onecall - mottar ikke sms iphone

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav themacman » tir 13.05.2008 1:01

jeg har iphone med 1.0.2 som har funka perfekt (nærmest) helt siden jeg fikk den, men nå i de siste dagene klarer jeg ikke motta sms, men de jeg har sendt til sier de mottar (selv om også dette var et problem en stund)

jeg har ringt *5005*7672*+4747919000# som det står i forumene skal fikse dette, noen som har samme problem med onecall og iphone? eller onecall/netcom i det hele tatt?

spørsmålet er om det er onecall/netcom eller iPhonen som er problemet...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav BrumBrum74 » tir 13.05.2008 8:17

Jeg kan sende og motta nå i alle fall. Kan hende det er et midlertidig problem.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav themacman » tir 13.05.2008 8:23

har fortsatt problemet nå.... testet på en sony ericson mobil, og samme der, meldingssentral ligger inne, men får "feil i nett" melding hvis jeg prøver "komandoen" *5005*7672*+4747919000 på den, fikk ikke den feilmeldingen på iphonen, men tydelig at det er no galt her, må nesten ringe onecall tror jeg...

litt oppgitt nå :) mottak av sms er relativt viktig i disse dager :)


EDIT: ringte nettop onecall, og de sa de hadde hatt samme problem med alle mulige andre mobiler også, i forbindelse med simkortet og spesielt mottak av sms (står også noe om dette på nettsidene til onecall)

så de sender meg nå et nytt simkort, og jeg håper inderlig at det vil fungere :)

for andre med samme problem, bare ta kontakt med onecall og få dem til å sende nytt simkort! de er kjent med problemet.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav themacman » tor 15.05.2008 18:20

da har jeg prøvd det nye sim kortet, men det hjalp heller ikke, har ringt onecall på nytt og meldt feilen, og de skal prøve å feilsøke imorgen...

er det fortsatt ingen andre som har lignende problem?

PS: et annet problem er at når jeg skal svare en samtale, så er alt helt stille, jeg må klikke på høytaler knappen 2 ganger for at vedkommende som ringer skal høre meg, noen andre som har dette problemet også?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav BrumBrum74 » tor 15.05.2008 20:27

Har du prøvd simkortet i en annen mobil?

Prøvd å skrive

*5005*7672*47919000

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav themacman » tor 15.05.2008 20:44

jepp har prøvd dette, har prøvd 2 forsjellige mobiler med samme resultat, klarte å motta 1 sms på en annen mobil, men kun 1 av veldig mange forsøk...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav themacman » ons 21.05.2008 20:49

denne saken er nå fikset for min del, dette var hva jeg gjorde:

jeg tok sjangsen på å oppgradere min 1.0.2 iPhone orginalt opplåst med betalløsningen iPhoneSimFree fra 1.0.2 til 1.1.4, gjorde dette i iTunes, brukte så ZiPhone for å unlocke, jailbreake og aktivere iPhonen, dette fungerte perfekt og over natta mottok jeg siste ukes smser jeg ikke hadde mottat, dvs. 60 smser, det tok noen timer etter oppgraderingen før det fungerte igjen.

om dette skyldes min oppgradering, eller noe på Onecall sin side (meldte tross alt "feilen" til dem, de skulle undersøke) vet jeg ikke, men evt. andre som opplever dem samme, så anbefaller jeg denne løsningen på det sterkeste

Dette var guiden jeg fulgte:
http://www.simonblog.com/2008/03/22/upgrade-unlocked-iphone-from-102-111-to-114/

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav samesjef » søn 03.08.2008 16:42

jeg har 1.1.4 og har samme problem. Mottar ikke alle sms'ene. Hva skal jeg gjøre? Noen forslag? Fryktelig kjedelig at det er sånn her!! =-O
medlem i 190 måneder
 

Re: onecall - mottar ikke sms iphone

Innleggav themacman » søn 03.08.2008 16:48

ville kansje prøvd å restore iphonen til 1.1.4 og bruke ZiPhone til å reaktivere os.v...

men i mitt tilfelle hadde jeg 1.0.2 og en oppgradering til 1.1.4 fikset alt for meg, men hvis du allerede har 1.1.4 så er jeg ikke helt sikker på hva annet du kan gjøre...

ville prøvd en restore først, tror ikke det kan skade

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]