NetCom skal selge iPhone i Norge

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav geircito » tir 27.05.2008 10:05

mac1bruker skrev:Edit:
GEIRCITO: EID!!!! HVem hadde rett?

Vel, du tenker på diskusjonen du startet 7.mai ved å fortelle oss andre at du visste med sikkerhet at iPhone skulle komme til Norge til høsten 2008.
I den diskusjonen skrev du om jeg husker rett (du har SELV endret/tømt dine innlegg) at iPhone skulle komme til høsten med alle slags opplåsingsalternativer med Telenor.
Vel, slik jeg selv ser det er det vanskelig å "avgjøre" hvem som hadde rett i og med at du har endret/tømt dine innlegg - men la oss ikke skrive mer om hvem som hadde rett eller ikke rett vedr. dette.

Pr. dato vet vi med sikkerhet NÅ at TeliaSonera skal selge iPhone i Norge, om det også blir flere leverandører vil tiden vise.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav TheRealChristoffer » tir 27.05.2008 10:42

Fjernet det pga hadde gentlig ikke lov å si noe ;)

Ifølge norsk lov skal mobilen selges bindet og uten binding og ikke kun til en levrandør;)

Så tipper telenor får den ja

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav lilminime » tir 27.05.2008 10:47

"Sikkert".

Du jobber jo i elektrobransjen og har jo hørt av den store, velkjente sjefen din hva tiden kom til å bringe.

Selvsagt fjernet du innleggene dine fordi du ikke hadde lov å si noe, men det tenkte du jo ikke på når du postet i første omgang?

Begynner å bli litt lei av mac1brukers feilinformasjon og harde påstander til støtt og stadighet.

Ellers er det flott at vi får noe håndfast, netcom får nok ganske god, gratis publisitet pga. den meddelte nyheten sin idag. Smart.
medlem i 212 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav TheRealChristoffer » tir 27.05.2008 10:51

Ser nå i vg.no at de skriver at netcom har en "eksklusiv" kontrakt. Det er bare bull. Utivfra pressebrevet fra netcom er det ikke nevnt

Og ja, jeg var for rask ut med det, noe jeg ikke sku. Måtte fjerne inleggene

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav FiliusVitae » tir 27.05.2008 13:14

Da er det kanskje like greit å tenke før du skriver noe neste gang og ikke si noe hvis du ikke har noe fornuftig å komme med.

Jeg jobber i NetCom og våknet til gladmelding på intranettet i dag. Men vi "vanlige" har faktisk ikke fått mer informasjon enn det som står i pressemeldingen. Uansett så er det sikret at jeg får meg en nice lovlig iphone snart ^_^

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav Erikt90 » tir 27.05.2008 13:32

Men er det noen som vet om man i tilfelle kan gjøre en amerikansk iphone "lovlig" med norsk abbonement?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav HairBall » tir 27.05.2008 14:41

kajac2 skrev:woho... -.-

Det norske markedet for iphone er ganske mettet allerede. Det finnes rundt 10 000 iphones i norge, og jeg ser folk med iphone stadig vekk.

Tviler på Apple får solgt så mye her. Husk at den blir mye dyrere her. Så de som er interresert i iphone, vil sansynligvis bare importere fra statene.


Jeg mener du tar feil her, den iphonen som kommer til norge nå er jo denne som har 3g og gps etc... Jeg tror mange av de som har allerede iphone i dag, kommer til å kjøpe denne, mange i norge har betalt 4000-5000 kr for den og jeg mener personer som er villig til å betale slikt pris ikke har noe problemer med å betale det igjen, for å få det nye og hotte.

Jeg tror også mange som har lite tekninsk kunnskap, som det er mange av her på forumet når det gjelder hacking,problem løsning og generel bruk av iphone er villig til å betale en slik pris så de ikke trenger å hacke, installers språkpakker og alt det der...

Det sies at det skal være rundt 10000 personer som har iphone i Norge, men jeg tror nok dette taller er MYE høyere.
medlem i 199 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav Mr.Moe » tir 27.05.2008 15:36

Interresant det du sa Erikt90. Det lurer faktisk eg og på. Håper på det vertfall. Men det er vell lite trulig at det går ann.
medlem i 194 måneder
 

Re: NetCom skal selge iPhone i Norge

Innleggav JoHNxD » ons 28.05.2008 19:17

Tror imei'en er registrert hos Apple, slik at f.eks. min imei er registrert som en amerikansk iPhone, og dermed kommer kun at&t.
Når du just ha gjennopprettet den og kobler den til iTunes kommer det at&t hvis den amerikansk, o2 hvis den er britisk..
medlem i 196 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron