Rapport: MTU & iPhone

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav ZerBox » tir 01.04.2008 17:03

Fraråder ALLE å bestille abonnement hos MTU. Jeg ble portert over på fredag, og har siden den tid bare hatt problemer:

- Folk har hatt problemer med å ringe meg, jeg har hatt problemer med å ringe dem.
- Kan verken motta eller sende sms fra noen telefoner, og MTU kan ikke love at feilen blir rettet de nærmeste ukene
- Enkelte utsendte simkort fungerer ikke i det hele tatt, og personer må få tilsendt nytt kort, og blir da sittende uten telefon flere dager etter portering.
- Kundesenteret er mer eller mindre umulige å få tak i på grunn av at alle opplever såpass store problemer med selskapet.

Les mer om saken på amobil.no:
http://www.amobil.no/artikler/mtu-kundene_raser/50203
http://www.amobil.no/artikler/mtu_-_som ... ritt/50241

Det går i tillegg en del diskusjoner omkring saken på forumet til amobil.no

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav tunamgu » tir 01.04.2008 17:12

Skandale at de ikke er forberedt på å ta imot abonnementer når de vet selv at de blir billigst.En slik arroganse liker jeg ikke.Glad at jeg ikke har bestilt enda.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » tor 03.04.2008 9:54

Min epost til MTU kundeservice. Regner med den er interessant for andre å lese også

Her er mine tilbakemeldinger og ønsker - som ny kunde hos dere:

1: Fint at dere har valgt å ikke fakturere kunder for mars periode. Likevel er det nå april og SMS tjenesten fungerer forsatt ikke hos meg. Dersom den blir rettet opp innen antatt dato (6 april) Så er det 6 dager hvor jeg ikke har fått produktet jeg har blitt lovet på deres nettsider.

I tråd med deres brukervilkår punkt 7.3 om prisavslag vil jeg dermed kreve prisavslag for de dagene tjenesten ikke har fungert. Skulle dette vise seg å gjelde til 6 april anser jeg regnestykket som følgende:

398,- delt på antall dager i april (30). Ganger antall dager med feil (6).

Altså 398 : 30 x 6 = 79,60,- kroner i prisavslag.

2: I forkant av å bestille abonnent hos dere forsikret jeg meg at dere lot meg være kunde hos dere til tross for at jeg bruker iPhone. Det viser seg at en feil hos dere har ført til at jeg får SMS rapporter for hver melding jeg sender (utansett om meldingen kommer frem eller ikke). iPhone har ingen verktøy for å verken aktivere eller deaktivere denne funksjonen, og kundeservice forteller meg at de jobber med å finne en løsning på dette problemet. Disse SMS-rapportene forteller kundeservice meg pr. telefon vil spise av mine 200 SMS pr mnd. Det er leit for jeg også hadde gjort en skriftlig avtale med "Lillian" i forkant av oppstart av abonnentet:


"Hei

Det følger ikke med noe tilleggstjenester i bestillingen...."


"...Vi ønsker deg velkommen som kunde hos oss.


Med vennlig hilsen
MTU kundeservice
v/Lillian"

SMS-rapportering er helt klart å regne som en tilleggstjeneste. Dermed synes jeg det er urimelig at jeg må dekke disse ekstra kostnadene, likevel har ønsker jeg ikke å fremme noe krav om prisavslag på dette punktet gitt at punkt 3 blir oppfylt.


3: Det heter i forbrukerkjøpsloven at en kunde skal kunne motta hjelp fra selger uten at det skal være til vesentlig ulempe eller kostnad for kjøper. Likevel er det greit å ta en takst for å ringe kundeserive (de fleste operatører gjør det) - men det som der i mot ikke er greit er å reklamere for fast pris abonnent og ikke opplyse om at det likevel koster penger å ringe kundeservice. Ikke ett sted kommer dette frem på deres nettsider eller brukervilkår. Den eneste formen dette kommer frem gjennom på deres nettsider er at på siste punkt i deres prisliste over "spesialpriser" er det egen takst 5-sifret nummer - og dermed forventer dere at kjøperen skal være viten om at det er denne taksten som gjelder for å ringe kundeservice som dere har oppstilt på alle deres nettsider. Jeg ber dere få denne informasjonen klart og tydelig frem på deres nettsider mtu.no

Jeg ønsker ikke å være urimelig og forventer ikke å få fratrekk for de gangene jeg har kontaktet kundeservice dersom dere innfrir prisavslaget på 79,60,- kroner som beskrevet ovenfor i punkt 1.

Til referanse, her kommer det tydelig frem hva det koster å ringe kundeservice:
https://netcom.no/priser.html
http://www.chess.no/kontakt-oss/
http://www.telenor.no/privat/mobil/pris ... ialnummer/
http://www.onecall.no/index.php?content=support
http://www.tele2.no/privat/kundeservice ... deservice/

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » fre 25.04.2008 20:31

Alt fungerer glimrende nå :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Mr.aipåon » søn 27.04.2008 15:05

Bestilte abonnement for over èn mnd. siden.. Fikk simkort etter et par uker, men de kom aldri med noe tidspunkt for portering..... Ringte for å høre når jeg skulle bli portert, og fikk svar. Da jeg ikke ble portert i løpet av dagen de hadde oppgitt, ringte jeg dem igjen. De sa det hadde vært en feil med min portering, men at de skulle portere meg så fort som mulig.
Siden det har de ikke gitt lyd fra seg.

Var egentlig veldig positiv til MTU men må si jeg begynner å bli forbanna. Fraråder derfor alle å bestille abonnement fra MTU! Selv om det sikkert er et konge abonnement når det virker...
medlem i 193 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav KarlM » ons 30.04.2008 6:59

Er helt enig der... Det er overraskende å se at i den store revolusjonen for mobil er det ikke plass til gratis, eller fastpris på mobilt internett. Og, selv om Telenor og netcom har fastpris hver dag så gjør det vertfall slik at jeg ikke ønsker å gå innpå nettet bare av den grunn...
Hadde AT&T sitt iPhone abonnement vært her i Norge til samme pris, tror jeg sannelig jeg ville gått for det, det støtter gratis nettbruk.
medlem i 191 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Dorkfish » fre 16.05.2008 1:18

Har nylig switchet fra OneCall til MTU. Med OneCall opplevde jeg noen ganger å ha dårlig dekning. Men med MTU opplever jeg å ha god dekning det ene øyeblikket og "ingen tjeneste" det neste på samme sted.

Jeg får til stadighet bekreftelse på at SMS er blitt levert, selv om jeg ikke ønsker dette.

Begynner å vurdere retrett tilbake til OneCall.....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » fre 16.05.2008 2:03

J.D. Dorian skrev:Har nylig switchet fra OneCall til MTU. Med OneCall opplevde jeg noen ganger å ha dårlig dekning. Men med MTU opplever jeg å ha god dekning det ene øyeblikket og "ingen tjeneste" det neste på samme sted.

Jeg får til stadighet bekreftelse på at SMS er blitt levert, selv om jeg ikke ønsker dette.

Begynner å vurdere retrett tilbake til OneCall.....


Jeg har hatt MTU ca. 1 mnd nå. Jeg er dritfornøyd.

Jeg hadde problemer med "Ingen tjeneste" og at jeg fikk SMS rapport for alle sendte SMS'er i begynnelsen med det var enkelt å fikse. Problemet er at SIM kortet fra MTU er konfigurert på en dum måte, og en iPhone tar for gitt at SIM er konfigurert riktig.

1: Sett SIM i en vanlig telefon. F.eks en gammel Nokia du har liggende (bare ikke en iPhone)

2: Slå av SMS rapportering

3: Gå til nettverksmenyen og gjør et manuelt søk etter tilgjengelige nett. Velg nettet på nytt.

4: Sett SIM i iPhone, gå til Instillinger -> Operatør -> og velg F.eks Telenor hvis du er utenfor Oslo. Du kan gjerne sette tilbake til Automatisk senere om du vil. Når dette er gjort kan iPhone bruke opptil 4-5 minutter på å finne nettet igjen, hos meg tok det 30 sekunder.


Voila. Jeg har skrevet mye negativt om MTU, men etter at MTU har fått driften opp på skinner, så fungerer det faktisk veldig bra.

Å surfe ubegrenset på nett, ringe ubegrenset og sende 200 SMS pr. mnd er genialt for meg. Gratis nett er kun i Oslo. Er du i tvil om du er på riktig nett, så er det enkelt å sjekke. Så lenge det står Telenor under "Operatør" koster det penger å surfe. Hvis det står "Teletopia 3" er det gratis.

Driftsmelding fra MTU's nettsider:

Oppdatert : 15.05.2008



Driftsmelding:

Min side er åpnet

Torsdag 15.05 Enkelte får SMS leveringsrapporter uten at det er bestillt. Feilen forventes rettet fredag 16.05.

Disse leveringsrapportene blir ikke fakturert.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Dorkfish » fre 16.05.2008 18:13

Da ser det litt bedre ut muligens. Har ikke fått leveringsbeskjed idag. Men savner allikevel å ha dekning.

Jeg kan sitte her hjemme med full dekning, og plutselig blir den bare borte.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav keiserjohn » fre 06.06.2008 12:57

Mtu er det værst skvipet jeg noen gang har vært borti. Min tlf har ikke fungert optimalt siden dag 1.

Jeg mister dekning i samtaler hele tiden, tror ikke jeg har hatt 1 fungerende samtale siden jeg fikk dette mølet. Sms kommer iblant 4 dager forsinket. Gprs funker halvparten av tiden.

Vi er 3 stykk på jobb som har samme abb, og alle har samme problemer.

Kundeservicen er dete dårligste jeg har opplevd, den tar kaken på next gentel(de har blitt bedre)...

I dag var det nok, og jeg har nå byttet til talkmore. Jeg har også bedrift abb, fordi det er en jobb telefon,hvor det er ekstra krise når den virkelig ikke fungerer.

Har vært i kontakt med forbrukerrådet, og kommer nok ikke til å betale mer en 25 % max av hva de fakturere meg.

MTU anbefales ikke under noen omstendigheter.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav race500 » ons 25.06.2008 23:05

Noen som vet hvordan jeg setter opp Iphone så jeg kan surfe med den?

Får bare feil meld nå, så regner med at jeg må skrive inn noen innstillinger.
Er min første dag som MTU kunde og gleder meg til å edge gratis i Oslo.
medlem i 200 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Sebbai » ons 25.06.2008 23:49

har mtu dekning i lillestrøm?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Dorkfish » tor 26.06.2008 12:42

En annen ting jeg har lagt merke til er at når andre sender meg SMS, så tar det ofte flere timer før den kommer inn på min telefon. Noen ganger får jeg 6 SMS i fleng tidlig på morgen dagen etter.

Jeg har gått tilbake til OneCall.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » søn 29.06.2008 14:19

Jeg gir opp. Dette fungerer ikke i det hele tatt. Jeg har de siste 4 dagene verken kunne ringe, motta samtaler, sende eller motta SMS. Har bestilt portering vekk fra denne dritten.

- Prox

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]