Rapport: MTU & iPhone

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav ZuperMac » fre 04.07.2008 1:17

proximity skrev:Alt fungerer glimrende nå :)


Jeg bestemte meg å prøve MTU, etter å ha fått en 5000 kroner regning fra Chess for en dags bruk av EDGE...
Mens jeg brukte Chess så hadde jeg nesten alltid EDGE slått av i Bossprefs(har ikke aning hvordan jeg klarte å få denne 5000 kroner regningen)...

Mens nå, med MTU så tenkte jeg at endelig kan jeg bruke EDGE i massevis.
Jeg har akkurat fått det til å fungere... men det er ekstremt treigt... først trodde jeg det var fordi jeg hadde dårlig dekning, men nå har jeg full dekning og den er forsatt vanvittig langsom...

Hva sier dere som har MTU, har dere fått edge til å fungere, med noenlunde normal hastighet? :rolls eyes:
medlem i 216 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Bonna » man 07.07.2008 17:49

Er det noe nytt fra MTU? Jeg lurer på å skifte til MTU fra OneCall, siden OneCall bare er problemer med. Men vil jo helst ikke oppleve samme problema med MTU. :P
medlem i 245 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » man 07.07.2008 17:57

Styr unna!

Jeg har i skrivende stund fortsatt MTU. Porteringen min til Netcom går gjennom i morra (gjør meg klar til iPhone).

Jeg får omtrent aldri SMS når jeg skal, i stedet kommer det 4-5 meldinger samtidig dagen etter de ble sendt til meg. Kundeservice er forferdelig. Nesten alle svar jeg har fått fra MTU er: Kan du sende oss en epost? - Jeg har fått et svar på mine eposter til MTU blant mine 5-6 innsendte henvendelser, og det ene svaret jeg fikk var rimelig masse-generert.

Edge er så ustabilt at jeg har flere ganger begynt å le.

STYR UNNA! Barnesykdommene er værre en Aids.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Bonna » man 07.07.2008 18:15

Såpass jah? Det var tragisk. Da styrer jeg unna MTU, og går for Tele2 i stedenfor. :D
medlem i 245 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav c-norris » man 07.07.2008 19:30

Virker som om du trenger litt flaks hvis du velger MTU. Selv har jeg hatt det siden april og har ikke hatt noen problemer, men ser her på forumet og har hørt av andre at det fort blir mye tull og trøbbel.

EDGE virker, men det går sent i eget nett. Har ikke prøvd det så mye i Telenors nett enda.
medlem i 192 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Dorkfish » man 07.07.2008 19:32

Jeg har også bestilt portering vekk fra MTU. Orker ikke lenger å få 7-8 SMS på morgenen, som jeg skulle ha fått dagen før.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav JakobKK » tir 08.07.2008 1:39

Hm, kjøpte meg en NetCom-startpakke idag jeg nå har bestilt portering over til MTU på - tør ikke overføre hovednummeret mitt etter så mye skeptisk omtale ;)

Spent på å se om det funker, ettersom jeg stort sett har MTU-dekning der jeg befinner meg, skal teste det en del ut og se hva det blir til når jeg får det om en ukes tid. :)
medlem i 198 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Bonna » tor 24.07.2008 17:20

Er dommen fremdeles at dette er noe crap?
Jeg har OneCall, og vil VEKK! Men jeg vil helst unngå å havne i samme problemet som med OneCall liksom?
medlem i 245 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav stbakke » fre 25.07.2008 16:43

IKKE prøv MTU - Jeg har slitt i 2 måneder >:-o

Bytt til MTU dersom du : Elsker dårlig dekning (Bærum), digger support som ikke holder det de lover og synes det er topp med SMS som aldri kommer frem. Livet er for kort til å bry seg om useriøse operatører.

Har nettopp bestilt flytting tilbake til Chess for 3 stk abb. Gleder meg !!!

Aldri mer !!!
medlem i 189 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav applefan » lør 26.07.2008 8:36

jeg tenkte jeg bare skulle dele mine erfaringer med selskapet

Da jeg først porterte fra telenor ( 29 april, 2008) tok det en uke før jeg fikk simkortet, og jeg har ALDRI dekning, selv om jeg bor midt i Bergen by!

Jeg får ikke nytte godt av gratis edge/3G fordi MTU ikke har nett i Norges nest største by!

Utenom det, fikk jeg ikke fakturaen min på epost før fristen var gått ut, de svarer verken på telefon (les: ventet til telefonen gikk tom for batteri på svar fra kundeservice) eller epost.

I tillegg var giroen kjempe lite oversiktlig, den viser veldig lite tydelig hva som er KID nr. og er ikke den vanlige gule som vi er vant med...

Jeg har enda ikke fått mai, juni eller juli faktura, og er passe frustrert, holder meg til italk small, da slipper jeg iallefall dette virr varret.

MTU er et STORT nei nei for, hjelper ikke å kunne ringe så mye jeg vil når det bare funker ordentlig 50% av gangene og ingen gratis surfing...
medlem i 211 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav hsds » ons 30.07.2008 12:14

Jeg bruker selv MTU i Bergen og har ingen problemer med dekningen. Telefonen kan til tider vise 0 dekning, men jeg kan fremdeles ringe. Ergo, har dekning - iPhone er litt bogus.

MTU har eget nett i Bergen, det strekker seg faktisk ifra Åsane til Flesland. Dette er ikke påskrudd enda pga ferdigstilling. Høsten 2008 er ETA for åpning av MTU sitt nett i de andre byene (Bergen og Stavanger).

Har ikke hatt noen problemer selv ved bruk av MTU, i starten var det noen feil men dette er en stund siden nå. Dette er som forventet av en rykende fersk operatør.
medlem i 199 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav applefan » ons 30.07.2008 12:49

Jeg ble bare litt skeptisk, en bekjent av meg har vert involvert med eigeren, og påstår han er en ordentlig svindler. Uansett, siden jeg enda ikke har fått faktura for april og mai, og nå plutselig kommer til å få kjempestor faktura for april-mai-juni-juli-august, og det er bare fordi jeg ringte inn og ba om det, så har jeg lite til overs for de!
medlem i 211 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav hsds » ons 30.07.2008 16:06

Jeg tviler sterkt på utsagnet ifra kompisen din. MTU-gruppen har drevet i 30 år og har inntil nylig eid 66 % av Telebutikken og Klart Svar - aka ComHouse. TeliaSonera eida 33 % og kjøpte for en liten stund siden det resterende.

At en "svindler" kan drive på i 30 år med produksjon av mobiltelefonutstyr (mtu) i egne fabrikker i flere land, eie store deler av en av de største telekjedene i landet og samtidig bygge eget nett for flere 100 millioner kroner - uten å bli stoppet for dette såkalte svindleriet ser jeg som lite trolig.

Ja, har gjort min research på MTU :p
medlem i 199 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav applefan » ons 30.07.2008 17:35

Syns det er merkelig at de ikke har bedre ordning på kundeservice og faktura enn det dem har hvis de har holdt på i 30 år.. menmen
medlem i 211 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav minigud » søn 03.08.2008 12:59

Jeg har selv prøvd å nå MTU over telefon en rekke ganger uten svar. Vurderte dette selskapet en stund tilbake men nå er det uaktuelt. Sikter meg nok inn på Onecall å håper at jeg ikke får noe særlig med problemer med tanke på at jeg bor i Oslo og at dekningen burde være bra der.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]