iPhone "No Service" med Telenor

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav geircito » tir 29.04.2008 11:25

Tja, sitter og lurer litt her......
Kanskje, jeg sier bare kanskje er det slik at Telenor virkelig driver med uttesting av noe i forbindelse med en evt. lansering av iPhone i Norge....
En representant for Telenor vil ALDRI bekrefte dette - OM de tester noe så har de sikkert en klausul med Apple om å tie...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav bravo » tir 29.04.2008 11:34

Må være no muffins her jaaa...

Nu ser det ut som det virke her...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav eicster » tir 29.04.2008 18:51

Det virker jo veldig rart da. Men jeg har bare fått det en gang. Som var i går (28.04.08).
Men det forbanna irriterendes da!
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav jevel » tir 29.04.2008 18:51

Ringte Telenor Bedrift og fikk bekreftet at de hadde hatt et utfall fra morgenen av i dag frem til 11ish.

Vi fikk igjen dekningen litt over ti.

-KJ
medlem i 242 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav TBRO » tir 29.04.2008 19:15

Fortsatt ikke i orden her hos meg i Oslo med telenor...

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav ChoriChori » tir 29.04.2008 19:31

Å i det hele tatt tro at Telenor gjør dette intensjonellt mot iPhone-brukere er i overkant paranoid for meg. Det er en helt vanlig telefon, og de har ikke lov til å gjøre dette.
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav TogsT » tir 29.04.2008 19:50

Leste i en artikkel fra itavisen.no, om det ikke var den så var det en lignende avisside. Men uansett, jeg leste der at en advokat fra Telenor mente at iPhone var "ulovlig" i norge og at dem kunne i værste fall sperre telefonnummeret. Dette hadde noe med at dem mente at hackingprosessen tuklet med SIM-kortet og at dette da var i strid mot abonnementavtalen eller noe slikt. Men hvis dem virkelig ville utestenge iPhone brukere så hadde dem gjort det for lengesiden siden telefonene sender ut et eget ID-signal som forteller hvilket merke telefonen er, altså de har ganske nøyaktige tall over iPhone brukere i norge. Så det trenger ikke nødvendigvis være at telenor stenger ute iPhone brukere.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav KarlM » tir 29.04.2008 20:16

har faktisk hørt fra en insider at de har veldig god kontroll over iPhonebrukere i norge. Telenor har rett rundt 5000 iPhonebrukere på sitt nettverk. Med, sjansen for at de sperrer for dem er lik null. (hvor mange i Telenor har ikke en iPhone selv :P?)
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav TBRO » tir 29.04.2008 22:33

ChoriChori skrev:Å i det hele tatt tro at Telenor gjør dette intensjonellt mot iPhone-brukere er i overkant paranoid for meg. Det er en helt vanlig telefon, og de har ikke lov til å gjøre dette.


Du får det til å høres ut som de gjorde noe negativt...og på en måte benekter at det skjedd e på en måte.....faktaene taler jo for seg selv

Saken er jo den at det skjedde med samtlige iPhones på Telenor-nettet og INGEN andre tlf jeg testet ut i dag på skolen...og det var en del jeg testet ;) Så det er da fullt lov å mene at Telenor hvertfall gjorde NOE i dag med tanke på iPhone...hva det nå enn måtte være :)

Det som geircito spekulerer villt i lenger opp i tråden er jo det at de evt. tester ut noe på nettet...kanskje sjekket de hvor mye båndbredde som ble "ledig" dersom de skrudde av alle iPhones (dersom det var noe galt med GPRS-nettet..ikke vet jeg..vill gjetting jeg vet :rolls eyes: hehe)

Jeg vil også legge til at selv om iPhone er en helt vanlig tlf som du selv sier, så har vel vi som iPhone-bruker ingenting vi skulle sagt på rettigheter og lignende ettersom vi tross alt benytter tlf her når det i seg selv ikke er meningen....Telenor skulle på en måte aldri hatt noen iPhones på sitt nett...hvis du skjønner tankegangen min :)

TBRO
Sist endret av TBRO den tir 29.04.2008 22:51, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav indz » tir 29.04.2008 22:48

KarlM skrev:har faktisk hørt fra en insider at de har veldig god kontroll over iPhonebrukere i norge. Telenor har rett rundt 5000 iPhonebrukere på sitt nettverk. Med, sjansen for at de sperrer for dem er lik null. (hvor mange i Telenor har ikke en iPhone selv :P?)



Hvis dette stemmer så tviler jeg på att Telenor vil stenge for de med Iphone.
Tenk da på hvor mye de vil tape på det ;)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav KarlM » ons 30.04.2008 6:52

Jeg vil også legge til at selv om iPhone er en helt vanlig tlf som du selv sier, så har vel vi som iPhone-bruker ingenting vi skulle sagt på rettigheter og lignende ettersom vi tross alt benytter tlf her når det i seg selv ikke er meningen....Telenor skulle på en måte aldri hatt noen iPhones på sitt nett...hvis du skjønner tankegangen min :-)


Det er sant, men å tro at Telenor kommer til å skru av nettverket er egentlig utenkeling med tanke på den makta de ønsker å opprettholde. Det som hadde vært morro å prøve var å skrive en email til Telenor der du allerede vet at de driver å forhandler om iPhones, og iplassen for å skrive "Skal dere importere iPhones?". Så, kan vi heller bruke spørsmål som "Har hørt fra en kar jeg kjenner i Telenor om at dere driver å forhandler om iPhones, jeg lurte på om... (insert a lot of questions here)". Og kanskje på denne måten få bekrefte noe vi spekulerer på?
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav redvald » ons 30.04.2008 8:10

Den lokaliseringsfunksjonen i GoogleMaps fungerer hos meg nå. Vet ikke om det er noe som har skjedd i forbindelse med gårsdagen, men jeg tror ikke det har fungert tidligere.

Det er ikke så veldig presist, bommer på noen km.
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav fersking » ons 30.04.2008 8:58

Hei
Dere refererer alle til Telenor sitt nett,jeg har Chess som operatør. Det som skjedde meg når jeg "mistet" dekningen er at jeg har mottat en pushsms. Inn med simkort i en annen telefon og så er problemet løst. Lokaliseringen i Google maps har fungert for min del siden ca. 3 uker tilbake.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav ChoriChori » ons 30.04.2008 9:26

TBRO skrev:
ChoriChori skrev:Å i det hele tatt tro at Telenor gjør dette intensjonellt mot iPhone-brukere er i overkant paranoid for meg. Det er en helt vanlig telefon, og de har ikke lov til å gjøre dette.

Jeg vil også legge til at selv om iPhone er en helt vanlig tlf som du selv sier, så har vel vi som iPhone-bruker ingenting vi skulle sagt på rettigheter og lignende ettersom vi tross alt benytter tlf her når det i seg selv ikke er meningen....Telenor skulle på en måte aldri hatt noen iPhones på sitt nett...hvis du skjønner tankegangen min :)

TBRO


Jeg kjenner mange med Telenor, ingen har hatt dette problemet. Jeg utelukker ikke at Telenor tester noe, men å de kommer aldri til å sperre telefonene. Uansett, man får vel bytta IMEI gjennom ZiPhone eller noe? Da kan du vel i teorien få Telenor til å tro du har en Nokia.

Min iPhone er 100% lovlig å bruke i Norge på helt lik linje som n95 og andre telefoner som føres i Norge. Selv om du har en iPhone har du ikke noe mindre rettigheter enn en som bruker Nokia. Jeg skjønner ikke hva du mener

Men uansett, jeg leste der at en advokat fra Telenor mente at iPhone var "ulovlig" i norge og at dem kunne i værste fall sperre telefonnummeret. Dette hadde noe med at dem mente at hackingprosessen tuklet med SIM-kortet og at dette da var i strid mot abonnementavtalen eller noe slikt.


Dette var (og er for noen fortsatt) tilfellet fordi mange har brukt TurboSim etc. som kan være på kanten av hva du har lov til. Skulle likt å se den operatøren som klarer å sile ut kun de som bruker en x-sim løsning.
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav bravo » ons 30.04.2008 9:59

Er jo mye mer lønnsomt med for Telenor med "hacka" iPhone'er, enn at de skal ha en avtale med apple der de får prosenter av telenor sine inntekter. Så tvile på at dem sperre for iPhone ja...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere