Nye Iphone med Telenor abonnement?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav TheRealChristoffer » ons 11.06.2008 21:25

Hvis det er sant det med 1500 så vil jeg antakligvis avslutte med en gang:) kommer ann på abbonementet egentlig:P

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav Autoxave » ons 11.06.2008 21:42

Så en kan kjøpe iphone, betale 1500 spenn til netcom og deretter er man fri til velge den operatør en ønsker?

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav jonkriska » ons 11.06.2008 22:03

Det med 1500 varierte litt fra abonnement til abonnement, men 1500,- var mest vanlig. I å med at vi ikke vet hvilke abonnement iPhone vil selges med er det vanskelig å si noen eksakt pris ennå, men det skal i alle fall være mulig å få kjøpt seg fri fra abonnementet.

Skal sende ny mail å spørre ang iPhone jeg..

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Sjansene for at også Telenor for iPhone?

Innleggav bjornrostad » ons 11.06.2008 22:23

Hei

Noen eksperter på forbrukerlover her? Jeg lurer på om det er noen mulighet for at det kan bli "ulovlig" å la iPhone være NetCom-eksklusiv. Vil helst kjøpe den subsidiert hos Telenor siden hele familien har Telenor og Telenor har Super-3G-dekning der jeg bor. Tror ikke en gang NetCom har lansert 3G her.
medlem i 211 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav W810ing » ons 11.06.2008 22:32

Jeg er ikke forbrukerlovekspert, men jeg har lest på Amobil.no at Netcom ikke kan ha monopol på iPhone i Norge pågrunn av Forbrukerlovene.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav jallaballa » tor 12.06.2008 10:05

http://www.itavisen.no/sak/775403/

Min spekulasjon er at Telenor kommer med tilsvarende pris.
medlem i 192 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav trondrm » tor 12.06.2008 10:23

W810ing skrev:Jeg er ikke forbrukerlovekspert, men jeg har lest på Amobil.no at Netcom ikke kan ha monopol på iPhone i Norge pågrunn av Forbrukerlovene.


Chess har solgt X-One under monopol i flere år allerede. Ingen har reagert på det.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav gsperre » tor 12.06.2008 13:19

Toyota bestemmer hvem som selger Toyota i Norge - ingen norsk myndighet kan endre på det :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav OleB » fre 13.06.2008 16:14

syntetisk skrev:For det første tviler jeg på at Telenor i det heletatt får lov til å eie både Netcom og Telenor i Norge. Da har de i praksis monopol, og det vil ikke konkurransetilsynet like så veldig godt.


Hvis Telenor kjøper TeliaSonera må de selge ut Netcom. Men det gjør ikke noe for oss Telenor+iPhone-mennesker: Apple har jo en avtale med TeliaSonera, ikke Netcom. Ergo: kjøper Telenor TeliaSonera vil vi få iPhone på Telenors nett. Woo!

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav TheRealChristoffer » fre 13.06.2008 16:16

MEN da kan ikke netcom selge iphone mer da de ikke eies av de mer?:P


Da blir jeg lykkelig:D

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav OleB » fre 13.06.2008 16:22

Jeg vil vel tro den går over til Telenor/TeliaSonera da. Spørsmålet er vel bare om vi da bør vente på oppkjøpet eller kjøpe nå og håpe at abbonementene blir overført til Telenor og ikke stående med Netcom. Dette er det ingen som vet.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav TheRealChristoffer » fre 13.06.2008 16:33

jeg gidder ikke vente. men hvis netcom kjøper seg ut så vil de som har kjøpt iphone forbli hos netcom seff

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav syntetisk » fre 13.06.2008 19:57

Tror ikke man burde vente på at Telenor evt. kjøper TeliaSonera. Slike fusjoner/oppkjøp er ikke som å dra på butikken og kjøpe melk, brød og TeliaSonera. Dette vil antageligvis bli en prosess som vil ta flere måneder.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav Autoxave » fre 13.06.2008 20:37

Dersom Telenor skal lansere iPhone er det vel en stor fordel at de annonserer dette så snart som mulig slik at potensielle kjøpere av iPhone ikke går over til Netcom 11.juli. Syns det er merkelig at det er fullstendig tyst fra telenor mtp dette.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Nye Iphone med Telenor abonnement?

Innleggav bjornrostad » lør 14.06.2008 12:29

Enig. Håper Telenor kommer med billigere datatrafikk for oss som kjøper NetCom-tlf men vil beholde Telenor pga super 3g-dekning.
medlem i 211 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron