Netcombasert abonnement

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » tir 10.06.2008 15:55

det varierer fra abbonement til abbonement.

den 600greia kan være det de prøver å lure fr aoss for å fjerne sperra? eller gammelt?

Jobber i butikk der de selger telenor og sjekket det nylig

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav geircito » tir 10.06.2008 15:57

Hvorfor ikke vente til NetCom kommer med info, alt her er jo bare ville spekulasjoner/gjetninger....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav Mittis » tir 10.06.2008 20:49

geircito skrev:Hvorfor ikke vente til NetCom kommer med info, alt her er jo bare ville spekulasjoner/gjetninger....


NEI! jeg nekter!!! jeg vil ikke vente. jeg forlanger svar NÅ, Pronto....Netcom har å svare for seg når vi spør om noe! for svingede.

Og viss ikke Netcom vil svare så vil vi spekulere. Så det så. :-P
medlem i 191 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav macmons1 » ons 11.06.2008 7:12

Ser at endel sier de fortsatt vil kjøpe iPhone i USA og hacke den her i norge. Problemet er at du uansett må gå inn på et AT&T abbonnement med månedlige kostnader som ikke er noe billigere enn de som Netcom har idag. Du får ikke med deg telefonen ut døra selv i USA uten et abbo.
Da er det kanskje ikke så dumt å bite i det søte Apple og anskaffe iPhone2 med Netcom og heller gå over til Telenor eller andre etter at bindingstiden går ut?
Det skal iallefall jeg gjøre.......;)
medlem i 190 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav Odd2005 » ons 11.06.2008 8:51

En annen sak er at du må ha Amerikansk kredittkort + adresse for å tegne kontrakt, sikkert noen som sliter med det. Social security number også.

Blir nok slutt på import av iPhones fra statene nå... ser ikke lett ut.
Men helt greit, telefonen skal jo ikke koste 1000-1500 kroner, det er jo et ran.
medlem i 222 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav kimandréfure » ons 11.06.2008 10:35

Ifølge Netcom så må man aktivere abbo via DOWE (deres forhandler system).
Dette er ett av Apple sine vilkår for salg.

Det vil si at man ikke kan kjøpe iPhone ulåst, men man må kjøpe den med ett abbo fra Netcom, men man kan fritt velge.
medlem i 192 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » ons 11.06.2008 10:47

hvis man kam velge et abbonement vil telefoen ha flere forskjellige priser:P jo mindre månedsavgiften er jo høyre blir mobilprisen

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav JoHNxD » ons 11.06.2008 19:00

Har veldig lyst på iPhone 3G om den ikke blir så altfor dyr, men jeg sliter med dekninga.
Ser på deknings kartets dems hvor det grønne stoppe slik at halve huset ikke kommer med.
Regner med det ikke har så mye og si, men når jeg har valgt "I bil" går alt vekk.
Går jeg inn i "innstillinger" på iPhone, og velger "Operatør" kan jeg velge både Telenor og NetCom.
Dette er altså inne i huset.
Vil det si at jeg har dekning med NetCom?
medlem i 196 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav Snorrek » ons 11.06.2008 19:26

NETCOM må vel klare å informere oss snart!!!

dårlig!!
medlem i 190 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » ons 11.06.2008 19:28

det har kun gått 2 dager og er 1 måned til den kommer så regner med vi må vente 1 uke før vi hører noe

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav Snorrek » ons 11.06.2008 19:28

uff!
medlem i 190 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav dangla » ons 11.06.2008 20:56

Mye ønsketekning her inne hva angår priser. En rask sjekk av iPhone´s konkurrentliste viser at prisene ligger i snitt på 4000-6000 kroner.
I tillegg kommer altså datatrafikk, tellerskritt mnd. avgift .
Vi skulle kanskje ta et veddemål ?
Mitt tips er :
8 GB iPhone : 2900,- + 499,- pr. mnd for fri 3G bruk
16 GB iPhone : 3900,- + 499,- ----------"-----------
Til og med disse prisene vil få konkurrentene til å skjelve i buksa........
HTC Diamond kommer i slutten av Juni. Pris : 4650,-............
Og hva er vitsen, som mange tror, å prise en 8GB iPhone som en iPod touch? Vil Apple kutte ut salget av iPod touch og kannibalisere sitt eget produkt ? I dont think so.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav W810ing » ons 11.06.2008 21:09

Ønsker meg at de blir billig jeg. Vis det blir som du sier vil den nye iPhone koste nesten 10000kr etter et år (16GB). Og det er priser som antageligvis er uaktuelle for nesten alle sammen. Dessuten er det nok en grunn til at Steve Jobs senker prisen på iPhone. Jeg trur det er for og gjøre at flere vil kjøpe den siden den vil bli billigere. Jo flere som kjøper jo mere penger i kassa.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav TheRealChristoffer » ons 11.06.2008 21:23

dangla skrev:Mye ønsketekning her inne hva angår priser. En rask sjekk av iPhone´s konkurrentliste viser at prisene ligger i snitt på 4000-6000 kroner.
I tillegg kommer altså datatrafikk, tellerskritt mnd. avgift .
Vi skulle kanskje ta et veddemål ?
Mitt tips er :
8 GB iPhone : 2900,- + 499,- pr. mnd for fri 3G bruk
16 GB iPhone : 3900,- + 499,- ----------"-----------
Til og med disse prisene vil få konkurrentene til å skjelve i buksa........
HTC Diamond kommer i slutten av Juni. Pris : 4650,-............
Og hva er vitsen, som mange tror, å prise en 8GB iPhone som en iPod touch? Vil Apple kutte ut salget av iPod touch og kannibalisere sitt eget produkt ? I dont think so.


Tror det blir mye mindre. 1998 for 8 gig og 2898 for 16 gb. og månedspris på 299 eller 399

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Netcombasert abonnement

Innleggav dangla » ons 11.06.2008 21:53

Se i prislista til Netcom, så ser du hva 3G trafikken koster jfr. mitt tidligere innlegg.......
499,- fri bruk av 3G+ telleskritt
312,- inntil 500 MB med 3G trafikk + 5,- pr.mb over500MB + telleskritt
Dette blir også et spørsmål om å prise telefonen inn i det segmentet den skal konkurrere, derfor er det nærliggende å tro at en iPhone SKAL koste mer enn en Sony Ericsson W900 og noe uten WiFI f.eks.
I tillegg skal man altså kompensere for 12 mndr. kortere bindingstid enn i USA......... :-/
Apple vil bli tvunget til å redusere prisen på HELE iPod serien sin om prisene du ønsker skal bli en realitet. Jeg nekter å tro at melkekua iPod ofres for noen skarve mobiltelefonsalg i forhold.
Sist endret av dangla den ons 11.06.2008 22:02, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]