Lookup1881 -betal tjeneste?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav Buligwyf » man 19.05.2008 13:55

Antagligvis ett dumt spørsmål, men... Ser att jeg har Lookup1881 tjenesten på min iPhone. Betaler jeg for dette? Eventuelt, hvordan slår jeg tjenesten av eller avinstallerer?

I samme slengen. Jeg er overassket over å ha opparbeidet en relativ stor regning hos Telenor for WAP/Internett. Kan det skyldes att jeg har oppdatert Installer.app med Edge slått på og uten tilgang til WiFi?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav geircito » man 19.05.2008 14:04

Nei, LookUp 1881 er (enda) ikke noen betaltjeneste. Når du er tilkoblet WiFi koster det deg kr. 0, men uten WiFi-tilkobling betaler du datatrafikk over EDGE/GPRS, noen få ører pr. forespørsel.

Så lenge du IKKE er tilknyttet WiFi går all internet-trafikk over EDGE/GPRS og du betaler for datamengden.

Internet-trafikk er bla. Safari, Mail, Vær, Aksjer, YouTube etc etc....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav Buligwyf » man 19.05.2008 14:31

Jeg har hatt Edge slått på og "briefet" litt med iPhonen steder hvor det ikke er WiFi tilgang. Ergo har jeg fått en del mere påløpte kostnader enn ventet =-O . Ellers tusen takk for en super Pwnage Guide som gjorde det lekende lett å åpne iPhonen. Eric

PS. Bruker Installer app. Edge/GPRS for oppdatering når ikke WiFi er tilgjengelig?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav geircito » man 19.05.2008 17:29

Ja, men det blir dyrt... og tregt... (hvis du da ikke har såkalt Connect-abonnement (eget simkort)).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav Buligwyf » man 19.05.2008 18:52

OK! Da gjør jeg ikke de tabbene igjen... . Eric

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav dreeas » man 19.05.2008 18:54

Til noe litt annet.. Finnes det en "telefonkatalog" eller noe man kan installere for å søke etter nummer? hadde noe sånt på min nokia N73.
medlem i 192 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav geircito » man 19.05.2008 19:51

Finnes mappe på internet (=Safari) da.... Telefonkatalogen, Gule SIder, 1881... etc etc...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav dreeas » tir 20.05.2008 1:10

blir jo litt dumt at man må laste en hel internettside for så å søke, det blir kostbart i lengden med edge. Programmet som lå som standard på min N73 søkte gjennom gule sider, men uten å måtte laste hele nettsiden dems.
medlem i 192 måneder
 

Re: Lookup1881 -betal tjeneste?

Innleggav rubbish » tir 20.05.2008 2:08

prøv å heller gå inn på mob.telefonkatalogen.no enn http://www.telefonkatalogen.no i safari'n.. Jeg prøver å bruke konsenkvent wap/mobil sider når jeg bruker edge.. Som feks. wap.dagbladet.no, wap.vg.no osvosv.. Lønner seg å prøve seg fram om websidene heter wap eller mob.. (man kan også bruke disse sidene på en datamaskin for å prøve)

Men så nå på wap.gulesider.no at det koster 9kr pr søk.. RAN! :/
medlem i 195 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]