Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav Dorkfish » søn 01.06.2008 18:21

Problemet mitt er at jeg rett og slett ikke får slått av edge. Jeg bruker det aldri, og skulle gjerne ha vært uten hele edgegreia, men jeg får som sagt ikke slått av.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav Jon » søn 01.06.2008 18:24

Ikke i boss prefs heller? Har du 1.1.4?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav Dorkfish » søn 01.06.2008 18:48

Ja, jeg har 1.1.4 og OneCall abonnement. Har prøvd både i Bossprefs og Services.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav mpitof » søn 01.06.2008 21:16

@J.D. Dorian: Sørg for at du IKKE har skrevet "internet" i APN i EDGE-instillingene.

@Trådstarter: Dersom du har Gmail etc, kan det jo være at den har lastet ned ALL din e-post EN gang? Og den kan jo fort være på 340MB.
medlem i 195 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav AsbjørnH » søn 01.06.2008 23:39

mpitof skrev:@Trådstarter: Dersom du har Gmail etc, kan det jo være at den har lastet ned ALL din e-post EN gang? Og den kan jo fort være på 340MB.


Derfor meget viktig å gjøre dette når man har Wifi tilgang.
Kan spare endel hundrelapper på det om du har en ettertraktet/godt fyllt mail.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav ZuperMac » man 02.06.2008 13:09

mpitof skrev:@Trådstarter: Dersom du har Gmail etc, kan det jo være at den har lastet ned ALL din e-post EN gang? Og den kan jo fort være på 340MB.


Jeg har gmail og yahoo mail, men jeg er HELT OVERBEVISST om at dette ikke kan være det som har skjedd. Som sagt, jeg er meget data-kyndig, jeg vet hva jeg gjør med andre ord...jeg ser alltid etter om jeg er på edge eller wifi.

Dessuten ville det tatt LANG tid å laste ned 340 megabyte på edge, jeg kan ikke tenke meg at jeg ikke ville lagt merke til slikt.

Dette er så ironisk, jeg har ofte advart mine venner som har iPhone om at dem må passe seg på at edge-bruk kan fort bli en del hundrelapper selv om man bruker det lite. Og så får JEG en regning på 5.000 kroner for edge bruk... :rolls eyes:
medlem i 215 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav mpitof » man 02.06.2008 19:52

Det kunne i teorien ha skjedd dersom du nettopp hadde sjekket mail med EDGE, deretter satt på skjermlås og lagt iPhone i lomma. Sjansen er der. :-)
medlem i 195 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav ZuperMac » tir 03.06.2008 6:17

mpitof skrev:Det kunne i teorien ha skjedd dersom du nettopp hadde sjekket mail med EDGE, deretter satt på skjermlås og lagt iPhone i lomma. Sjansen er der. :-)


Vel, jeg skal ikke utelukke noenting... MEN, om jeg hadde sjekket mail på edge, og iPhonen hadde begynnt å laste ned 50 siste emailer så ville jeg vanligvis lagt merke til det, fordi det er noe som skjer FØR man får update på siste mail.
Altså jeg syns det er usansynlig scenerio. Men selvfølgelig, så er det vanskelig å utelukke helt at det er min egen feil som er årsaken til denne nedlasting av 340 megabyte...
Men uansett, jeg syns det er uakseptabelt at Chess skal ta seg betalt 5000 kroner for noe som ville koste 20 kroner hos netcom eller 75 kroner hos telenor.
medlem i 215 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav musher » tir 03.06.2008 9:21

Men det visste du også om da du leste betingelsene for abonnementet hos Chess, så du kan ikke skylde på dem. Du burde ha valgt et annet abonnement i stedet…

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Høy regning fra Chess ved bruk av EDGE

Innleggav Aurora » fre 25.07.2008 0:37

Hvordan gikk det? Har du sendt saken til forbrukerrådet? Fått mer svar fra Chess? Håper alt ordna seg til slutt...? :)
medlem i 190 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]