Rapport: MTU & iPhone

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » lør 29.03.2008 4:28

Jeg har lyst til å dele mine erfaringer som fersk MTU kunde og iPhone bruker.

1. Jeg valgte å portere mitt nr. Etter noen dager fikk jeg et brev med SIM og en oppmerksomhet om at oppkoblingstidspunkt ville komme via SMS.

2. Oppkoblingstidspunkt kom via SMS. Angitt tidspunkt var 08:35. Oppkoblingstidspunkt var 15:45

3. Jeg er nå på MTU "nett" med iPhone. Jeg bor i Trondheim, så jeg nyter god dekning og samtidig muligheten til å ringe ubegrenset, det føles godt.

4. Viktig informasjon til skeptikere: MTU er ikke et nytt firma. De er et firma som har ekistert siden 70-tallet. I 1989 byttet de navn til MTU og har drevet med mobil-ting siden. I dag eier de kjedene: Telebutikken, Klart Svar, Prøys Foto og MTU distribusjon. Dvs. dette er ikke et firma som spratt opp fra ingenting for å prøve å slå gjennom mobilmarkedet. For alle dere som er skeptisk på MTU med fastpris - gitt at Nutel KillBill gikk konk - MTU er rett og slett for stort til å gå konk.

5. Gode erfaringer hittil. De vil ikke la meg slå av edge (for å garantere meg selv å slippe å betale ekstra for uhelidig edge-trafikk), men Bossprefs gjør at jeg slipper å tenke på det. Jeg er veldig fornøyd. De har tatt mine henvendelser alvorlig. De virker seriøse og pålitlige. SIM funker problemfritt med iPhone.

6. Jeg har ikke hatt MTU abo. en hel mnd. enda, men alt lover veldig godt hittil. Spørsmål?, kjør på.

- prox

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav kris--- » lør 29.03.2008 12:15

Et lite, kanskje dumt som - hva koster det? :)

Var det 400kr mnd og fri bruk?
medlem i 213 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav sirikit » lør 29.03.2008 12:24

Får du sms til å virke? Kan ikke motta eller sende sms her. Nettet er også veldig ustabilt!
Står det Teletopia som dekning når du har MTU?
medlem i 198 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav borgei » lør 29.03.2008 12:45

Fordelen med MTU er vel at man surfer gratis via EDGE/3G dersom man har MTU dekning. Problemet er at det er kun i Oslo MTU har eget nett, så dersom man ikke har MTU dekning så betaler man 14kr/MB for surfing via mobilnettet.

Man skal ringe/sms'e veldig mye dersom dette abb'et skal lønne seg i forhold til en del andre abb. (One Call Faktura f.eks.)
medlem i 198 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav tunamgu » lør 29.03.2008 12:52

mtu har også en annen abn som likner på onecall,men billigere og bedre kundeservice.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » lør 29.03.2008 13:41

kris--- skrev:Et lite, kanskje dumt som - hva koster det? :)

Var det 400kr mnd og fri bruk?


Det koster 398,-i mnd for fri ringing. Det inkluderer 200 SMS, 100 MMS og gratis datatrafikk i Oslo, snart også i Stavanger og Bergen. Dette gjelder kun når man har dekning av MTU's eget nett.

sirikit skrev:Får du sms til å virke? Kan ikke motta eller sende sms her. Nettet er også veldig ustabilt!
Står det Teletopia som dekning når du har MTU?


Jeg bor i Trondheim, det står at jeg er tilknyttet Telenornettet. Har ikke sett noe til Teletopia.

Alt funker hittil knirkefritt. Ingen problemer med å motta eller sende SMS.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav borgei » lør 29.03.2008 13:55

tunamgu skrev:mtu har også en annen abn som likner på onecall,men billigere og bedre kundeservice.


Det er såvidt litt billigere ja. Men hvis man tar datatrafikk-kostnad i beregning så er One Call definitivt billigere, unntaket er om man bor i Oslo og har dekning i MTU sitt eget nett.

MTU datasurfing
- via MTU sitt eget nett (kun Oslo): gratis
- via Telenor (alt utenom Oslo): 14kr pr. MB

One Call datasurfing
- Fast pris på 5kr pr. MB, uansett om en har NetCom eller Network Norway dekning, landsdekkende.

Bruker man å surfe via mobilnettet er dermed One Call billigere, med mindre man kun oppholder seg i Oslo sentrum.

Gleder meg til det kommer et abb. med fri databruk som er landsdekkende og som ikke koster skjorta!
medlem i 198 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » lør 29.03.2008 14:01

borgei skrev:Gleder meg til det kommer et abb. med fri databruk som er landsdekkende og som ikke koster skjorta!


Det ser jeg også frem til. Men i første omgang har jeg mer tro på iPhone 2.0 software. Da vil vi få muligheten til å koble oss til wifinett med WPA Enterprise. Dermed kan iPhone være tilkoblet eduroamnettverket som finnes i alle Norges storbyer (og utlandet mange steder også) og er spesielt godt utbygd her i Trondheim. Da kan du i praksis betale semesteravgift på 600,- til et universitet og få brukernavn og passord til fri bruk av nettet.

Likevel, jeg er veldig glad for å være et steg nærmere fremtida hvor alle innser hvor harry teleskritt egentlig er. Fast pris og fri bruk som vi har på bredbånd må ta igjen mobilmarkedet snart. Både på ringetid og data. Hadde bare mobilprodusentene faset ut SMS og satset på epost hadde verden blitt et bedre sted :D

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav trivucao » lør 29.03.2008 16:20

Fersk kunde i MTU fra og med forrige fredag. Fikk ett litt dårlig inntrykk da mitt aktiveringstidspunkt var kl.08.35, og ikke ble aktivert før 19.45. Og kundeservice nummeret var ikke tilgjengelig fra kl. 4 og utover. Men nå i ettertid ser det ut til å fungere helt fint.

MTU sitt eget nett fungerer ikke her (porsgrunn), og ser for meg ganske dyre wap priser. :?
medlem i 193 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav Judas » lør 29.03.2008 16:32

Godt tips. Då har eg bestillt abb. frå MTU. Har onecall frå før og ligger på rundt tusen spenn i månaden. Sender lite sms og ringer mest, då eg er sjølvstendig næringsdrivande.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » søn 30.03.2008 12:55

Nå som det har gått noen dager merker jeg at jeg har store problemer med SMS. Jeg får ikke meldingene folk sender meg og det er ikke sikkert mine kommer frem.

- Prox

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav fredriiik » man 31.03.2008 14:42

Hei..

jeg har også problemer med å få Motatt og sendt SMS..
Jeg har nylig byttet til MTU.

Hva kan være problemet?
medlem i 192 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav iphone332 » man 31.03.2008 20:37

Hentet fra http://www.mtu.no:

"DRIFTSMELDING
Vi opplever noen tekniske problemer med at SMS meldinger til enkelte kunder ikke kommer frem. Vi jobber med å få rettet feilen og beklager ulempen dette kan medføre. "

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav TheRealChristoffer » man 31.03.2008 20:43

Til dere som liker å surfe med iphone. kjøp telenor frihet 0 kr mnd. 45 øre på sms og ringepris. leg til mobilt bredbånd. 119 kr mnd for kveld og helg. da har du fri bruk etter 5 og i helgene til kun kr 119 kr i måneden. og maks 50 kr før 5. ellers er det 5 kr pr MB.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Rapport: MTU & iPhone

Innleggav proximity » man 31.03.2008 22:47

Den planen du foreslår er ikke mest prisgunstig. Netcom har samme for 99,- pr mnd.

Telenor er pålagt av konkurranse tilsynet å være x,x% dyrere enn sine alternativer for å utligne konkurransen, dermed er ikke Telenor billigst.

Men jeg er enig. Fastpris på mobilt bredbånd er slik det bør være. Men en ordning som ikke lar meg sjekke mail, været eller nyheter på dagtid er håpløst.
Sist endret av Judas den man 31.03.2008 22:52, endret 1 gang
Grunn: Fjerna unødig sitering av innlegget ovanfor. Les reglane

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]