Min epost til MTU kundeservice. Regner med den er interessant for andre å lese ogsåHer er mine tilbakemeldinger og ønsker - som ny kunde hos dere:
1: Fint at dere har valgt å ikke fakturere kunder for mars periode. Likevel er det nå april og SMS tjenesten fungerer forsatt ikke hos meg. Dersom den blir rettet opp innen antatt dato (6 april) Så er det 6 dager hvor jeg ikke har fått produktet jeg har blitt lovet på deres nettsider.
I tråd med deres brukervilkår punkt 7.3 om prisavslag vil jeg dermed kreve prisavslag for de dagene tjenesten ikke har fungert. Skulle dette vise seg å gjelde til 6 april anser jeg regnestykket som følgende:
398,- delt på antall dager i april (30). Ganger antall dager med feil (6).
Altså 398 : 30 x 6 = 79,60,- kroner i prisavslag.
2: I forkant av å bestille abonnent hos dere forsikret jeg meg at dere lot meg være kunde hos dere til tross for at jeg bruker iPhone. Det viser seg at en feil hos dere har ført til at jeg får SMS rapporter for hver melding jeg sender (utansett om meldingen kommer frem eller ikke). iPhone har ingen verktøy for å verken aktivere eller deaktivere denne funksjonen, og kundeservice forteller meg at de jobber med å finne en løsning på dette problemet. Disse SMS-rapportene forteller kundeservice meg pr. telefon vil spise av mine 200 SMS pr mnd. Det er leit for jeg også hadde gjort en skriftlig avtale med "Lillian" i forkant av oppstart av abonnentet:
"Hei
Det følger ikke med noe tilleggstjenester i bestillingen...."
"...Vi ønsker deg velkommen som kunde hos oss.
Med vennlig hilsen
MTU kundeservice
v/Lillian"
SMS-rapportering er helt klart å regne som en tilleggstjeneste. Dermed synes jeg det er urimelig at jeg må dekke disse ekstra kostnadene, likevel har ønsker jeg ikke å fremme noe krav om prisavslag på dette punktet gitt at punkt 3 blir oppfylt.
3: Det heter i forbrukerkjøpsloven at en kunde skal kunne motta hjelp fra selger uten at det skal være til vesentlig ulempe eller kostnad for kjøper. Likevel er det greit å ta en takst for å ringe kundeserive (de fleste operatører gjør det) - men det som der i mot ikke er greit er å reklamere for fast pris abonnent og ikke opplyse om at det likevel koster penger å ringe kundeservice. Ikke ett sted kommer dette frem på deres nettsider eller brukervilkår. Den eneste formen dette kommer frem gjennom på deres nettsider er at på siste punkt i deres prisliste over "spesialpriser" er det egen takst 5-sifret nummer - og dermed forventer dere at kjøperen skal være viten om at det er denne taksten som gjelder for å ringe kundeservice som dere har oppstilt på alle deres nettsider. Jeg ber dere få denne informasjonen klart og tydelig frem på deres nettsider mtu.no
Jeg ønsker ikke å være urimelig og forventer ikke å få fratrekk for de gangene jeg har kontaktet kundeservice dersom dere innfrir prisavslaget på 79,60,- kroner som beskrevet ovenfor i punkt 1.
Til referanse, her kommer det tydelig frem hva det koster å ringe kundeservice:
https://netcom.no/priser.htmlhttp://www.chess.no/kontakt-oss/http://www.telenor.no/privat/mobil/pris ... ialnummer/http://www.onecall.no/index.php?content=supporthttp://www.tele2.no/privat/kundeservice ... deservice/