iPhone "No Service" med Telenor

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav DagL » man 26.05.2008 10:28

Snålt. Med EDGE på så kan jeg surfe på nett og jeg får operatør-logoen frem. Uten EDGE for jeg "Ingen Tjeneste". Uansett får jeg ikke ringt.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav mokle » man 26.05.2008 11:11

Samme problem fra ca kl. 10 hos meg også (Bergen). Varierer mellom ingen streker, ingen tjeneste, full dekning og telenor-logo - men får ikke ringt uansett.

Merkelig dette. Noen som har snakket med 09000?

EDIT: Snakka med 09000, problem med noen basestasjoner et stykke unna her. Det KAN være problemet.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav realf » man 26.05.2008 12:01

Da er jeg uten dekning igjen (Trondheim)....
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav jorg » man 26.05.2008 12:03

Ikke jeg heller (trondheim) :-(
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav realf » man 26.05.2008 12:07

Oppdatering fra Telenor (09000): Feil på nettet i Trondheim
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav kkilhavn » man 26.05.2008 12:48

Samme problemet jeg i dag i Trondheim, enda ikke fått noen dekning.. grrr :-!
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav TheRealChristoffer » man 26.05.2008 14:06

jeg har hørt at det er no mellom oss og sattelittene. no støvgreier som lager slike problemer. Men er rykter

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav mokle » man 26.05.2008 14:08

problemet borte i bergen..

EDIT: og i følge 09000 også i resten av landet. felles problem som slo ut på noen telefoner (GPRS og GSM-problem). er altså nå løst iflg Telenor..

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav -promise- » man 26.05.2008 23:13

Har samme problemet utfor Mosjøen "ingen tjeneste" på min Iphone, mens andre i familien har fullt signal på sine Nokia. Det jeg har oppdaget er at det må være noe feil med noen av senderne til telenor "tror jeg", dette begrunner jeg med at hvis jeg forflytter meg slik at jeg når en annen sender i området får jeg signal tilbake, mens hjemme er det bare Nokia telefoner som har signal.
Kan opplyse at nermeste sender er 500m fra vår bolig.
Noen som har opplevd det samme?

promise
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav bareform » lør 31.05.2008 1:32

Samme problem i Oslo 1.1.4 Restart gjør at den er på nett i noen minutter. Så kommer "SIM-kortfeil" Deretter kommer det opp en skummel melding på norsk om at "Telefonen må repareres. Gå til apple.com/no/support" Trodde jeg var oppdaget! ;D

Fungerer nå.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav andybee » tor 26.06.2008 13:46

Henger meg på denne tråden, mistet dekning med Telenor i dag kl 13:30.
Prøver å sette iphonen i Airplane Mode, for så å finne nettet. Får da bare "Searching..." i et par minutter og så står det "No Service"

Ganske irriterende! Spørs om ikke denne telefonen legges ut på finn.no snart. Nå er jeg ganske lei, hackz,appz, crackz... :s

Ab.
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav tunamgu » tor 26.06.2008 13:54

prøv å rense simkortet og restore igejn.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav XeArD » søn 29.06.2008 20:11

Ser at mange her har fått tilbake dekning etter en liten "nede" tid med beskjeden no service.
Jeg har støtt på samme problem nå, utenom at min ikke vil fungere igjen.
Har hatt no service i en uke nå, uten at den vil funke igjen. Har prøvd gjennoppretting, kjøpt nytt simkort siden det hadde vært tuklet med noe turbosim å litt sånn. Restartet telefonen ca 100 ganger, tatt ut og inn simkort. Ingenting som ser ut til å fungere. Noen som har noen tips?

Simkortet fungere i en annen telefon.. så om det er telefonen som er gåen kan jo være mulig. Men alt annet fungere som det skal. Uten ringingen og sms.

Reiser i natt, så hadde vært greit å få orden på den fortest mulig.
medlem i 188 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav HairBall » søn 29.06.2008 23:17

Dette hjelper nok ikke, men jeghar hatt Telenor hele tiden og ALDRI hatt noe form for no service. Jeg tipper mest at det iphone og softwareen som er installert som er problemet.

Hvis fet er noe problem med dekning er det nok et generelt problem som alle har.
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav kurka » ons 05.06.2013 9:58

Gammel tråd dette, men fremdeles et problem. Jeg har aldri hatt dette problemet før, men siden jeg fikk iPhone 5 har jeg flere ganger hatt "No service" selv om jeg er på et sted med dekning. Må stort sett skru av og på telefonen for å få kontakt igjen. Noen som har en idé om hvordan dette kan fikses? Jeg har Telenor

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]