Nye Iphone med Telenor abonnement?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav SindreM » lør 14.06.2008 14:37

Vil ikke den nye iPhonen bli låst opp ganske fort? På samme måte som den gamle.
Da kunne man (i såfall) kjøpe den med Netcom-ab, registert på "fake" adresse og låse den opp, for å SÅ bruke Telenor-ab etterpå..

Vet ikke om dette vi funke da, men det var (ca) sånn jeg fikk gjort det i London med iPhone 1G.. :bitchin:

Samma for meg.. Kommer nok til å ha den iPhone'en jeg har idag en stund til :)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav JoHNxD » lør 14.06.2008 14:58

Den nye iPhone'n har en ny bootloaderen som jeg tipper er vanskelig å åpne.
Ikke sikkert den blir åpnet så fort.
Men 2.0 firmware blir nok åpnet fort.
medlem i 195 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav Mittis » tir 17.06.2008 16:43

OleB skrev: Apple har jo en avtale med TeliaSonera, ikke Netcom. Ergo: kjøper Telenor TeliaSonera vil vi få iPhone på Telenors nett. Woo!


Regjeringen sier ja til at Telenor kan kjøpe TeliaSonera.
http://www.digi.no/php/art.php?id=776212

Da kan vi vel i teorien kunne bruke Både netcom og telenor? ettrsom Telenor vil eie TeliaSonera som igjenn eier Netcom. er det ikke slik?
medlem i 190 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav segrov » ons 18.06.2008 23:11

Det vil ta laaang tid fra Telenor kjøper TeliaSonera til dere kan kjøpe Telenor-iPhones. Telenor har i tilegg et lidenskapelig forhold til Microsoft, så ikke forvent dere så mye for da blir dere skuffet.

I dag ringte en telefonselger fra Telenor:
– Heii, vi i Telenor har så sinnsykt bra deal på telefoner til deg som er bedriftskunde
Jeg er skeptisk til telefonselgere, så jeg lurer litt på om jeg bare skal slenge på, men som den mac-fanboyen jeg er, tenker jeg at nå er det på tide å «rub it in», så jeg spiller ut:
– Sorry, men jeg er keen på Iphone for tida, og den har jo ikke dere lov å selge, så jeg tror ikke jeg skal bli telenorkunde. Det er jo bare dumt av meg...
Jeg kan virkelig høre fyren bli stressa.
– øøøøh, eeeeh, jo, atte ... nå skal du høre, post og teletilsynet har bestemt at netcom ikke skal ha monopol, eeeh, det går jo ikke....
– Haha, sier jeg, det tror jeg ikke noe på!!!!
[klikk] Trur dere ikke fyren hengte på røret? Ikke noe hadet bra eller noe som helst. Bare rett brudd:) Etter 53 sekunder.
medlem i 249 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav jallaballa » tir 24.06.2008 13:25

haha
medlem i 191 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav iRemote » tir 24.06.2008 16:23

HAHAHAHA
Ekstremt godt sagt, og det samme skal jeg jammen si, hvis jeg blir rungt!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav devo » tir 24.06.2008 17:46

Fantastisk! Snakka med en mye mer medgjørelig kar fra telenor i dag, han var i utgangspunktet ute etter å selge et "bedre" abonnement til meg, men samtalen dreide etterhvert over på når telenor skulle få iPhone (for det blir isåfall da jeg skifter abb.) Han mente at det kom til å skje i løpet av året, ettersom det sa seg selv at netcom ikke kan ha enerett på iPhone i Norge.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav jonfrodeberg » ons 25.06.2008 16:42

Jeg snakket med Telenor idag, da bindingstiden min går ut og de lurte på hva jeg ville gjøre videre. Jeg sa at iPhone blir det neste, men at det er det jo bare Netcom foreløpig som har. Sa jeg var veldig fornøyd med Telenor, bortsett fra dataprisene. Hun snakket med sin arbeidsleder og han sa at de får iPhone i årsskiftet 2008/2009. Litt lenge å vente, men heller det enn Netcom.... Vi får se....
medlem i 216 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav blaaswix » ons 25.06.2008 18:55

mac1bruker skrev:kjipt å gå til netcom som har dårlig dekning i store deler av buskerud. jeg bor i en bygd/tettsted der det er flere tusen innbyggere. netcm dekning: 1/4 til 0/4 mens telenor har stort settt 4/4


Skal si deg det er kjipt å gå over til Netcom som ikke engang klarer å ha dekning i leiligheten min på Grünerløkka i Oslo jeg. Er nødt til å gå ut på verandaen for å ta imot samtaler. Hadde aldri dette problemet med Telenor.. :-/

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav trondrm » ons 25.06.2008 19:06

devo skrev:... ettersom det sa seg selv at netcom ikke kan ha enerett på iPhone i Norge.


Hvorfor sier det seg selv? Det er ingen lov som forbyr dette i Norge i dag.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav fersking » ons 25.06.2008 20:32

Nå har Telia lansert sine abonnementstyper,dog ingen prisser enda. Kjipt det er maks grense på antall MB på de ulike abb. Se mer på telia.se/iphone

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav geircito » ons 25.06.2008 20:46


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav devo » tor 26.06.2008 1:05

trondrm skrev:
devo skrev:... ettersom det sa seg selv at netcom ikke kan ha enerett på iPhone i Norge.


Hvorfor sier det seg selv? Det er ingen lov som forbyr dette i Norge i dag.


Da må du nesten ringe 75 17 25 66 og spørre hvem som ringte en djuice magnum kunde 24.06 klokka 13:37 (ja faktisk), for det var han som mente det sa seg selv at netcom ikke kunne ha enerett på iPhone... :D

Dette er noe jeg også mener, men det kan godt være loven sier noe annet, eller bare holder kjeft. ;)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav mskedsmo » tor 26.06.2008 10:39

"Jeg snakket med Telenor idag, da bindingstiden min går ut og de lurte på hva jeg ville gjøre videre. Jeg sa at iPhone blir det neste, men at det er det jo bare Netcom foreløpig som har. Sa jeg var veldig fornøyd med Telenor, bortsett fra dataprisene. Hun snakket med sin arbeidsleder og han sa at de får iPhone i årsskiftet 2008/2009. Litt lenge å vente, men heller det enn Netcom.... Vi får se...."

Dette må det jo være noe i? Hennes arbeidsleder vet allerede at de selger iPhone om et halvt år, ellers så er han full av crap.

Det som nå blir spennende å se er hva Netcom går ut med av priser og betingelser, og om de andre teleoperatørene kommer til å sitte lenge på gjerdet å vente før de kommer med sine utspill. Det er jo klart at noen som nå har telenor har så lyst på iPhone at de ikke vil vente i uvisshet på om telenor kommer til å selge iPhone. Derfor dropper de Telenor og går over til Netcom. Så får vi se om telenor har masse i magen, eller om de går ut før den 11 juli og bekrefter at de kommer til å selge iPhone.
medlem i 190 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav dan » tor 26.06.2008 12:25

Heller Telenor enn Netcom...

Kan jo være at Netcom (TeliaSonera) fikk en midlertidig ekslusivitetsrett og at Apple åpner for flere tilbydere når telefonen er "innkjørt" og det opprinnelige markedet er mettet... Det kommer vel uansett en ny utgave allerede i september? I tråd med tradisjonen om storlansering av iPods rett før julehandelen setter inn, kanskje flere farger men uten tvil 16 og 32GB telefoner... For oss som har generasjon 1 og som ikke vil ha et dyrt Netcom abonnement, kan det sikkert være mye å tjene på å vente noen måneder og se hva som skjer...
medlem i 224 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere