iPhone "No Service" med Telenor

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav macphis2 » ons 16.04.2008 19:59

Har Telenor begynt å sensurere iPhones? Jeg opplevde at to iPhones fikk "ingen tjeneste" fra Telenor i 3- timer i dag. Disse to var på et område med Telenordekning, men på vidt forskjellige steder. (min svogers N73 med Telenor hadde full dekning/service). Tenkte først at dette kunne være feil med telefonen, byttet SIM-kortet fra iphonen med Telenor til min iphone med Netcom og fortsatt "ingen tjeneste". Altså ingen feil med iPhonene. Ringte til Telenor som sa at de "ikke fikk kontakt med telefonen/SIM kortet" på noen av Telenor iPhonene. Det rare er at 5. min etterpå klagen til Telenor virket plutselig begge to som normalt igjen. Kan Telenor sortere iPhones bevisst og nekte dem tjeneste?
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav torbein » ons 16.04.2008 20:10

Jeg vet ikke, høres rart ut om Telenor skulle gjøre det. Men... Jeg har opplevd det samme i dag på min iPhone. Dekningen har kommet og gått.
medlem i 226 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav indywiking » ons 16.04.2008 20:12

Det samme har hendt meg nå. Har hatt problem med "Ingen tjeneste" siden kl 15 idag. Dekning har kommet og gått. Edge er helt ute. Hva i h.... er det som skjer?? :-(
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav gfd » ons 16.04.2008 20:17

samme til en jeg jobber sammens med, hadde no services i dag med telenor. Men jeg med onecall funket fint :)
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav MacMikkis » ons 16.04.2008 20:24

Hvis dette er tilfelle, ja da blir det for dumt!!! :?
Betaler jo for abbonement da...
Har en mistanke om att det kan stemme.
Jeg ringte telenor her forleden for å få oppsett på mms (swirly)
De spurte hvilket merke tlf. jeg hadde, og når jeg sa att det var en iPhone ble dama helt forandret fra en hyggelig og serviceminded til en irritert snurpe.
Jeg fikk klar beskjed om att de ikke ytet noen form for support på disse telefonene!
Forsøkte å presisere att det kun var snakk om standard oppsett til mms, men hun ville ikke snakke med meg i det hele tatt!!! :-X :-!
>:-o

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav macphis2 » ons 16.04.2008 20:39

Bare for å presisere, så skjedde dette i Bergensområdet. Mens alle andre Telenor mobiler funket smertefritt.
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav indywiking » ons 16.04.2008 20:47

macphis2 skrev:Bare for å presisere, så skjedde dette i Bergensområdet. Mens alle andre Telenor mobiler funket smertefritt.


Bor sjøl i Nord-Troms, så dette problemet må jo være landsdekkende. Klarer å sende sms såvidt og ta imot, men å ringe ut gir bare stillhet. Innkommende samtaler går i rykk og napp.
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav HairBall » ons 16.04.2008 21:11

behøver ikke ha noe med iphone å gjøre i det hele tatt dette da, kan være en generelt problem. Ikke vær så paraniode... ;)
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav gfd » ons 16.04.2008 21:39

jeg bor i namsos, nord-trøndelag. 2 andre på jobben har telenor, med SE og samsung tlf og de funka fint, men ikke han med telenor og iphone :)
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav jdybvik » ons 16.04.2008 22:11

Har alle her 1.1.4?

For jeg har også merket dette, men skjedde med engang jeg oppgraderte til 1.1.4, så jeg holder en knapp på bugg i 1.1.4..
Telenor tjener fint lite på å "sensurere" Iphoner, og om de ville gjort det, ville det ha vært gjort mye bedre. Her er det jo snakk om at det sporadisk forsvinner dekning en gang i blandt.
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav cladi » ons 16.04.2008 22:19

Jeg har 1.1.4 og Telenor, og opplever ingen problemer.

Og selvfølgelig driver ikke Telenor med noen "snik-utestengelse" av iPhones fra sitt nett. Både fordi de er et selskap med primæroppgave å tjene penger til aksjonærene, og fordi alle med et Telenor-simkort har en juridisk kontrakt med Telenor om at selskapet skal levere mobile tjenester til kunden, mot at kunden betaler regninga si. Dersom Telenor skulle være så gale at de ville kaste hackede iPhones ut av nettet sitt, ville de i alle fall måtte si fra på forhånd.

Er nok heller tilfeldigheter, eller at folk kanskje mer eller mindre samtidig har lastet ned et eller annet småbøggy program som dukker opp under refresh av installer. F.eks.
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav jdybvik » ons 16.04.2008 22:23

Ja, tror dette har mer med software å gjøre. Sist gang jeg opplevde dette var for to timer siden, da hadde jeg nettopp lastet ned et program (iBursDag), og fikk no service med en gang. Det trenger selvfølgelig ikke å være akkurat dette programmet, siden jeg har opplevd det tidligere når jeg laster ned andre programmer.. Kanskje installeren?

Iallefall, løsningen for meg; Slå av mobilen på "reset" måten. Hold inne hjem-knappen og av/på-knappen i 10 sekunder. Så har du mobilen av i ca et kvarter. Funka iallefall for meg. ;)
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav macphis2 » ons 16.04.2008 22:24

De telefonen jeg har snakket om har 1.1.4. De har begge funket fint siden de ble åpnet. (ca. 6 uker siden), men i dag mistet begge telefonene dekningen igjen samtidig (uten omstart og reboot), og fikk dekning igjen samtidig!! etter klage til Telenor. Og det er kun iPhones med Telenor det gjelder. De personen som bruker dem bruker dem kun til å ringe med. (de rimelig grønn ellers vedr installler)
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav jdybvik » ons 16.04.2008 22:30

Hmmm, særdeles merkelig. Jeg må indrømme at det høres litt ut som noe rart som skjer fra telenors side.. Noen som har ideer?
Ser iallefall ingen logisk grunn for at telenor skulle gjøre dette.

Kanskje de forbereder/tester nettet for Iphone og gjør klar til lansering? 8-)
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav irafaS » ons 16.04.2008 22:59

Telenor kan se hvem som bruker iPhone i nettet sitt, men tviler sterkt på at de stenger dem ute. Ingen andre operatører i verden som har gjort dette før, det vil de bare tape kunder på. Har selv telenor, 1.1.4 og har ikke opplevd noen problemer i dag.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]