med svar.

Ha en fin dag.

mvh HANS PETTER STAV
Kundesenter NetCom as "
medlem i 189 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav devo » fre 04.07.2008 18:24

@ebrevik: Det kan du. Man må nok betale første måned. Jeg har også hørt dette med at man fortsatt må hacke telefonen pga operatørlåsen, men når man først sier opp et abonnement burde man (automatisk og inkludert) også si opp operatørlåsen. Du sier jo tross alt opp ditt forhold med teleselskapet, ikke med abonnementet. Hvis ikke er det hele bare en helt unyttig og utidig praksis av NetCom.

Men alt dette kunne jeg ikke brydd meg mindre om, for jeg skal aldri ha NetCom på iPhone og ihvertfall ikke med slike terror-avtaler som de stiller med. Så jeg venter på at forbrukerombudet tar tak i det og krever konkurranse.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav segrov » fre 04.07.2008 21:09

Synes det er komisk at forbrukerombudet skal ut å kreve iPhone til alle, som om det skulle vært en menneskerett.

Har dere ikke lyst på en iPhone fra NetCom, er det ikke noe poeng å stille seg i kø den 11. juli. Jeg har enda til gode å se noe konkret som tyder på at det finnes en offisielt måte å låse opp telefonen slik at den kan brukes med andre operatører. Om det finnes, kan dere vedde på at NetCom ikke vet om dette før om flere måneder. I mellomtiden må dere vente på et hack, så da er dere tvunget til å bruke NetCom.

Tipper ikke det skjer noe i denne saken før tidligst i august, når de fleste hos forbrukerombudet er tilbake fra ferie. Har vært på tråden med folk derfra de siste dagene, og gjengangeren er "han (eller hun) er tilbake i august".
medlem i 249 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav JE86 » fre 04.07.2008 21:36

Skjønner ikke helt dette hatet mot NetCom,jeg har hatt kortet dems i mobilene mine siden jeg var 12 år tror jeg det var.og har vært fornøyd ever since..
Mini eller Medium pakken burde jo passe de fleste som er regular telefonbruker.pluss att prisen på selve telefonen du må kjøpe ikke er så dyr som vi hadde tenkt heller (ja jeg vet pakkene har lagt til ekstra pris siden den blir solgt så billig) men du har da greit med ringe minutter hvis du velger Medium pakken..Noe som fri nettbruk på iPhonen har jeg lite tro på att NetCom vil tilby,men hey,hvis dere vil bryte abnmg med dem straks etter dere har kjøpt den,then go ahead..

Medium pakken passer meg perfekt,jeg tror virkelig jeg ikke ringer mer enn 4 timer i måneden,og hvis jeg gjør det så fortjener jeg er feit faktura i posten for da trenger jeg noe annet og gjøre.250 SMS ligger også ganske greit ann med tanke på hvor mye jeg sender SMS,ligger nok ikke over 300 ihvertfall.Siste faktura jeg fikk fra dem var på 1400 så jeg kan faktisk tjene på dette :)

Mvh
John som har vært fornøyd NetCom kunde siden 90 tallet

Edit.Helt feil tråd,var ment til og være i den hvor vi diskuterer NetCom og iPhone tråden..Dette er prisen man må betale for og bruke flere faner på Firefox :)
medlem i 190 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav devo » fre 04.07.2008 23:45

Jeg er egentlig litt enig i poengene dine her. Men det store problemet nå er at NetCom har monopol, og dermed bestemmer alt. Greit nok, de har faktisk klart å snekre sammen noen rimelig gode abs, om vi skal være helt ærlige.
Men hør: Det folk "krever", er fri databruk på ihvertfall det dyreste abonnementet. Det er bare rett og rimelig og ville gjort grudgen mot NetCom mye mildere :)
Og: Pappa har NetCom via jobben. Jeg har Telenor. På hytta vår er det fortsatt elendig dekning hos NetCom, mens Telenor har vært bra siden Ericsson GH688 kom på markedet. Dette er bare et av flere eksempler på at NetCom har litt dårligere dekning enn Telenor.

Men i bunn og grunn er det valgfriheten og den frie konkurransen som er grunnen til at folk vil ha iPhone, ikke bare hos Telenor, men også alle de andre mindre selskapene.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav TheRealChristoffer » fre 04.07.2008 23:49

Håper at de kommer med iphone snar jeg:) telenor er best:)


BTW: er kun et monopol og det kalles vinmonopolet

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]